autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Hoćemo li saznati istinu o pet posljednjih suicida u vojci?

Autor: Marko Vučetić / 22.07.2021. Leave a Comment

Marko Vučetić

Marko Vučetić

Ljudski život bitno je određen smrću. Međutim, o njoj ne možemo imati znanje jer ne postoji stvarnost koja bi uistinu bila postmortalna stvarnost. Ono što nazivamo postmortalnim nije ništa drugo nego prisutnost nečega, od smrti različitog, nečega što je ostalo.

Mrtvo tijelo nije smrt, nego tijelo odvojeno od života, ali tijelo koje je prisutno u životu drugih. Zato se mrtvo tijelo može vidjeti optikom onih koji su živi, to tijelo se može analizirati znanstvenom metodom znanosti živih, ali sama smrt nije vidljiva.

Tanatolozi, dakle, nisu stručnjaci o smrti, oni imaju znanje o onome što ostaje nakon onoga tko je umro. Forenzika ostataka i razumijevanje promjena koje prate ono što ostaje nakon smrti nije isto što i razumijevanje smrti.

Čitav naš život zapravo je egzistencijalna forenzika ili razumijevanje naših ostataka u stvarnosti u kojoj više nismo.

Ako uistinu postoji nešto postmortalno, to je naša prošlost. Ona je mrtva stvarnost, ali nam je dostupna u sjećanju. Kao vremenita bića ili bića u vremenu stalno se sjećanjem odnosimo prema našoj prošlosti.

Kada mislimo o sebi i o onome što smo učinili, postajemo egzistencijalni forenzičari ili tanatolozi vlastitog umiranja. Ono zbog čega se sramimo, to skrivamo, ono zbog čega se ponosimo, to ističemo, ono nebitno zaboravljamo.

Režim se nikad ne sjeća žrtava iako je žrtve neprestano stvarao. Sjećanje na žrtve obveza je i dužnost ljudskog svijet. Ljudski svijet se sjeća svih žrtava režima kojem je pripadao Kordić. Njegovo kršćanstvo je režimsko kršćanstvo, njegovi biskupi su režimski biskupi. Zato se nitko od njih ne sjeća žrtava

Mi smo zapravo bića koja su vlastitu prošlost svela na forenziku skrivanja, ponosnog sjećanja ili zaborava koji nas štiti od toga da budemo bazen besmislenih, beznačajnih, nepotrebnih i suvišnih događaja. Kada bismo bili bića potpunog sjećanja, jedan dan bismo živjeli, a sve ostale dane bismo se sjećali tog dana.

Mi smo bića sjećanja, bijega od sjećanja, ali i bića zaborava. Neke događaje trajno zaboravljamo, ne pokušavamo ih čak niti razumjeti. I dobro je što je tako.

Sve dok smo u stanju sakriti sramotu, zaboraviti besmisao i hraniti se činima u kojima smo bili veliki, u stanju smo nastaviti živjeti. A taj nastavak života počiva na svijesti da ćemo se i dalje sramotiti, ponositi i plutati u moru besmisla.

Mi smo, zapravo, egzistencijalni tanatolozi ili povlašteni znalci prošlosti u kojoj smo umirali, prošlosti koju želimo ugraditi u sjećanje, ali i programirani zaboravljivači besmisla i nebitnosti koji nisu u stanju prijeći prag sjećanja.

Mi, dakle, kao egzistencijalni forenzičari i povlašteni tanatolozi našeg umiranja i mnogih mrtvih trenutaka nastanjenih u našoj prošlosti, živimo vlastita postmortalna stanja.

Prošlost je ono što je umrlo, ali ne potpuno. Naša prošlost je mozaik mnogih naših umiranja, ona je nezgotovljena smrt jer i dalje provocira nova umiranja. Kako smo do sada umirali, najvjerojatnije ćemo tako i dalje umirati.

No tko osvijesti da je čovjek zapravo autor ili subjekt koji se u odnosu na vlastitu prošlost ipak nalazi u postmortalnom stanju, može vlastiti život usmjeriti drugačijim smjerom umiranja.

Hulja može postati svetac, ali ne zbog toga što skriva ili se ponosi zbog toga što je bio hulja, nego isključivo ako je prošlog sebe, dakle hulju, sveo na konačnu smrt.

Tko ne odbaci, ne obračuna se samim sobom i prijezirom ne prekrije egzistencijalnu niskost i sramotu koju je počinio, nije u stanju nastaviti živjeti ljudskim životom. Tko sramotne čine pretvara u etički vrijedne čine, nije tanatolog vlastitog života, nego egzekutor vlastitog i tuđih života.

Kada raspravljamo o nefunkcioniranju pravosuđa u Republici Hrvatskoj, mi zapravo raspravljamo o tome hoćemo li štititi hulje i omogućavati im da skrivaju vlastitu egzistencijalnu niskost ili ćemo ih dovesti do točke egzistencijalnog prevrata odnosno do donošenja odluke, zato što ih je pravosuđe na to natjeralo, da trebaju prekinuti mozaik umiranja u niskosti.

Pravosudni sustav i sustav kažnjavanja služe da se društvo oslobodi od hulja na način da te hulje ne budu, u doslovnom i prenesenom smislu, egzekutori koji nam oduzimaju živote, materijalna dobra, radna mjesta, povijesnu istinu, javni um, odnosno državu.

Da, hulje nam oduzimaju državu jer država koja štiti hulje i omogućava im da se ili skrivaju ili vlastitu egzistencijalnu niskost pretvore u herojske čine, zasigurno nije država koja je u funkciji dobronamjernih građana. Takva država je oduzeta i nalazi se u rukama hulja.

Hulje ubijaju civile u ratu, siluju žene, u pretvorbi pljačkaju, u prometu gaze, kao ministri farbaju tunele nekoliko puta i zbog toga ne odgovaraju. Država koja služi huljama nije pravedna država.

Ljudski život bitno je određen smrću. Međutim, o njoj ne možemo imati znanje jer ne postoji stvarnost koja bi uistinu bila postmortalna stvarnost. Ono što nazivamo postmortalnim nije ništa drugo nego prisutnost nečega, od smrti različitog, nečega što je ostalo

Budući da država, putem obrazovnog sustava i medija ili javno dostupnih, brižno odabranih informacija, ipak odgaja ili, u prenesenom smislu, stvara građane, onda je sasvim jasno da država u kojoj, primjerice, jedan Kordić postaje arhetipskom veličinom kršćanina kojega u zatvoru pohodi sam bog, a izvan zatvora mu ruke ljubi jedan biskup, ne stvara građane koji će Kordiću i biskupu pomoći da budu ono što sada nisu – bića koja stvaraju veličanstvene egzistencijalne čine, odnosno bića koja ne izgrađuju uspjeh na prošlosti koje se trebaju sramiti.

Kordić se ima čega sramiti, a taj koji ga je pohodio u zatvoru, zasigurno nije bio bog, Bog je bio sa žrtvama koje je pobio režim kojem je Kordić služio. Taj režim je ubijao, ali se ne sjeća žrtava.

Režim se nikad ne sjeća žrtava iako je žrtve neprestano stvarao. Sjećanje na žrtve obveza je i dužnost ljudskog svijet. Ljudski svijet se sjeća svih žrtava režima kojem je pripadao Kordić. Njegovo kršćanstvo je režimsko kršćanstvo, njegovi biskupi su režimski biskupi. Zato se nitko od njih ne sjeća žrtava.

Država koja zaboravlja žrtve ili pokušava estetizirati stvarnost u kojoj je netko žrtvovan, zasigurno neće biti u stanju suočiti se s pravom istinom o tome zašto je, u kratkom vremenskom razdoblju, četiri pripadnika i jedna pripadnica Oružanih snaga Republike Hrvatske počinilo suicid.

Suicid je ireverzibilno dokidanje egzistencijalne prakse. Kada život u nekom društvu postane toliko besmislen jer društvo ne posreduje smisao nego kaos nepravde, prva reakcija je napuštanje takvog društva.

Kada, naprotiv, nemogućnost pronalaženja egzistencijalnog smisla, na individualnoj razini, toliko preplavi pojedinca, on poželi napustiti svijet prirode ili svijet živih bića. Prvo se naziva društvenom smrću, a drugo suicidom.

Društvena smrt je reverzibilna, ona se ponavlja i moguće ju je nadvladati, moguće ju je dokinuti i moguće ju je preživjeti. Zato se plemeniti ljudi bave politikom – da dokinu društvenu smrt.

No politikom se bave i sadisti, a njih privlači društvena smrt i isključivanje iz društva. Iako društvena smrt počiva na nepravdi i estetizaciji nepravde i besmisla, nju je, ipak, plemenitim politikama, moguće dokinuti i nadići.

Suicid je, naprotiv, konačno napuštanje besmislenog života. Suicid nije moguće dokinuti i nadići.

Hoćemo li saznati istinu o okolnostima koje su pripadnike Oružanih snaga dovele do odluke da nepovratno napuste prirodu i dokinu vlastitu egzistencijalnu praksu u ovom društvu, prvenstveno ovisi o tome hoće li istragu provoditi plemeniti ljudi ili sadisti.

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, PREKO PAYPAL-A, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA I PRECIZNE UPUTE KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

  • Ili ćemo se boriti za državu ili možemo na pasivni suicid
  • Sjećanje na smrt, žrtvu i rat izaziva tugu, a ne ponos
  • Pelješki most poražava ideju samodostatnosti male Hrvatske
  • Homoseksualci zabranjene, negirane ljubavi postaju homofobi
  • Dok je nacionalista svijet je privremeno sedirano stratište
  • Mame lekarke, liječnice i nadriliječnice, a sinovi genijalci
  • Ljudi uglavnom nisu u stanju sami promišljati vlastiti život
  • Antifašisti i branitelji na istoj su strani povijesti
  • Sestra Vesna Zovkić sućutno sluša i humanizira prostor
  • I u Hrvatskoj su homoseksualci svedeni na nepoželjni ostatak

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: PRESUMPCIJA UMNOSTI Tagged With: Kordić, ljudski život, Marko Vučetić, Presumpcija umnosti, suicid, vojska

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2022 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT