autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Čemu služi teologija? Biskup Uzinić postaje eho pape Franje

Autor: Jadranka Brnčić / 30.06.2019. 1 Comment

Jadranka Brnčić

Jadranka Brnčić

Kada je riječi o područjima u kojima kršćani artikuliraju vlastitu vjeru, liturgijsko/sakramentalno i moralno područje zacijelo nisu jedina. Ni dostatna. Čovjek vjere, ukoliko pristaje živjeti u svom vremenu i unutar društva u kojem se zatekao, pozvan je nastojati oko razumijevanja vjere kako unutar vlastite tradicije i njezina razvoja, tako i unutar ljudske događajne i intelektualne povijesti.

Jednako tako, čovjek vjere, ukoliko vjeru razumije i živi kao najdublji i najvažniji izraz vlastita bića, nužno potrebuje tišine i meditacije za osobno iskustvo božanskoga.

Dakle, za život vjere nužna su barem četiri krila tetraptiha: liturgija, ćudoređe, teologija i kontemplacija.

Bez jednoga od ovih krila vjerski život u opasnosti je da bude krnj ili postane neuravnoteženim.

Jednako tako ukoliko naglasak biva stavljen na tek neke od njih: sakramentalni život biva u opasnosti postati samom sebi svrha, ćudoredan život izložen je zamkama skrupuloznosti i hipokrizije, teološki može zaći u područje spekulacije ili apologije, a sklonost kontemplaciji može kadikad udaljiti od zajednice.

Tradicionalna definicija teologije u sebi skriva opasnost da teologiju svede na službenicu crkvenom učiteljstvu i puku apologiju, a zapostavi drugu njezinu bitnu dimenziju važnu za naše vrijeme što ju je Drugi vatikanski koncil definirao sintagmom: ”čitanje znakova vremena”

Zajednica, najčešće animirana i vođena članovima crkvene hijerarhije, odgovorna je za ravnotežu unutar složenog poliptiha vjerskoga života. To je posebice važno za ovo naše vrijeme kada je čovjek vjere suočen s globalizacijskim procesima, promjenama paradigmi i primoran živjeti u pluralističkom društvu i u svijetu na rubu rasapa pa su mu trajno iznova potrebni novi orijentiri i podsjećanje na rodno mjesto kršćanstva.

Definirati teologiju kao nauk o Bogu i o odnosima Boga, čovjeka i svijeta na temeljima objave nije dostatno. Tim više ako se pritom zapostavi činjenica da je i sama objava podložna različitim interpretacijama te da je upravo hermeneutički pluralizam izazov teološkom mišljenju i tvori njegovo bogatstvo.

Tradicionalna definicija teologije, naime, u sebi skriva opasnost da teologiju svede na službenicu crkvenom učiteljstvu i puku apologiju, a zapostavi drugu njezinu bitnu dimenziju važnu za naše vrijeme što ju je Drugi vatikanski koncil definirao sintagmom: ”čitanje znakova vremena”.

Teologija bi, dakle, trebala ponajprije biti uposlena oko promišljanja očitovanja vjere u kontekstu sadašnjega društva i izazova našega vremena. I to ne unutar vlastite samodostatnosti ili podložnosti crkvenom učiteljstvu, nego u dijalogu kako s učiteljstvom, tako i s društvom i svijetom.

Kroz povijest kršćanstva učiteljstvo i teologija, izuzev u vrijeme održavanja Drugoga vatikanskog koncila, trajno su bile u antagonističkoj napetosti, a teologija najčešće zatvorena u akademskim krugovima ili uposlena u službi ne reforme, nego restauracije Crkve, pa samim tim u antagonističkom odnosu prema svijetu kojega je osuđivala zbog sekularizma, relativizma i individualizma, a nije poticala na odgovornost, solidarnost i borbu za pravedniji svijet.

Prigodom teološkog susreta održanoga na Papinskom teološkom fakultetu Južne Italije u Napulju pod naslovom ”Teologija Papinskom teološkom fakultetu Južne Italije Veritatis gaudium u kontekstu Mediterana” papa Franjo je 21. lipnja održao dug govor, pravu pouku o teološkom radu. Taj je govor nesumnjivo po važnosti usporediv s govorom pape Benedikta XVI. 2006. u Regensburgu, ali je sasvim različit kako u formi tako i u pristupu, manje dogmatskom i u tijesnoj vezi s realnošću.

Teologija bi, dakle, trebala ponajprije biti uposlena oko promišljanja očitovanja vjere u kontekstu sadašnjega društva i izazova našega vremena. I to ne unutar vlastite samodostatnosti ili podložnosti crkvenom učiteljstvu, nego u dijalogu kako s učiteljstvom, tako i s društvom i svijetom

Papa Franjo u svom govoru naglašava: teološku slobodu, propitivanje tradicije, dijalog i u postavljanju problema i u traženju rješenja, interdisciplinarnost, umreženost crkvenih i sekularnih institucija, okrenutost stvarnosti, prihvaćanju različitosti, zalaganje za miran suživot među osobama različitih religijā i kulturā, opetovano vraćanje rodnom mjestu kršćanstva – milosrđu. To su kriteriji koji trebaju nadahnjivati ”obnovljenu teologiju Crkve kako bi ljudi u njoj mogli na vlastitom, razumljivom jeziku čuti odgovore u svojim traženjima punine života”.

Dijalog se uspostavlja potičući na teološkim fakultetima i crkvenim sveučilištima studije drugih jezikā i kulturā, posebice kako bi se poduprlo poznavanje i dijalog sa židovstvom i islamom, shvaćajući zajedničke korijene i razlike, te tako pridonijelo izgradnji društva koje cijeni različitosti i podupire poštovanje, bratstvo i miran suživot – rekao je Papa.

Za teologiju prihvata potrebni su teolozi koji znaju raditi zajedno, u interdisciplinarnom obliku, duboko crkveno ukorijenjeni, ali istodobno otvoreni neiscrpnim novostima Duha; teolozi koji izbjegavaju natjecateljske i zasljepljujuće logike koje često postoje i u našim ustanovama – primijetio je papa Franjo.

Važno je da teolozi budu muškarci i žene samilosti, dirnuti potlačenim životom mnogih, dirnuti suvremenim ropstvima, društvenim problemima, nasiljem, ratovima i golemim nepravdama kojima su podvrgnuti brojni siromasi koji žive na obalama ovoga našeg ”zajedničkog mora”.

Bez zajedništva i milosrđa, stalno poduprtih molitvom, osim duše, teologija gubi inteligenciju i sposobnost za kršćansko tumačenje stvarnosti.

Papa je podsjetio također i na važnost ponovnoga razmatranja tradicije, kazao je da je korijen taj koji daje život, a ne neki muzej. Stoga je potrebna teološka sloboda jer se bez mogućnosti za ispitivanjem novih putova, ne ostavlja prostor za novost Duha Uskrsloga.

Papa Franjo u svom govoru u Napulju  naglašava: teološku slobodu, propitivanje tradicije, dijalog i u postavljanju problema i u traženju rješenja, interdisciplinarnost, umreženost crkvenih i sekularnih institucija, okrenutost stvarnosti, prihvaćanju različitosti, zalaganje za miran suživot među osobama različitih religijā i kulturā, opetovano vraćanje rodnom mjestu kršćanstva – milosrđu. To su kriteriji koji trebaju nadahnjivati ”obnovljenu teologiju Crkve kako bi ljudi u njoj mogli na vlastitom, razumljivom jeziku čuti odgovore u svojim traženjima punine života”

”Kerigma, dijalog, razlučivanje, suradnja, umrežavanje – dodao bih i parrhēsia koja je spomenuta kao kriterij, a to je sposobnost biti na granici, zajedno s hypomoné, toleriranjem, biti u granicama kako bi se išlo naprijed – to su elementi i kriteriji koji prenose način na koji je Isus živio i naviještao Evanđelje i na koji ga i danas mogu prenositi njegovi učenici.”

Crkva u Hrvatskoj nema zapravo vlastite izgrađene javnosti, prostora otvorenoga razmjenjivanja teoloških promišljanja, kritičnosti i samokritičnosti, dekonstrukcije normativa, prizivanje važnih autora teološke tzv. postmodernističke misli i njezina pluralizma, povratak rodnom mjestu kršćanstva u specifičnoj situaciji našega tranzicijskog društva, pa ni pozivanje na ekspanziju iz gravitacijskih središta u aktivistički angažman.

Naravno, jest u nas teologa kadrih za ono na što papa Franjo potiče u svom govoru u Napolju, pojedinaca koji pišu knjige i članke, organiziraju tribine, razgovaraju po hodnicima teoloških fakulteta. Oni kritiziraju neuralgične točke Crkve u Hrvatskoj (političko ideologizirano kršćanstvo, identitarnu politiku kolektivnoga ”mi”), propituju teologiju tijela i izvlače ga iz getoizirana područja morala te uvode u široko područje etike i pitanja ljudskih prava, nastoje oko kršćanskoga i međureligijskog dijaloga kao svojevrsnoj duhovnoj ”alternativnoj globalizaciji”, pronalaze i nastoje aktivirati društveno ozdraviteljski potencijala religijskog, nastoje pridonijeti razvoju kontekstualne teologije iz središta teološke misli, odnosno iz teologije križa za kakvu su siromašni, migranti, marginalizirani i diskriminirani znak Božjega siromaštva (odreknuća od moći) i Božje prisutnosti među ljudima (u siromašnome Isusu Kristu).

Jest pojedinaca koji teologiju čitaju iz pozicije žena, LGBT osoba, izbjeglica, žrtava, onih drugih, različitih od našega ”mi”. S pozicije u kojoj je i danas Isus još uvijek raspet na križu.

Takvi pojedinci su, međutim, u Crkvi u Hrvatskoj najčešće potisnuti na marginu, kritizirani, nisu međusobno povezani te teško dobivaju glas unutar crkvene javnosti. Tim je važnije pozdraviti inicijativu biskupa Mate Uzinića.

Ove godine, naime, Dubrovačka biskupija od 15. do 19. srpnja, pokreće Ljetnu školu teologije u Dubrovniku pod naslovom ”Teologija u pluralnom društvu” za studente treće, četvrte i pete godine studija teologije.

Organizatori Ljetne škole teologije u Dubrovniku obrazlažu: ”Uvidjevši da se naša teologija i Crkva nalazi pred izazovom sve veće pluralizacije suvremenoga svijeta, kao i da ta pluralizacija na mnogim razinama predstavlja izazov na koji Crkva i teologija moraju odgovoriti u svjetlu evanđelja, odlučili smo se organizirati ovu Ljetnu školu teologije kako bi mladi studenti i bogoslovi dobili priliku intenzivno promišljati o svim dimenzijama crkvenoga, vjerničkoga i teološkoga govora u suvremenim društvima”

Organizatori obrazlažu: ”Uvidjevši da se naša teologija i Crkva nalazi pred izazovom sve veće pluralizacije suvremenoga svijeta, kao i da ta pluralizacija na mnogim razinama predstavlja izazov na koji Crkva i teologija moraju odgovoriti u svjetlu evanđelja, odlučili smo se organizirati ovu Ljetnu školu teologije kako bi mladi studenti i bogoslovi dobili priliku intenzivno promišljati o svim dimenzijama crkvenoga, vjerničkoga i teološkoga govora u suvremenim društvima”.

U radu ove škole sudjelovat će četiri predavača: Carmelo Dotolo, dekan Fakulteta misiologije Papinskoga sveučilišta Urbaniana; Pantelis Kalaitzidis, ravnatelj Volos Academy for Theological Studies; Tina Beattie, profesorica Katoličkih studija na Sveučilištu Roehampton u Londonu te Željko Tanjić, rektor Hrvatskoga katoličkog sveučilišta.

U jučerašnjem intervjuu što ga je biskup Uzinić dao za Večernji list čitamo o razlozima organiziranja škole:

”Tu potrebu osjećamo tim više što živimo u pluralnom društvu u kojemu je kršćanska ponuda postala tek jedna od ponuda. Živimo, naime u svijetu slobodnih i autonomnih pojedinaca koji iz svoje slobode traže odgovore na pitanja smisla života i pitanja koja ih tište, a danas je zbog toga puno izazovnije navijestiti kršćansku poruku nego u vremenima kada im se ta poruka nudila kao jedina. Da bismo danas mogli ponuditi kršćansku poruku, moramo za to biti osposobljeni.

Pluralno društvo nije naš neprijatelj, nego je za nas u Crkvi izazov, obogaćenje, znak vremena, koji nas potiče da mu u svjetlu evanđelja ponudimo svoj kršćanski odgovor. Zato smo kao temu ovogodišnje škole izabrali: ‘Teologija u pluralnom društvu’.

Školu možemo promatrati kao jedan oblik priprave na pluralno društvo, a što smatramo izuzetno važnim jer se nalazimo na prostorima koji se tek pluraliziraju. Želja nam je unutar toga progovoriti o ulozi teologije, Crkve i vjernika.

Uvjereni smo da teologija ima autentični, proročki glas u takvome okruženju, a također smo svjesni da takva situacija za samu Crkvu predstavlja veliki izazov u njezinoj temeljnoj zadaći naviještanja Evanđelja. Uz ulogu Crkve, vjernika i teologije u pluralnome društvu, posebnu pozornost želimo svratiti i na unutarnju raznolikost našega kršćanskoga svijeta, ali i same Katoličke crkve i njezine teologije.

  Živimo u svijetu u kojemu je nemoguće ignorirati i ne čuti drugačije glasove. Neke stvari neće prestati postojati ako se mi za njih ne zanimamo i o njima ne govorimo, dapače, prije ili kasnije mogu postati problem i za nas i za Crkvu. Zato mi o tome želimo progovoriti već sada. I ne treba se bojati drugačijih glasova, glasova koji propituju uvriježene stavove. Oni nas potiču da bolje promislimo vlastite stavove.”

Biskup Uzinić kaže: ”Živimo u svijetu u kojemu je nemoguće ignorirati i ne čuti drugačije glasove. Neke stvari neće prestati postojati ako se mi za njih ne zanimamo i o njima ne govorimo, dapače, prije ili kasnije mogu postati problem i za nas i za Crkvu…”

Govor pape Franje u Napulju svakako je potvrda da je Ljetna škola teologije u Dubrovniku na dobrom putu. Papa poziva teologiju da pođe na ”periferije mišljenja”. Ovo znači – kaže biskup Uzinić – da se teologija treba suočiti i s krizom svojeg govora i svoje poruke u suvremenom svijetu. A ta je kriza velika.

Potom biskup Uzinić nastavlja:

”Teologija je danas uvelike postala nevažna, a u tome ne vidim krizu odnosa društva prema teologiji nego krizu samoga govora o Bogu. Često za loše vjersko stanje optužujemo suvremeni svijet. Ali nije krivnja suvremenog svijeta što ne prepoznaje našu kršćansku poruku i njezinu vrijednost. Mi smo odgovorni što mu tu poruku nismo u stanju prenijeti na način koji on razumije. A to je prije svega zadaća teologa i teologije koja bi, umjesto da se drži ustaljenog i prokušanog naučavanja, trebala riskirati, pa i eksperimentirati, odnosno pronalaziti uvijek nove putove, crpeći ih, dakako, iz vrela bogate Objave i Tradicije na koje se naslanja.

Čemu služe teolozi, ako im je zadaća samo ponavljati ono što govori crkveno učiteljstvo?”

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ ŽIRO RAČUN: HR8923600001102715720, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA O RAČUNU KLIKNITE OVDJE.

 

Još tekstova ovog autora:

  • Antisemitizam u Hrvatskoj i dalje je prisutna anomalija
  • Susret s Irinom iz Mariupolja
  • Bio nam dobar Prelazak!
  • Refleksija uz rat u Ukrajini: što znači – biti za mir?
  • Thich Nhat Hanh – učitelj za 21. stoljeće
  • Sretna još jedna ili nova 2.0 godina
  • Valja se zaštititi od utjecaja kaotičnog
  • Papa Franjo protiv iluzije ”povratka u normalnost”
  • Uz Svjetskoga dana molitve za mir
  • Bi li papa Franjo ikome uskratio pričest?

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: PARRHēSIA Tagged With: biskup Mate Uzinić, dijalog, Drugi vatikanski koncil, Jadranka Brnčić, kršćanstvo, Ljetna škola teologije u Dubrovniku, papa Franjo, Parrhēsia, pluralizam, teologija, tradicija, učiteljstvo

Comments

  1. Ivan Žignić says

    02.07.2019. at 00:56

    Za naše tradicionalne vjernike je ovakav govor razuma – da kršćanstvo nije jedino što se nudi – potpuno neprihvatljiv, budući da je, po njima, kršćanstvo bilo itekako “jedino pravo” u sklopu dojučerašnjega predkoncilskog govora. Zato nije čudno da pojedini naši klerici (klerikalci) mole da papu Franju bogo što prije uzme sa ovoga svijeta, da bi se izabrao neki pravi i povoljniji – za katoličke Hrvatine. Na vlastite sam uši čuo u vezi Stepinca-ne-još sveca, da je redovnica izrazila želju da svećenici mole “na tu nakanu”, tj. da Francek što prije umre. Eto ti kršćansko-katoličkog apsurda. Nema puno razuma kod hrvatskih teologa. Oni uglavnom dogmatski brane dogme koje je već izreklo učiteljstvo, a oni rijetki koji znanstveno prilaze Bibliji, povijesti i drugim vjerama, pa i “vražejm” sekulaziranom i globaliziranom svijetu sa puno različith vjera i kultura – uglavnom su odbačeni kao onih koji “nisu na liniji i koji ruše (dosadašnju) vjeru, npr dr Vjekoslav Bajsić. I neka im ruše.

    Log in to Reply

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

PROČITAJTE U TJEDNIKU NOVOSTI:

  1. Silom na silu

    Silom na silu

    boris-raseta
  2. Genocidnost palanke

    Genocidnost palanke

    boris-dezulovic
  3. Krivosuđe

    Krivosuđe

    marinko-culic

Novosti | Arhiva

KRONIKA SNV-a

  1. Manjine su žrtve samovolje pojedinaca

    Manjine su žrtve samovolje pojedinaca

    anja-kozul
  2. Mladen Anđelić: Dvaput na prijekom sudu

    Mladen Anđelić: Dvaput na prijekom sudu

    zoran-vitanovic
  3. Zanemaren manjinski i klasni moment

    Zanemaren manjinski i klasni moment

    anja-kozul

Kronika SNV-a | Arhiva

SNV – VIJESTI I NAJAVE

  1. Objavljen novi Natječaj za obnovu poljoprivrednog zemljišta i proizvodnog potencijala

    Objavljen novi Natječaj za obnovu poljoprivrednog...

    07.01.2022.
  2. Božićni prijem SNV-a uz poruke mira i tolerancije

    Božićni prijem SNV-a uz poruke mira i tolerancije

    07.01.2022.
  3. Poznati dobitnici nagrada Srpskog narodnog vijeća

    Poznati dobitnici nagrada Srpskog narodnog vijeća

    07.01.2022.

SNV VIJESTI i NAJAVE | Arhiva

Drago Pilsel Argentinski roman

Partnerska organizacija:

SNV

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJA:

novosti Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2022 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT