autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • KULT NEREAGIRANJA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OBADANJA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • PLUS ULTRA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SJEĆANJA
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • SVJETLOPIS
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Hrvatine ne znaju za hrvatsku kulturu

Autor: Branimir Pofuk / 16.03.2016. Leave a Comment

Branimir Pofuk aaBio je to pravi trijumf hrvatske kulture. I to glazbene. Prije dva tjedna, u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog. Na inicijativu Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu okupili su se mladi glazbenici iz… kako ono sada treba reći? A da. Iz Hrvatske i šire. Taj izraz u ovom slučaju obuhvaća studente visokoškolskih glazbenih ustanova iz Slovenije, Austrije i Mađarske te nekolicinu iz Srbije te Bosne i Hercegovine.

Uglavnom, otprilike polovicu orkestra bila je naša: čitavu sekciju prvih violina, veliku većinu drugih violina i viola te pola kontrabasa popunile su studentice i studenti zagrebačke Muzičke akademije, a i ritam je udarala zagrebačka udaraljkaška sekcija. Divota. Uz njih violončelistice i violončelisti iz Budimpešte i Graza, odakle su stigle i sve flaute, dok su Slovenci bili najbrojniji na limenim puhačkim instrumentima.

Svi su oni danima boravili u glavnom gradu Hrvatske. Ovdje su uvježbavali program koji se većim dijelom sastojao od djela hrvatskih skladatelja. Svirali su “Sunčana polja” Blagoja Berse, djelo koje obiluje hrvatskom folklornom motivičkom građom, sve do pastirskih frulica, a uz to i Koncertantnu fantaziju za klavir i orkestar Dore Pejačević u kojoj se, kao solist, predstavio mladi zagrebački pijanist Vedran Janjanin koji završne godine svog studija, u okviru Erasmusa, provodi u Budimpešti.

Nitko, ali baš nitko iz vrhova te nove hrvatske vlasti nije se udostojao pojaviti na tom koncertu u Lisinkom, zapljeskati uloženom trudu i ostvarenom uspjehu jedne hrvatske institucije i njenih studenata i profesora i pokazati da mu je i osobno stalo do te i takve kulture

Kako bismo pokazali kojoj i kakvoj Europi pripadamo, u drugom dijelu koncerta izvedena je “Život junaka” njemačkog skladatelja Richarda Straussa. I sve to pod ravnanjem hrvatskog dirigenta i zagrebačkog profesora, maestra Mladena Tarbuka.

No, to nije sve. Osim što su mladi glazbenici iz “šire” došli u Hrvatsku i upoznali se s dva važna djela hrvatske glazbene baštine, ukorijenjena i izrasla na temeljima europske glazbene kulture i tradicije, čitav je orkestar nakon toga otišao i na turneju. Ovaj hrvatsko-europski program predstavili su publici u Ljubljani, Grazu i Budimpešti.

Europsko, a naše, hrvatsko, a europsko. Može li bolje? Zagrebačka Muzička akademija, premda se nije preimenovala u glazbenu, što joj zamjeraju u terminologiju neupućeni nacionalisti, napravila je projekt koji služi na ponos i hrvatskoj kulturi i hrvatskoj državi, a osobito novoj vlasti koja je nekim kadrovskim rješenjima pokazala namjeru da provede nacionalnu kulturnu revoluciju.

Svaka čast.

Uz jednu opasku. Nitko, ali baš nitko iz vrhova te nove hrvatske vlasti nije se udostojao pojaviti na tom koncertu u Lisinkom, zapljeskati uloženom trudu i ostvarenom uspjehu jedne hrvatske institucije i njenih studenata i profesora i pokazati da mu je i osobno stalo do te i takve kulture.

Premda budno prati i hvali svaki uspjeh hrvatskih sportaša, a kad stigne i navija u hrvatskom dresu na tribinama, hrvatska predsjednica nije se udostojila uputiti im ni nekoliko poticajnih riječi na Facebooku. Premijer? Dobro, čovjek je stvarno zauzet i leti na sve strane tražeći spas posrnuloj hrvatskoj ekonomiji. Zato je i imenovao ministra kulture, kojeg također nije bilo u Lisinskom. Naposljetku, premda je čitav projekt pravi kulturni odraz hrvatske vanjske politike i odlučnosti da se okrenemo prema Zapadu, a na putu prema Europskoj uniji budemo svjetionik istočnim susjedima, nije u Lisinski došao ni ministar vanjskih poslova da čuje kako je to kad zasvira simfonijski orkestar mladih ljudi iz Hrvatske i šire

Premda budno prati i hvali svaki uspjeh hrvatskih sportaša, a kad stigne i navija u hrvatskom dresu na tribinama, hrvatska predsjednica nije se udostojila uputiti im ni nekoliko poticajnih riječi na Facebooku. Premijer? Dobro, čovjek je stvarno zauzet i leti na sve strane tražeći spas posrnuloj hrvatskoj ekonomiji. Zato je i imenovao ministra kulture, kojeg također nije bilo u Lisinskom. Naposljetku, premda je čitav projekt pravi kulturni odraz hrvatske vanjske politike i odlučnosti da se okrenemo prema Zapadu, a na putu prema Europskoj uniji budemo svjetionik istočnim susjedima, nije u Lisinski došao ni ministar vanjskih poslova da čuje kako je to kad zasvira simfonijski orkestar mladih ljudi iz Hrvatske i šire.

Naravno, to je umjetnost, a ne sport. To je suradnja, razmjena i zajedništvo, a ne natjecanje. Tu se ne raspaljuju strasti i ponos na račun drugačijih i drugih, nego se njeguje međusobno upoznavanje i sudjelovanje u nečem boljem, trajnijem i većem nego što su prolazni politički i ostali interesi i floskule.

Da bi se s drugima sviralo, hrvatsku ili bilo koju drugu glazbu, druge se mora i pažljivo slušati i s njihovim se notama uskladiti. To zna svaki glazbenik, kao i svaki imalo u glazbenoj kulturi obrazovani građanin. To je znala publika u Lisinskom koja je glazbu i glazbenike nagradila velikim pljeskom.

Lijepo je sve to u svom uvodnom govoru prije zagrebačkog koncerta istaknuo i dekan zagrebačke Muzičke akademije Dalibor Cikojević, stavivši naglasak na upoznavanje. Umjesto apstraktnog pojma okićenog ponekom predrasudom, imenice Hrvat, Slovenac, Austrijanac, Mađar, Srbin, Bošnjak za glazbenike ovog orkestra dobile su lica njihovih kolega s kojima su sjedili i svirali u istom orkestru. Lijepa je pomisao da barem nekima od studenata iz susjednih zemalja od sada Hrvatsku u njihovom pamćenju predstavljati himnička pjesma rogova kojom počinju Bersina “Sunčana polja”.

Nije s ovog koncerta izostala samo politička elita. Izostala je, kao i uvijek do sada, i ona masa Hrvatina koja je u posljednjih mjesec dana najprije otkrila da je važna komponenta nacionalnog identiteta i kultura, a odmah potom, na svoj užas, da su o toj kulturi do sada brinuli kojekakvi Jugoslaveni, ljevičarski nastrojeni anacionalni i protuhrvatski tipovi, komunjare i titoljupci.

Nije s ovog koncerta izostala samo politička elita. Izostala je, kao i uvijek do sada, i ona masa Hrvatina koja je u posljednjih mjesec dana najprije otkrila da je važna komponenta nacionalnog identiteta i kultura, a odmah potom, na svoj užas, da su o toj kulturi do sada brinuli kojekakvi Jugoslaveni, ljevičarski nastrojeni anacionalni i protuhrvatski tipovi, komunjare i titoljupci

Odnosno, kako galame većinom oni koji u kazalište ili na ovakve koncerte nikada nisu nogom kročili, ta je banda hrvatsku kulturu razarala, podrivala i odnarođivala. Neće takvi razmisliti o porukama i poukama hrvatsko-europskog orkestra.

Ili će možda, zbog onih nekoliko mladih glazbenika iz Beograda, Sarajeva i Banje Luke, kao i svaki put do sada na sam spoment bilo kakve kulturne suradnje s istočnim susjedima, i u ovom projektu vidjeti podmukli pokušaj provođenja velikosrpske politike umjetničkim sredstvima.

Svi ti tipovi odjednom u malom prstu imaju kulturnu ideologiju Antonija Gramscija i baš sve znaju o izdajničkim izrodima poput Olivera Frljića. Srećom, isto tako i dalje ne znaju ama baš ništa o Blagoju Bersi. O Dori Pejačević i Richardu Straussu da ne govorimo. Ako ništa drugo, barem jedan segment hrvatske kulture siguran je od kulturne revolucije Hrvatina. Za sada. Dok ih netko dodatno ne “obrazuje”.

(Prenosimo iz Večernjeg lista).

Još tekstova ovog autora:

  • Andrej Plenković i HNK Zagreb
  • Debakl u Afganistanu: sve je služilo nezasitnom profitu
  • Pogorelić protiv pandemije zaborava umjetnosti i ljudskosti
  • “Misa Mediterana” je blasfemija i dekadencija. Ali ne škodi
  • Oplakati sve mrtve je ljudski, a biti radostan božanski
  • Good Fest u Drnišu: prilika da (opet) budemo ljudi
  • Utrka milijardera u svemiru
  • Nigdje se publiku i umjetnike ne maltretira kao u Hrvatskoj
  • Srećom, život i svijet nisu tako jednostavno crno-bijeli
  • Vojni neboder “Vukovar” kao otirač i kamuflaža HDZ-a

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: KONTRAPUNKT Tagged With: Austrijanac, Bošnjak, Branimir Pofuk, Dalibor Cikojević, Hrvat, Kontrapunkt, Lisinski, Mađar, Muzička akademija, Slovenac, Srbin

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2023 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT