autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • KULT NEREAGIRANJA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OBADANJA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • PLUS ULTRA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SJEĆANJA
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • SVJETLOPIS
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Harmonija otvorenog ormara u Zagrebu i malih glazbenika Drniša

Autor: Branimir Pofuk / 03.04.2019. Leave a Comment

Branimir Pofuk aaU noći između srijede i četvrtka netko je u Zagrebu polio benzinom i zapalio Otvoreni ormar, natkriveno mjesto u dvorištu zgrade u Martićevoj 71 na koje su građani donosili odjeću, da bi je drugi građani, kojima je ona potrebna mogli slobodno uzeti. Za Otvoreni ormar o kojem brinu mnogi volonteri mnogi su prvi put čuli tek kad ga je jedan zlotvor zapalio.

Takvih je sigurno bilo i među komentatorima koji su na Facebooku vijest o paljevini iskoristili da izraze svoj gnjev i bijes, popljuju narod i državu i općenito jadno i tužno stanje čovječanstva.

Zagrepčanka koja je čitavu akciju pokrenula nije bila bijesna, bila je samo beskrajno tužna i obeshrabrena. Na Facebooku je, uz fotografije zgarišta, napisala: “Cijeli život pomažem onima kojima treba. Evo ljudi, ovo su napravili ljudi kojima je ‘ormar’ smetao. Moja je dužnost i obveza da vas obavijestim da se ja više ne mogu boriti. Srce mi je puklo.”

A onda se dogodio obrat. Ljudi su se pokrenuli i odazvali na poziv da tko god može dođe pomoći.

Zagrepčanka koja je čitavu akciju pokrenula nije bila bijesna, bila je samo beskrajno tužna i obeshrabrena. Na Facebooku je, uz fotografije zgarišta, napisala: “Cijeli život pomažem onima kojima treba. Evo ljudi, ovo su napravili ljudi kojima je ‘ormar’ smetao. Moja je dužnost i obveza da vas obavijestim da se ja više ne mogu boriti. Srce mi je puklo.” A onda se dogodio obrat

Ispod one objave da se slomljenog srca predaje i odustaje, gospođa Nataša Šulek je samo nekoliko sati kasnije velikim slovima i s mnogo uskličnika napisala: “Velika hvala svima na podršci, ne odustajemo… još koju minutu i ormar je opet otvoren”.

Otvoreni ormar zaista je već istog poslijepodneva bio ponovo otvoren i ljudi su počeli donositi odjeću za one kojima je potrebnija nego njima. Akcija je okončana ohrabrujućim, utješnim, ali i istinitim zaključkom: “Uvijek ima više dobrih ljudi”.

Ova priča je ogledni primjer onoga o čemu je ovih dana u intervjuu za Jutarnji list govorio harvardski profesor, znanstvenik i neumorni zagovaratelj prosvjetiteljskih i humanističkih vrijednosti Steven Pinker.

Optimizam koji on širi nije lažan, nego je utemeljen na egzaktnim podacima koji govore o rasprostranjenosti i daljnjem širenju humanističkih vrijednosti i prosvjetiteljstva u svijetu, usprkos negativnoj slici, sumnji, pesimizmu i cinizmu kojima se često tako olako predajemo.

Pinker s pravom kaže: “Svako izbjegavanje potpune entropije (raspadanja, nereda, kaosa), mračnih stanja ljudske prirode, svako izbjegavanje ravnodušnosti prema općoj dobrobiti trebalo bi se slaviti kao mala pobjeda ljudske genijalnosti i empatije”.

A rekao je i ovo: “Naravno, određeni dijelovi svake populacije često žive u zaista bijednim okolnostima, ali pogriješimo kada te okolnosti prenesemo u kolektivnog stanje, kada se cijela zemlja smatra očajnom, to naprosto nije istina. Takvi obrasci napredak čine inherentno nevidljivim, a s političko aspekta ljude guraju u naručaj populističkih elita. Ta naprosto pogrešna shvaćanja nacionalnih trendova proizvode biračke obrasce koji nekritički napadaju na institucije, pojačavaju kulturni pesimizam čak i kada podaci pokazuju poboljšanje globalnih ljudskih potencijala. Razvijamo lažne teorije o svijetu, lažne vijesti, često potaknuti i tendencijom novinarstva da katastrofe, nasilja i nesreće opisujemo kao vrijedne pažnje i izvještavanja.”

Pinker s pravom kaže: “Svako izbjegavanje potpune entropije (raspadanja, nereda, kaosa), mračnih stanja ljudske prirode, svako izbjegavanje ravnodušnosti prema općoj dobrobiti trebalo bi se slaviti kao mala pobjeda ljudske genijalnosti i empatije”

Naravno, ne treba nikako odustajati od kritika, osobito ponašanja neučinkovitih i nevjerodostojnih političkih elita koje su velikim dijelom razlog za sveprisutno zaključivanje da ništa ne valja, da nam je država katastrofa, da nijedan sistem više ne funkcionira. Ma koliko se za njih i njihova djela mnogo manje čuje, ne treba nikada zaboraviti: uvijek ima više dobrih ljudi.

Budući da nas glazba, osim one koja je kič i šund, također uči plemenitim i humanističkim vrijednostima, izvijestit ću o jednom divnom koncertu kojem sam ovih dana imao sreću prisustvovati.

Prva točka programa bila je Beethovenova Oda radosti koju je izveo mali puhački orkestar. Frane Cigić, Ante Abramac i Noa Brakus na saksofonima, Mateja Kasalo, Nora Kašić, Cvita Dželalija, Karla Matić, Marija Jukić i Sara Čulina na flautama te Marija Copić, Petra Mihaljević, Roza Škarica i Ante Kasalo na klarinetima najprije su lijepo i skladno zajedno odsvirali poznatu temu, a potom i nekoliko lijepih varijacija u kojima su se zasebno isticale pojedine grupe glazbala, dok bi im druge davale podršku upličući svoje šarene niti u zajedničko tkanje.

Sve su to djeca, učenici od prvog do četvrtog razreda Osnovne glazbene škole Krsto Odak u Drnišu. Predvodila ih je, svirajući klarinet, profesorica Katica Brakus koja je sama napravila i izvrstan aranžman.

Neka mi oproste svi ostali koji su uljepšali divnu večer a koje neću poimence nabrojati, mali gitaristi, pijanisti, violinisti i harmonikaši, đaci drniške škole i njene kninske podružnice i njihovi vrijedni profesori. Treba ipak spomenuti ravnateljicu škole Ines Topić, Drnišanku koja se u rodni kraj vratila iz Osijeka sa suprugom, također pijanistom i čitavom obitelji.

Koncert je bio potvrda njenih organizatorskih sposobnosti koje čitav grad hvali, ali i prosvjetiteljskog zanosa vidljivog u uzbuđenosti i ozarenosti njenog lica dok je držala govor, s istom ozbiljnošću i iskrom u očima s kojima su učenici pjevali i svirali.

Koncert je bio vrhunac trodnevnih svečanosti kojima je drniška škola proslavljala sedamdeset godina postojanja. Dok se u mnogim drugim mjestima te poslijeratne 1949. godine tek provodilo temeljno opismenjavanje, Drniš je već bio na višoj razini – s pravom je istaknuo u kratkom govoru gradonačelnik Begonja.

Koliko god se za njih rijeđe čuje treba znati da je uvijek više dobrih ljudi (…) Ispod one objave da se slomljenog srca predaje i odustaje, gospođa Nataša Šulek je samo nekoliko sati kasnije velikim slovima i s mnogo uskličnika napisala: “Velika hvala svima na podršci, ne odustajemo… još koju minutu i ormar je opet otvoren”

Škola je bila izraz već postojeće kulturne i glazbene tradicije Drniša o kojoj su brinule i tamošnje imućne obitelji. U jednoj takvoj odrasla je i Zlatana Milić-Štrkalj, utemeljiteljica škole.

Drniška glazbena škola jedina je koja je nastavila rad i u progonstvu tijekom Domovinskog rata, a danas ima preko 150 učenika.

Na koncertu je bila i čitava kulturna elita grada Drniša, ravnatelji i predstavnici srodnih prosvjetiteljskih ustanova, škola, knjižnice, muzeja. Elita čijim dijelom svirajući postaju i djeca, i njihove obitelji, dobri ljudi koji čuvaju, obnavljaju, oplemenjuju i čine grad svakodnevno priređujući male pobjede ljudske genijalnosti i empatije, ljudskog duha koji treba slaviti.

(Prenosimo iz Večernjeg lista).

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

  • Andrej Plenković i HNK Zagreb
  • Debakl u Afganistanu: sve je služilo nezasitnom profitu
  • Pogorelić protiv pandemije zaborava umjetnosti i ljudskosti
  • “Misa Mediterana” je blasfemija i dekadencija. Ali ne škodi
  • Oplakati sve mrtve je ljudski, a biti radostan božanski
  • Good Fest u Drnišu: prilika da (opet) budemo ljudi
  • Utrka milijardera u svemiru
  • Nigdje se publiku i umjetnike ne maltretira kao u Hrvatskoj
  • Srećom, život i svijet nisu tako jednostavno crno-bijeli
  • Vojni neboder “Vukovar” kao otirač i kamuflaža HDZ-a

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: KONTRAPUNKT Tagged With: Ante Abramac, Ante Kasalo, Begonja, Branimir Pofuk, Cvita Dželalija, Drniš, Ines Topić, Jutarnji list, Karla Matić, Katica Brakus, Kontrapunkt, Krsto Odak, Marija Copić, Marija Jukić, Mateja Kasalo, Nataša Šulek Frane Cigić, Noa Brakus, Nora Kašić, optimizam, pesimizam, Petra Mihaljević, Roza Škarica, Sara Čulina, Steven Pinker, Zlatana Milić-Štrkalj

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2023 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT