autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • KULT NEREAGIRANJA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OBADANJA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • PLUS ULTRA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SJEĆANJA
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • SVJETLOPIS
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Jagoda Buić je voljela život do posljednjeg daha

Autor: Svjetlana Hribar / 18.10.2022.

Svjetlana Hribar

U Veneciji, jednom od njenih gradova, umrla je u ponedjeljak 17. listopada Jagoda Buić (Split, 1930.). Tapiseristica svjetskog glasa, vrhunska umjetnica u svakom mediju kojeg se dotakla, intelektualka kakvu se rijetko sreće, voljela je život do posljednjeg daha.

I stalno na umu imala nove umjetničke planove… ”Napisala sam scenarij za operu – kratku operu, dvadesetak minuta, jer sve što je duže od toliko – dosadno je!” rekla mi je tri dana prije nego je napustila ovaj svijet.

Imala sam sreću vidjeti njezinu eruptivnu umjetničku energiju iz blizine, upoznati njenu mediteranski razbarušenu osobu specifičnog splitskog šarma, prisustvovati njenom radu u ateljeu, osjetiti snagu imaginacije u svakom trenutku dok sama postavlja svoje izložbe, bez skica i shema, iz glave, ali potpuno precizno i s vizijom.

S jednakom ljubavlju i energijom kojom je radila na svojim tapiserijama, kolažima od papira, skulpturama u željezu ili staklu, Jagoda Buić satima je mogla govoriti i o teatru. Obožavala je Shakespearea, znala je većinu tekstova napamet, bila je pobornik totalnog teatra, ali na način da ona opremi predstavu u cjelini – od režije, dramaturgije, scene, kostima, do glazbe i šumova.

Učila je od najboljih i sve njene ideje, u teatru i izvan – bile su vanserijski zanimljive, avangardne, poput tapiserija kojima je otvorila novu eru u umjetnosti i na velika vrata iskoračila u svijet.

Jagoda Buić bila je umjetnica od glave do pete. Zapazili biste ju po stilu odijevanja, nakitu, pogledu, zamahu prelijepe ruke… sve je na njoj zračilo iznimnom osobnošću. Koju je nosila s ponosom i uzdignute glave.

Bila je zaljubljena u pametne razgovore, oko sebe je okupljala istinsku intelektualnu kremu. Na večerama u njenim kućama i stanovima uglavnom su bili muškarci, tek tu i tamo je poziv zaslužila neka žena. Jagoda je u tim prilikama malo govorila, uživala je slušati i – vjerovali ili ne – učiti. Jer, tim ljudima s kojima se družila, Jagoda se istinski divila. I tako je to ostalo zauvijek.

Teško su ju pogađali odlasci prijatelja – nikad nije prežalila Juru Kaštelana, Bernarda Bernardija, Bebu Beretić, Edu Murtića, don Branka Sbutegu, Dušana Džamonju, teško je podnijela odlazak Predraga Vušovića, posebno Predraga Matvejevića, Vlade Veličkovića, Bogdana Žižića, a potpuno ju je pokosila smrt Tonka Maroevića.

Nakon odlaska prijatelja s kojima se družila i razgovarala, život u Zagrebu – više nije imao smisla…

Ali su ostali izazovi – Kolorina u Dubrovniku i kuća u provansalskom gradiću Bonnieuxu – mjesta koja su bila stalno prisutna u njenoj svijesti kao izvori ljepote i inspiracije.

I nedosanjana želja posljednjeg Jagodinog ljeta.

Jagoda Buic
Foto: Arhiv umjetnice

Venecija je bila rezidencija u kojoj nije radila, tu nisu nastajali artefakti, u Veneciji se razgovaralo i promišljalo, čitalo po nekoliko knjiga paralelno, ponekad na različitim jezicima…

U Veneciju su dolazili prijatelji. U njenim salonima s pogledom na Giudeccu razgovaralo se talijanski, francuski, njemački, engleski, hrvatski, tu je Jagoda slavila svoje rođendane 14. ožujka, tu se presipala pamet i talent ljudi najrazličitijih profesija – od glumaca, slikara, scenografa, kipara, pjevača, do vrhunskih venecijanskih puhača umjetničkog stakla…

Jagoda je, u svim fazama svog života, privlačila i okupljala ljude koji su se divili njenom duhu, šarmu i nepresušnoj ljubavi prema životu…

Tom životu koji je tek naoko bio raskošan i prepun uspjeha, a u biti, kao i životi sviju – imao svoje teške i lijepe trenutke.

U one lijepe, osim umjetničkih uspjeha o kojima se sve zna, Jagoda Buić ubrojit će dvadeset godina života u braku, dva desetljeća u kojima se nije bavila umjetnošću. Bila je samo supruga Hansa Wuttkea, živjela s njegovim poslom direktora Svjetske banke, putovala svijetom i mislila da je umjetnost ostavila iza sebe.
Smrt voljenog supruga ostavila ju je na pustopoljini života, bez volje i snage da krene dalje.

U tom trenutku, ruka prijatelja pokazala joj je put. Rade Šerbedžija, glumac kojeg je uvijek smatrala najtalentiranijim i najozbiljnijim kazališnim umjetnikom na ovim prostorima, k tomu i svojim prijateljem, pozvao ju je da bude kostimografkinja na predstavi ”Kralj Lear” Teatra Ulysses koji je upravo počeo svoj život na Brijunima.

Bio je to trenutak u kojem je krenula ponovo u avanturu života, ulovila se za tanku nit umjetnosti i krenula ju podebljavati.

Jagoda Buić ne bi bila to što jest, da vrlo brzo nije krenula u osvajanje novih medija – kostimi za Leara bili su samo odskočna daska za povratak moru umjetnosti u kojem je plivala do kraja života.

Svoje posljednje ljeto, Jagoda Buić provela je na Brijunu, među glumcima, s prijateljima, okružena pažnjom i ljubavlju. Sretna.

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN ILI PREKO PAYPAL-A. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA I PRECIZNE UPUTE KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

  • Bosiljka Perić Kempf, oštro pero i čvrsti stav
  • Ekrani su oružje jednako razorno kao i ono vatreno
  • Kad smo prestali biti ljudi?
  • Odlazak čuvarice britanske tradicije
  • Nema više sigurnosti – opustite se u glazbi
  • Čak i za lijek u Hrvatskoj moraš imati vezu!
  • Rijeka je premali grad da bi olako gubila svoje vrijednosti
  • Zatvorili smo se i otuđili, zalijenili i izgubili motivaciju
  • I ne radi se samo o prekidu trudnoće!
  • O knjizi Mire Furlan: kratak je put od obožavanja do mržnje

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE) Tagged With: Brijunima, Iz prijestolnice kulture, Jagoda Buić, Kralj Lear, Rade Šerbedžija, Split, Svjetlana Hribar, Venecija

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2023 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT