autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Jedan od najvećih Hrvata koje poznajem je Englez Michael Unsworth

Autor: Branimir Pofuk / 26.09.2018. Leave a Comment

Branimir Pofuk aaSpremam se u Varaždin, na otvorenje Varaždinskih baroknih večeri, a iz glave mi ne izlazi jedna suluda scena.

Kao i uvijek, tamo će biti vrlo svečano. Varaždinci i Varaždinke će doći u svojim najboljim odijelima i najljepšim haljinama, a u goste će im pohrliti gotovo čitav diplomatski kor iz Zagreba. Biti na otvorenju Varaždinskih baroknih večeri postalo je, naime, pitanje diplomatskog prestiža otkako festival ima svake godine drugu zemlju-partnera.

Do sada su to bile gotovo sve europske kulturne i glazbene velesile, poput Njemačke, Austrije, Francuske, Italije ili Španjolske. Svojim umjetničkim reprezentacijama i djelima svojih skladatelja obogatile su nas i srednjoeuropske države velikih glazbenih tradicija i kultura poput Češke, Mađarske i Poljske.

Nije zaostala ni Slovačka. Premda je prije tri stoljeća još uvijek mnogo više europske umjetničke glazbe uvozila nego proizvodila, u blistavom se baroknom izdanju predstavila i Rusija, a malo egzotike i mnogo lijepih glazbenih iznenađenja i otkrića donio je Izrael.

Imam mnogo načina da se bude veliki Hrvat,  a ulična galama sigurno nije jedan od njih (…) za razliku od njenih prethodnika, koji su barem jednom ili više puta svojim prisustvom pokazivali da razumiju i podupiru značaj ovakve jedne kulturne manifestacije za Hrvatsku, predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović vjerojatno će i ove godine u to doba imati nekog važnijeg posla

Ovogodišnji će festival biti osobito zanimljiv jer ćemo učiti o dubokim i važnim, premda tek tijekom 20. stoljeća izgrađenim vezama zapadne glazbene kulture i dalekog istoka, osobito ovogodišnje zemlje-partnera Japana.

Stoga će gospodin Keiji Takiguchi, veleposlanik Japana u Hrvatskoj, te večeri biti jedan od najponosnijih i zasigurno najuzbuđenijih ljudi u Varaždinu.

Najvjerojatnije će, kako su to redovito prethodnih godina činili i njegovi kolege iz drugih zemalja, održati pozdravno slovo na hrvatskom jeziku, a kako doznajem od organizatora, poštovanje domaćinima i istodobno svoj vlastiti nacionalni ponos vjerojatno će iskazati i izborom odjeće, tradicionalnog svečanog japanskog kimona.

Bit će to ujedno i proslava na najvišoj razini 25. godišnjice uspostavljanja diplomatskih odnosa između Japana i Hrvatske.

Japanski barok, dakako, ne postoji. Velika japanska umjetnost i bogata kultura u vrijeme Bacha i Händela razvijala se potpuno neovisno o Zapadu, stvarajući vlastitu bogatu književnost, likovnost, kazalište, glazbu.

No, u Varaždinu će zato kao svojevrsni “kapetan” japanske glazbene reprezentacije nastupati i maestro Hidemi Suzuki, violončelist svjetskoga glasa i dirigent koji je, uz svog još poznatijeg brata Masaakija, nakon školovanja i usavršavanja na Zapadu dao ogroman doprinos popularizaciji europske klasične glazbe u Japanu i zainteresirao čitave naraštaje japanskih glazbenika za istraživanje interpretacije te umjetnosti, od Bacha nadalje.

Te će se večeri u varaždinskoj katedrali glazbom izgraditi još jedan sjajni most između hrvatske i jedne nama tako daleke kulture, čiji će glazbenici nastupiti skupa s Hrvatskim baroknim ansamblom i sjajnim varaždinskim zborom, ljepota čijih glasova odgovara njihovom imenu Chorus angelicus.

Prigoda je to koju sigurno neće propustiti naša ministrica kulture, utoliko više što Varaždinske barokne večeri imaju već dvadeset godina status festivala od nacionalnog značaja.

Otkako je naša predsjednica iznijela potresno svjedočanstvo o tome kako je morala zatajivati i susprezati svoj nacionalni identitet i ponos, otkako su nakon toga potekle žalopojke o tome kako nekada ljudi nisu smjeli “iz čistog mira” izaći na ulicu i vikati da su Hrvati, opsesivno se zamišljam u suludim prizorima poput ovog opisanog

Domaćinsku ulogu koja mu pripada po funkciji sigurno će i opet uredno izvršiti varaždinski župan Radimir Čačić, gradonačelnik Ivan Čehok ionako spada u redovite posjetitelje varaždinskih koncerata, s funkcijom i bez nje, a lijepo je što u prvom redu gotovo uvijek, otkako je osnovana Varaždinska biskupija, sjedi i biskup koji ionako glazbi tih dana ustupa i katedralu i ostale lijepe varaždinske barokne crkve.

Naposljetku, kako je to već kod nas običaj, festivalu je važno pohvaliti se i visokim pokroviteljstvom Predsjednika Republike Hrvatske, odnosno Predsjednice. No, za razliku od njenih prethodnika, koji su barem jednom ili više puta svojim prisustvom pokazivali da razumiju i podupiru značaj ovakve jedne kulturne manifestacije za Hrvatsku, predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović vjerojatno će i ove godine u to doba imati nekog važnijeg posla.

Šteta za ovu priču, jer upravo će mi ona, zapravo, nedostajati u tom suludom prizoru iz moje glave koji slijedi.

Sve skupa, dakle, protokolarno, važno, svečano i vrhunskom glazbenom umjetnošću uzvišeno.

Kad odjednom u katedralu ulazi netko, evo recimo ja, mašući velikom hrvatskom zastavom. Usred svečanosti, odmah nakon Lijepe naše, dolazim pred oltar, publiku, glazbenike i uzvanike, unosim se u lice totalno zbunjenom japanskom dirigentu i vičem: “Ja sam Hrvat!”. I zapjevam neku prigodnu, zna se kakvu i čiju.

Otkako je naša predsjednica iznijela potresno svjedočanstvo o tome kako je morala zatajivati i susprezati svoj nacionalni identitet i ponos, otkako su nakon toga potekle žalopojke o tome kako nekada ljudi nisu smjeli “iz čistog mira” izaći na ulicu i vikati da su Hrvati, opsesivno se zamišljam u suludim prizorima poput ovog opisanog.

Proletilo je, evo, već deset godina otkako je umro legendarni varaždinski profesor Marijan Zuber, uz maestra Vladimira Kranjčevića jedan od glavnih pokretača Varaždinskih baroknih večeri.

Takvi su ljudi veliki Hrvati. Bili i ostali. I nijednog od njih ne mogu zamisliti da izlazi na ulicu, ili bilo gdje drugdje viče: “Ja sam Hrvat!”. I to “iz čistog mira”.

Toliko je mnogo divnih stvari po kojima čovjek može biti veliki Hrvat, a to je samo onaj tko je veliki čovjek koji ostavlja trag, ma kojim god se korisnim i plemenitim poslom bavio i ma koliko bio i ostao nepoznat

Toliko je mnogo divnih stvari po kojima čovjek može biti veliki Hrvat, a to je samo onaj tko je veliki čovjek koji ostavlja trag, ma kojim god se korisnim i plemenitim poslom bavio i ma koliko bio i ostao nepoznat.

Ulična galama, makar i s povodom poput nekog sportskog trijumfa, a pogotovo ona “iz čistog mira”, nikoga nikada nije i neće učiniti velikim Hrvatom.

Uostalom, kad je već riječ o baroku i za hrvatsku kulturu silno važnim kulturnim manifestacijama, za mene je jedan od najvećih Hrvata čovjek koji je prije sedam godina svojim vlastitim novcem pokrenuo i odonda nastavio financirati i podupirati Korčulanski barokni festival. I to čini vrlo samozatajno.

A taj veliki Hrvat zapravo uopće nije Hrvat, nego je Englez. Ali, upravo to što ostavlja trag velikog čovjeka, Michaela Unswortha čini i velikim Hrvatom, i velikim Englezom.

(Prenosimo iz Večernjeg lista).

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM. HVALA! KLIKNITE OVDJE.

 

Još tekstova ovog autora:

  • Andrej Plenković i HNK Zagreb
  • Debakl u Afganistanu: sve je služilo nezasitnom profitu
  • Pogorelić protiv pandemije zaborava umjetnosti i ljudskosti
  • “Misa Mediterana” je blasfemija i dekadencija. Ali ne škodi
  • Oplakati sve mrtve je ljudski, a biti radostan božanski
  • Good Fest u Drnišu: prilika da (opet) budemo ljudi
  • Utrka milijardera u svemiru
  • Nigdje se publiku i umjetnike ne maltretira kao u Hrvatskoj
  • Srećom, život i svijet nisu tako jednostavno crno-bijeli
  • Vojni neboder “Vukovar” kao otirač i kamuflaža HDZ-a

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: KONTRAPUNKT Tagged With: Branimir Pofuk, Hidemi Suzuki, Ivan Čehok, Izrael, Keiji Takiguchi, Kolinda Grabar Kitarović, Kontrapunkt, Marijan Zuber, Michael Unsworth, Radimir Čačić, Rusija, Slovačka, Varaždin

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

PROČITAJTE U TJEDNIKU NOVOSTI:

  1. Čas autonomije

    Čas autonomije

    zoran-daskalovic
  2. Posvađani blizanci

    Posvađani blizanci

    marinko-culic
  3. Emil Matešić: I Haški tribunal može biti umjetničko nadahnuće

    Emil Matešić: I Haški tribunal može biti...

    ana-grbac

Novosti | Arhiva

Drago Pilsel Argentinski roman

Partnerska organizacija:

SNV

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJA:

novosti Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2022 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT