autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • KULT NEREAGIRANJA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OBADANJA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • PLUS ULTRA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SJEĆANJA
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • SVJETLOPIS
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZLATNI REZ
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Danas svedočimo zabrani muzike. Šta se sutra, nekome, zabranjuje?

Autor: Ivan Zidarević / 27.03.2023.

Ivan Zidarević

”Dobro jutro, lepi moj. Dal’ još tražiš me u njoj? Kada oči otvoriš. Čije ime govoriš?

Dobro jutro, budi se. Da li ko ja ljubi se? Navike ti poznajem. Znam da ti nedostajem.” (estradna umetnica Ana Bekuta).

Dogodilo se i to da smo u ”tolerantnoj” ili na lepom i živopisnom srpskom jeziku ”trpeljivoj” Puli doživeli da biva zabranjena ”ćirilica”. U pitanju je i opšteprihvaćeni naziv za muzički žanr koji je sinonim i za izvornu narodnu muziku. Vremenom se i to izdeformisalo u hibrida koji je nadišao ”Od izvora dva putića” (Lepa Lukić) do novokomponovanih bljuvotina reči i ritma.

U doba bujanja populističkih pokreta, to su one ideje koje se pozivaju na narod, koji mobilišu najšire slojeve društva sa antidemokratskim, nacionalističkim i rasističkim usmerenjima, pozivanje na socijalno zapušteni narod, njihove potrebe i zaštitu njihovog interesa – od strane jednog čoveka nije ništa drugo nego lokalni pokušaj manira prosvećenog apsolutizma.

Vidljivo neuspešnog, ismejanog i sa elementima prizemnog šovinizma (ako je po tvrdnjama iz medija suprotne strane, one koja je zabranjena).

Radi se, u suštini, o nepotrebnom iskakanju iz šina, bez da je to iko i zatražio, kako bi se nametnuo svoj svetonazor svim građanima, a da pre toga nije obavljeno ikakvo savetovanje ili se uložio bilo kakav napor za postizanje nesavršenog konsenzusa.

Cilj konkretne zabrane ostaje nam da sagledamo u mesecima i godinama koje dolaze. Jer zabrane lako okupljaju sve netolerantne istomišljenike u ”prelazimo cenzus” biračko telo koje obezbeđuje nacionalne apetite demografski posrnule Domovine.

Vest o zabrani, opet je bitno istaći na lokalnoj ”liberali” vlasti, odjeknula je u našoj sve više napuštenoj Domovini i njen potencijal se odmah izrodio u lepim nam gradovima Osijeku i Splitu. Ko zapeta puška obradovali su se, ”ako može liberalna Pula da vidiš šta sve mi možemo da zabranimo”, slični oni koji se stavljaju u nikada delegiranu poziciju moralnih milicajaca koji bi da kroje i prekrajaju kulturni identitet svojih sugrađana.

Ma koliko se nama činilo neverovatnim, ali narodna muzika, srpska ”ćirilica”, spada u korpus kulturnog identiteta koji je deo tradicije i koju mi licemerno preziremo dok tražimo kartu više za neki novi koncert pevačica i pevača iz Srbije.

Ovaj neopravdani strah, lažni i istrošeni moralni puritanizam, posledica je naših deluzija i nikakve volje da budemo bolji i drugačiji, ne i inovativniji, od Srba i Srbije jer mi nismo oni, a oni nikada neće biti mi.

Jer kulturni identitet je jedinstvenost i autentičnost neke ili nečije kulture i označava i pripadnost pojedinca ili društvene grupe upravo toj kulturi. Pravo na ostvarivanje kulturnog identiteta, iako nam se on nekad i gadio i mi ga lično smatramo najobičnijim šundom, jasno se ostvaruje u demokratskih zemljama i čuvan je, posebno jer je manjinski, zakonima.

Upravo je narodna muzika, sa svojim derivatima, često zakinuta i loše tretirana jer se poistovećuje sa folkom koji ima motive iz narodne muzike ili najgorim oblikom u vidu očuha (horor film ”Očuh”) – turbofolkom.

Smatra se da je turbofolk izrod devedesetih, onih najmračnijih godina koje su i nama ”pojeli skakavci” (Borivoj Pekić), a koji podilazi niskom ukusu svojih pratioca sa pitkim i jasno ispevanim situacijama i prizemnim emocijama.

Ono šta naš gradonačelnik, ”liberalne Pule” nije znao jeste da je u svom zabranjivanju upravo zakačio i deo umetnosti koja se svakako kvalifikuje kao narodna i tradicionalna muzika i koja nije nikome pretnja i ne vređa ničija uverenja i emocije.

To je ona muzika koja se po svim onim srpskim kafanama, koje Hrvati i svi hrvatski građani u (ne)prihvatljivom broju posećuju, sluša i koja je zapravo sinonim za (ne)ukusan dobar provod.

Narodni melos proizvodi specifičnu energiju i osećaje koji u većini slučajeva privlači ljude, bez obzira na njihove identitete, njihovo obrazovanje ili uverenja. Nažalost, prava je to nepoznanica za mnoga mesta u Domovini koja se kriju iza svog ”mediteranskog” duha ”sa svim njegovim bogatim multikulturalnim i multietničkim vrijednostima”.

Dok sačekamo neke nove zabrane, ili pokušaje, nije teško uvideti da su nasrtaji na kulturni identitet nedefinisani i argumentima nedorečeni, a karakteristični su za one koji se bave političkom i populističkom trgovinom bez prividnih posledica. To su one pojave koje se kriju iza ”estetike” i moralnih načela nekog mesta, grada, bez da se zna šta to mesto ili grad čini – a to su ljudi.

Na kraju nije nevažno reći da su stilovi i žanrovi nekog muzičkog izražavanja više nego definisani onom izrekom da je ”čoveku od sluha i komarac muzika”, ali i time da se grad, to je posebno važno za neznalice i one koji bi da se bave ”multikulturalizmom”, definiše kao ”kolektivni način života” te da je gradski duh rezultat eklektike svih sugrađana bez obzira na naše, lične, preferencije i neobuzdanu volju za zabranama.

Jer danas svedočimo zabrani muzike. Šta se sutra, nekome, zabranjuje?

 

MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN ILI PREKO PAYPAL-A. MOŽETE NAZVATI BROJ 060 866 660 / Tel.: 0,49€ (3,75 kn); Mob: 0,67€ (5,05 kn) po pozivu (PDV uključen) ILI POŠALJITE SMS PORUKU sadržaja PODRSKA na broj 667 667 / Cijena 0,82 € (6,20 kn). Operator usluge: Skynet Telekomunikacije d.o.o., info telefon: 01 55 77 555. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

  • Stavovi o granicama nečije slobode plod su naših deluzija
  • U ime mnogih aktivista i novinara veliko hvala Vanji Jurić
  • Možemo li da se izdignemo iz destruktivnih emocija?
  • Srpska vlast rehabilituje ratne zločince, ubice, silovatelje
  • Da li je za Sedlara predsednik Tuđman bio homoseksualac?
  • Zašto bi riječ doktorka trebala ugrožavati pravoslavne Srbe?
  • Vreme je za bliski susret i zdravi kontakt među ljudima
  • Poklič ZDS jednako ”manifestacija rasističke ideologije”
  • Seksualne predatore treba izopćiti iz dečjeg okruženja
  • U waldorfskoj školi mali ljudi uče za život, a ne za ocjene

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: SLOBODNI ZIDAR Tagged With: Ana Bekuta, Ivan Zidarević, Lepa Lukić, Pula, Slobodni zidar, turbofolk, zabrana

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2023 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT