autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • KULT NEREAGIRANJA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OBADANJA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • PLUS ULTRA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SJEĆANJA
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • SVJETLOPIS
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Banija je poput Hollywooda, ali bolje snimati u Kaštelima

Autor: Ante Tomić / 30.12.2022.

Ante Tomić

Umjesto da na potresom pogođenu Baniju dolazi sa zidarima, tesarima, električarima, vodoinstalaterima, keramičarima, krovopokrivačima i drugim radnicima građevinske struke, Gordan Hanžek, državni tajnik Središnjeg ureda za obnovu i stambeno zbrinjavanje, putuje u pratnji redatelja, snimatelja, tonca i rasvjetljivača. Ustvari, filmska ekipa ide ispred njega.

Na gradilištu sve urede prije nego on dođe, namjeste kameru na stativ, razvuku mikrofone na dugačkim metalnim štapovima i upale reflektore. Redatelj vikne: ”Akcija!”, a državni tajnik sa sjajnom novom Guccijevom građevinskom kacigom izađe iz Audija Q7 i pođe prema radniku, Omer se on zove, koji lopatom ubacuje pijesak u miješalicu za beton.

”Kako ide, prijatelju?” obrati mu se državni tajnik srdačno, s iskrenom simpatijom za takozvanog malog čovjeka.

”A, evo, ide nekako, gospodine državni tajniče”, odgovori mu Omer zaustavljajući se časkom i naslanjajući na lopatu, impresioniran da jedan takav važan dužnosnik razgovara s njim.

”Stop! Stop! Stop!” zaviče tonski snimatelj sa slušalicama na glavi. ”Ne možemo ovako radit. Dijalog se ne čuje od miješalice za beton.”

”I ja sam to primijetio”, složi se redatelj. ”Idemo ponovno, ovaj put s ugašenom miješalicom.”

”Oću ja onda lopatat ili…?” zbuni se Omer.

”Ti sve radi kao i inače”, uputi ga redatelj.

”Malo je glupo ubacivat pijesak kad miješalica ne vrti”, primijeti radnik logično.

”Omere, jebo ga, ko ovde režira, ja ili ti?”

”Dobro, samo kažem.”

Tako, eto, ide obnova na Baniji. Usprkos podrugljivcima i smutljivcima koji tvrde da se ništa ne radi, ovdje se svaki dan, čak i nedjeljama i praznicima, snima. Petrinja i Glina su gotovo poput Hollywooda. Nova, živahna središta hrvatske filmske industrije.

Osvjedočit ćete se u to otvorite li YouTube kanal ”Obnova Banovina – SDUOSZ”, nema gotovo dana da tu ne osvane nekakav kraći videozapis herojskih nastojanja Gordana Hanžeka. Državni je tajnik zaposleniji od mnogih naših glumaca.

Nevolja je, međutim, da mnogi ne shvaćaju njegovu umjetničku viziju. Zanovijetaju mu kako banijski stradalnici i nakon dvije godine još žive u hladnim i skučenim limenim kontejnerima, ponavljaju mu uvijek jednako, dosadno, zamorno, koliko je kuća zaista sagrađeno, kao da državni tajnik sam ne zna brojiti do dva.

Prigovori ovih sitnih i zavidnih duša žalosno promašuju suštinu obnove, a suština je da obnova Banije nije dokumentarni, već igrani film, ostvarenje što se samo izdaleka temelji na istinitom događaju, jedva se u nekoliko malih detalja podudara sa stvarnošću.

Taj nesporazum oko igranog i dokumentarnog uzrok je velike frustracije Gordana Hanžeka. Gleda on svoje videozapise i, koliko god se trudio da profesionalno izgledaju, to jednostavno nije to. Pravi stanovnici Banije se ne snalaze na filmu. Što se reče, ne ljubi ih kamera.

Gluma im je drvena, vazda se nešto mršte i gunđaju, ne pokazuju ni mrvu zahvalnosti za sve što državni tajnik nesebično i samoprijegorno radi za njih. Neminovno će morati, šta košta da košta, uzeti školovane glumce. Vedran Mlikota, Goran Navojec i Ksenija Marinković bili bi mnogo bolji banijski stradalnici od onih amatera iz Gline.

Državni tajnik Središnjeg ureda za obnovu i stambeno zbrinjavanje neće žaliti novca koji je za obnovu dala Europska unija da to napokon napravi u pristojnoj produkciji, kako bog zapovijeda. Da on izađe iz Audija, a u dvorištu ga raskriljenih ruku dočeka nasmijani Vedran Mlikota. Ksenija Marinković, njegova žena, u suzama mu ljubi ruke.

Obilaze zatim njihovu novu kuću. U kuhinji snaha, igra je mlada Ana Uršula Najev, kuha grah s ričetom. Ona je u visokoj trudnoći. Ako rodi dječaka, zvat će se Gordan, a ako bude djevojčica, nazvat će je Gordana. Državni tajnik na to skromno odmahuje, on je samo radio svoj posao…

Valjalo bi, osim toga, razmisliti i o novim lokacijama za snimanje. Kraj oko Gline i Petrinje je nepodesan za filmsku produkciju jer, jebem mu maloga miša, nema dovoljno gradilišta. Onih su nekoliko već totalno iscrpili snimajući ih iz svih mogućih kuteva, s kamerom iz ruke, sa šina i iz drona.

Obnovu od potresa mnogo bi ljepše dočarali negdje gdje su cijene kvadrata otišle u nebo, zavladao je nekretninski bum i gdje god pogledaš okreću se nekakve dizalice s betonom i armaturnim mrežama. Samobor i Kaštela, na primjer, bili bi mnogo bolja Banija od ove koju sada imamo.

Svima bi nam na koncu bilo bolje da se oslobodimo okova takozvane stvarnosti i na YouTubeu otkrijemo kako blagoslovljeno i berićetno živimo.

(Prenosimo s portala Slobodne Dalmacije gdje je kolumna naslovljena: Petrinja i Glina su poput Hollywooda, redatelj vikne: ”Akcija!”, a državni tajnik sa sjajnom novom Guccijevom kacigom izađe iz Audija Q7 i pođe prema radniku).

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN ILI PREKO PAYPAL-A. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA I PRECIZNE UPUTE KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

  • Prelake i bespomoćne žrtve Maje Đerek
  • Zašto naše übermensche vrijeđaju narodnjaci?
  • Dan kada sam počeo cijeniti lezbijke i transrodne osobe
  • Maji Đerek na isto dođe antikvarijat ili fast food
  • Da je Stepinac poslušao Tita, sve bi bilo drukčije
  • Baš će Pernar u Zambiji tumačiti kako je to biti tata
  • Neka nam Bog pomogne: šokirani zbog ruža na guzici
  • Zašto konzervativnim katolicima oči bježe na one u minicama
  • Karamarkov obračun s 88 ruža za druga Tita
  • Ivošević kažnjava sve koji mu se ne dopadaju

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: VLAŠKA POSLA Tagged With: Ante Tomić, Banovina, Glina, Gucci, Hollywood, Petrinja, Vlaška posla

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2023 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT