autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • KULT NEREAGIRANJA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OBADANJA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • PLUS ULTRA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SJEĆANJA
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • SVJETLOPIS
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Bit će to kulturna bujica za pamćenje. Da, baš

Autor: Branimir Pofuk / 17.02.2016. Leave a Comment

Branimir Pofuk aaUrša Raukar na neke je stvari malo osjetljivija nego ostali svijet. Zato u posljednjih dvadeset godina često među prvima svoje nezadovoljstvo iznosi na ulici. Uz to, Urša Raukar je i žena nešto slabijih živaca. To mi je sama rekla kada sam je pitao zašto je onog dana, kada je Zlatko Hasanbegović imenovan novim hrvatskim ministrom kulture, ispred Sabora plakala.

Ali Urša Raukar je vrlo ozbiljna glumica, žena koja je živi isključivo od svog umjetničkog rada i za tu istu umjetnost, koja je u hrvatsku kulturu ugradila svoj dragocjeni talent i naporan rad, uključujući i nastupe na međunarodnim pozornicama i u međunarodnim projektima u kojima služi na čast zemlji, narodu i jeziku koje predstavlja.

I zato, kada diže glas u stvarima koje se tiču hrvatske kulture ona ima autoritet koji joj se ne može tek tako otpisati. U svakom slučaju, od svakog, pa i novog ministra kulture Urša Raukar zaslužuje pažnju i poštovanje. Zlatko Hasanbegović olako otpisuje i ironično ridikulizira, između ostalih, i protestni glas Urše Raukar kada u svom nastupnom razgovoru za Večernji list o kritičarima svog imenovanja kaže:

“Najbizarnije su među njima veteranke ulične ‘revolucije’ koje ne da nisu zadovoljne mojom pojavom, već bi za pet dana prosvjedovale i protiv ministrice koja bi bila simbioza Rose Luxemburg i Nade Dimić.”

Urša Raukar na neke je stvari malo osjetljivija nego ostali svijet. Zato u posljednjih dvadeset godina često među prvima svoje nezadovoljstvo iznosi na ulici. Uz to, Urša Raukar je i žena nešto slabijih živaca. To mi je sama rekla kada sam je pitao zašto je onog dana, kada je Zlatko Hasanbegović imenovan novim hrvatskim ministrom kulture, ispred Sabora plakala

No, ostavimo sada po strani Uršu Raukar, njeno je ime prvo, ali i samo jedno na popisu itekako velikih, značajnih i zaslužnih imena hrvatske umjetnosti i kulture koja su stavila svoj potpis na javni apel protiv njegovog imenovanja.

Kada nabrojimo neka od tih imena, pokazat će se koliko je promašen Hasanbegovićev pokušaj paušalnog diskvalificiranja kritičara njegovog imenovanja.

Ovo su njegove riječi:

“Prostor javnoga govora u medijima proteklo desetljeće uzurpirala je interesno povezana manjina jednih te istih figura naše kulturne scene koja se smatra i njezinim arbitrom i glasnogovornikom svekolike, ne samo kulturne javnosti. Mediji sveprisutne sveznadare, uvijek iste verbalne zlostavljače i ljevičarske ‘doktore opće prakse’ ne samo što se uvijek pita za mišljenje, nego oni i i određuju, eliminiraju, insinuiraju, prozivaju na ostavke, kadroviraju i naravno – inkasiraju…

Iako se na prvi pogled čini da je riječ o monolitnoj družini okupljenoj u borbi protiv ‘zla’ utjelovljenog u mojoj osobi, zapravo je to šaroliko društvo sabran tek u tatkičku Facebook ‘narodnu frontu’ protiv zajedničkog neprijatelja. Pomiriti i ujedini stare kulturne veterane i ikone pozne socijalističke kulture prekaljene u SIZ-ovima, partijskim i ostalim komisijama te državnom nakladništvu, ideološki indiferentne kulturne ‘poduzetnike’, starlete te mlade ‘postmarksističke’ i ‘postjugoslavenske’ teoretičare i ‘subverzivne’ diverzante na državni proračun može samo velika nevolja.”

Mnogo je navodnika u ministrovom izlaganju u kojem on svjesno i namjerno poseže za komunističkim vokabularom nastojeći čitavu tu stvar svesti isključivo na gramzivost i borbu za državni novac i privilegije koje on pruža.

Hajde da isprobamo ovaj ministrov uzorak identificiranja “ikona pozne socijalističke kulture prekaljene u SIZ-ovima, partijskim i ostalim komisijama” na nekolicini najistaknutijih potpisnika apela “Kulturnjaci 2016”.

Uklapaju li se u Hasanbegovićevu (dis)kvalifikaciju, dakle kao “veteranke ulične revolucije” i prvakinje hrvatske glumačke scene kao što su Alma Prica, Doris Šarić Kukuljica ili Nina Violić? Koliko znam, nijedna od njih ne da nije članica, nego uz svoj umjetnički rad nema ni vremena za rad u bilo kakvim udrugama koje, prema Hasanbegoviću, zanimaju same državne pare?

Je li doista guranje oko sirotinjske slamice na državnim jaslama ono zbog čega je apel potpisala Dunja Vejzović?

Što je na istu listu dovelo kazališne redatelje Krešimira Dolenčića, uz ostalo i profesora koji čudesne predstave radi i sa svojim nadarenim studentima i Ivicu Buljana, koji u životu sasvim sigurno ne ovisi o poslu ravnatelja Drame zagrebačkog HNK?

Je li Pero Kvrgić možda postao legenda hrvatskoga glumišta zahvaljujući “SIZ-ovima, partijskim i ostalim komisijama”?

Je li se novi ministar, kao pasionirani ljubitelj kazališta, zapitao što to protiv njegovog imenovanja ima Mate Matišić, jedan od najvrednijih hrvatskih dramskih pisaca, a uz to i izvrstan glazbenik i skladatelj, koji sigurno ne čeka u redu za državnu pomoć?

Ili što je to skrivio Bobi Jelčiću, još jednom lumenu kazališne i filmske scene u Hrvatskoj i šire, da posegnemo za zemljopisnom odrednicom prema naputku novog ministra vanjskih poslova?

Uklapaju li se u Hasanbegovićevu (dis)kvalifikaciju, dakle kao “veteranke ulične revolucije” i prvakinje hrvatske glumačke scene kao što su Alma Prica, Doris Šarić Kukuljica ili Nina Violić? Koliko znam, nijedna od njih ne da nije članica, nego uz svoj umjetnički rad nema ni vremena za rad u bilo kakvim udrugama koje, prema Hasanbegoviću, zanimaju same državne pare?

Gospodin Hasanbegović, baš kao što je to redovito činio i ranije, ali još radikalnijim riječnikom prilagođenim hrvatskim tjednicima, bujicama i sličnim platformama na kojima je nastupao, svoje oponente svrstava u isti koš nekakve iz komunizna zaostale i preostale povlaštene elite kojoj status i u današnjoj hrvatskoj kulturi još uvijek jamče pečati jugoslavenskih partijskih komiteta.

Da, evo baš se u taj model savršeno uklapa fenomenalni gitarist s Kosova Petrit Çeku.

Kape i pameti pod njima se mijenjaju.

Gospodin Hasanbegović, baš kao što je to redovito činio i ranije, ali još radikalnijim riječnikom prilagođenim hrvatskim tjednicima, bujicama i sličnim platformama na kojima je nastupao, svoje oponente svrstava u isti koš nekakve iz komunizna zaostale i preostale povlaštene elite kojoj status i u današnjoj hrvatskoj kulturi još uvijek jamče pečati jugoslavenskih partijskih komiteta

Mene mnogo više brine što novi ministar podržava već duže vrijeme forsiranu tezu da je hrvatska kultura zarobljena u gramzivim pandžama još od komunizma privilegiranih ljevičara. On kaže: “Vrijeme je i da za hrvatsku kulturu padne Berlinski zid, pa kao što u politici postoje ‘lijevi’ i ‘desni’ koji se voljom naroda izmjenjuju na vlasti, nema razloga da kulturu monopolizira samozvana lijeva avangarda kulturnjačke klase.”

Novi hrvatski ministar kulture, kako mi se čini, nažalost misli kako država može upravljati umjetnošću, ukusom i estetikom. Stoga me živo zanima koja to vrsta umjetnosti i koji to novi umjetnici čuče iza tog Berlinskog zida u njegovoj glavi da, odlukom birača, preuzmu vodeće mjesto u živoj hrvatskoj kulturi i gdje su bili do sada. Bit će to sigurno kulturna bujica za pamćenje.

(Prenosimo iz Večernjeg lista).

Još tekstova ovog autora:

  • Andrej Plenković i HNK Zagreb
  • Debakl u Afganistanu: sve je služilo nezasitnom profitu
  • Pogorelić protiv pandemije zaborava umjetnosti i ljudskosti
  • “Misa Mediterana” je blasfemija i dekadencija. Ali ne škodi
  • Oplakati sve mrtve je ljudski, a biti radostan božanski
  • Good Fest u Drnišu: prilika da (opet) budemo ljudi
  • Utrka milijardera u svemiru
  • Nigdje se publiku i umjetnike ne maltretira kao u Hrvatskoj
  • Srećom, život i svijet nisu tako jednostavno crno-bijeli
  • Vojni neboder “Vukovar” kao otirač i kamuflaža HDZ-a

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: KONTRAPUNKT Tagged With: Alma Prica, Branimir Pofuk, Doris Šarić Kukuljica, Dunja Vejzović, Kontrapunkt, Mate Matišić, Nina Violić, Pero Kvrgić, Petrit Çeku, Urša Raukar, Zkatko Hasanbegović

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2023 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT