autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Kaznena prijava protiv Jakova Sedlara zbog filma o Jasenovcu

Autor: Autograf.hr / 17.07.2016. Leave a Comment

Jakov Sedlar Foto: Novi list

Jakov Sedlar
Foto: Novi list

(Opaska uredništva Autografa: Smatramo da je Antifašistička liga RH pogriješila u tome što nije kazneno prijavila i autora scenarija Sedlarova filma, Hrvoja Hitreca).

Antifašistička liga Republike Hrvatske je 15. srpnja 2016. godine podnijela Kaznenu prijavu protiv Jakova Sedlara i to zbog kaznenog djela javnog poticanja na nasilje i mržnju iz čl. 325.st 4. Kaznenog zakona. Obrazloženje Kaznene prijave Vam šaljemo u nastavku.

Dana 4. travnja 2016. u kinu Europa u Zagrebu premijerno je prikazan dokumentarni film ”Jasenovac-istina”, redatelja i producenta Jakova Sedlara. Proizvodnjom i prikazivanjem predmetnog filma (dostupan i putem interneta) javno je poricao i znatno umanjio kaznena djelo genocida, zločina protiv čovječnosti i ratnog zločina, prvenstveno usmjerena prema skupini srpske nacionalne manjine, služeći se zamjenom teza, lažnim argumentima, krivotvorinama, prešućivanjem povijesnih činjenica, na način prikladan da se može potaknuti nasilje ili mržnja protiv takve skupine ili njenih pripadnika. U filmu poriče i znatno umanjuje genocid počinjen protiv Židova, Srba i Roma, a mržnju potiče prvenstveno prema Srbima.

Antifašistička liga Republike Hrvatske je 15. srpnja 2016. godine podnijela Kaznenu prijavu protiv Jakova Sedlara i to zbog kaznenog djela javnog poticanja na nasilje i mržnju iz čl. 325.st 4. Kaznenog zakona

Postupci i činidbe kojima se poriče i znatno umanjuje djelo genocida, zločina protiv čovječnosti i ratnog zločina jesu:

Manipulacije brojkama

a) Manipulacije brojkama stradalih u ustaškom logoru Jasenovac, u kojima aludira na tobožnju neznanstvenost i nepodudarnost raznih izvora o količini stradalih, s obzirom da su razlike prisutne ”od izvora do izvora u tolikoj mjeri da su sa znanstvenog stajališta potpuno neprihvatljive“ [pozicija u filmu 00:01:12]. Mada manipulacija jest bilo, što onih koje nastoje povećati broj stradalih što onih koje ga nastoje smanjiti, trenutni i još nedovršeni poimenični popis žrtava kojeg je prikupilo Spomen-područje Jasenovac (83.145) je uvelike u skladu s nekim drugim relevantnim izvorima, npr. popis Yad Vashem-a i Centra Simon Wiesenthal (85.000), Holocaust Memorial Musem-a u Washingtonu (77.000-99.000), kao i radovima hrvatskog demografa Vladimira Žerjavića i srpskog demografa Bogoljuba Kočovića (80.000-90.000) te beogradskog Muzej žrtava genocida (80.022).

Dokaz:

Spomen područje Jasenovac

Goldstein, Slavko, ”Jasenovac – tragika, mitomanija, istina”, Fraktura, Zagreb 2016.;

Bajto, Nikola, ”Sve laži Jakova Sedlara’‘, Novosti 16. travnja 2016.

Negiranje podatka

b) Negiranje podatka Antuna Miletića da se u logoru Jasenovac dnevno nalazilo od 3.000 do 4.000 zatočenika na način da ga ih kvalificira kao ”neuvjerljiv, jer je postojalo samo šest stambenih baraka“ [pozicija u filmu 00:26:23] te da za njegovu tvrdnju ”nema traga, ni u dokumentima ni u iskopinama“. S druge strane, dopis samog Glavnog stana Poglavnika upućen župskim i redarstvenim oblastima NDH od 27. travnja 1942. potvrđuje da ”Sabirni i radni logor u Jasenovcu može primiti neograničeni broj zatočenika“, a procjenjuje se da je samo u logoru III Ciglana dnevno bilo zatočeno 3.000-3.500 osoba.

Dokaz:

Spomen područje Jasenovac

Fotomontaža

c) kao ilustraciju u svom dokumentarnom filmu upotrijebio naslovnicu Vjesnika datiranu na 15.svibnja 1945. za koju je novinar portala Lupiga.hr Lovro Krnić utvrdio da je riječ o fotomontaži. Naime, u najavi za Sedlarov film se kao jedan od ključnih dokaza komunističkih obmana vezanih uz Jasenovac navodi naslov iz Vjesnika 1945. gdje se izvještava da je ”Mnoge leševe iz jasenovačkog logora Sava donijela do Zagreba“.

Dana 4. travnja 2016. u kinu Europa u Zagrebu premijerno je prikazan dokumentarni film ”Jasenovac-istina”, redatelja i producenta Jakova Sedlara. Proizvodnjom i prikazivanjem predmetnog filma (dostupan i putem interneta) javno je poricao i znatno umanjio kaznena djelo genocida, zločina protiv čovječnosti i ratnog zločina, prvenstveno usmjerena prema skupini srpske nacionalne manjine, služeći se zamjenom teza, lažnim argumentima, krivotvorinama, prešućivanjem povijesnih činjenica, na način prikladan da se može potaknuti nasilje ili mržnja protiv takve skupine ili njenih pripadnika

Analizirao se print screen Sedlarove naslovnice u HD rezoluciji. Naslov je bio potpuno neprirodno postavljen s obzirom na ostatak teksta, te je imao ogromne praznine oko sebe i izlazio van margina. Bilo je očigledno da se radi o fotomontaži, i to jako lošoj. Naime, golim je okom bilo vidljivo da se nastojalo skriti originalno izdanje, no opet jako loše: baš na mjestu datuma i rednog broja lista nalijepljeni su efekti oštećenog papira, kako mu se ne bi moglo ući u trag.

Mrlje su trebale ići u skladu s ostatkom naslovnice, koja je također malo zgužvana. Međutim, članak ispod naslova je ostao prečitljiv, a krivotvoritelji se nisu potrudili niti staviti neki podnaslov kako bi popunili praznine. Tako se može lako vidjeti da počinje ovako: ”BEOGRAD, 14. svibnja – Potpredsjednik vlade i ministar za konstituantu Demokratske Federativne Jugoslavije Edvard Kardelj dao je suradniku TANJUGA odgovor na nekoliko pitanja o položaju Trsta, Istre i Slovenskog primorja“. Dakle, naslov o leševima iz Jasenovca i članak o Trstu nemaju ama baš nikakve veze jedan s drugim.

Dokaz: Članak na portalu Lupiga

Krivotvorina

d) kao ilustraciju u svom dokumentarnom filmu krivotvorio dva pisma i potpis Ante Pavelića upućena Mili Budaku, datirana na 29.svibnja 1941. i 14. prosinca 1942.

Predmetna pisma nisu pisana na pisaćoj mašini tog doba. Naime, mehanički princip i općepoznata odlika sloga Typewriting kojim se koristi pisaća mašina je da svaki slovni, brojevni i drugi znak ispisan pisaćim strojem na papiru zauzima jednak prostor. Stoga je apsolutno nemoguće da redak, koji zajedno s razmacima ima ukupno sedamdeset devet slovnih znakova, ispisan pisaćim strojem bude jednake dužine kao i redak niže, s ukupno sedamdeset šest slovnih znakova zajedno s razmacima. A upravo su tako ispisana navodna pisma Ante Pavelića Mili Budaku iz citiranog filma.

Dokaz:

grafološko i tipografsko vještačenje

Fotografije pogrešnih lokacija

e) Tijekom cijelog filma se pojavljuju fotografije koje bi se navodno trebale odnositi na logor Jasenovac, ali zapravo se radi o fotografijama uslikanim na drugim lokacijama i drugim vremenskim razdobljima. Poneke od takvih fotografija se navode kao konkretan dokaz nekih tvrdnji naratora u filmu, no mnoge od njih su samo umetnute i nisu prokomentirane, svejedno dajući dojam da se radi o fotografijama koje se odnose konkretno na logor Jasenovac. Takav je npr. slučaj s fotografijom koja prikazuje skupinu nogometaša u dresovima [pozicija u filmu 00:28:55], no istraživačica jasenovačke foto-dokumentacije Nataša Mataušić potvrđuje da takva fotografija uopće ne postoji kada govorimo o razdoblju trajanja logora Jasenovac.

Dokaz: Članak na portalu Novosti

iskaz Nataše Mataušić

Izmjena biografija

f) U filmu se krivotvore i izmišljaju činjenice do te mjere da se mijenjaju autobiografije pojedinih povijesnih ličnosti. Za jasenovačkog veletrgovca Lazara Bačića tvrdi se da je pobjegao sa sinom Ozrenom u Srbiju i da ”ondje podupiru kvislinški Nedićev režim koji će, između ostalog, potpuno uništiti Židove na srbijanskom teritoriju“ [pozicija u filmu 00:12:45]. No, Lazar Bačić nije otputovao u Srbiju, nego je umro u Zagrebu u prvim danima nakon uspostave NDH, što je razvidno iz dokumenata i što potvrđuje sama Ozrenova kćer Ljubica Bačić.

Dokaz: Članak na portalu Novosti

Postupci su prikladni da se potakne nasilje ili mržnja prema pripadnicima srpske manjine u Hrvatskoj.

Predmetna pisma nisu pisana na pisaćoj mašini tog doba. Naime, mehanički princip i općepoznata odlika sloga Typewriting kojim se koristi pisaća mašina je da svaki slovni, brojevni i drugi znak ispisan pisaćim strojem na papiru zauzima jednak prostor. Stoga je apsolutno nemoguće da redak, koji zajedno s razmacima ima ukupno sedamdeset devet slovnih znakova, ispisan pisaćim strojem bude jednake dužine kao i redak niže, s ukupno sedamdeset šest slovnih znakova zajedno s razmacima. A upravo su tako ispisana navodna pisma Ante Pavelića Mili Budaku iz citiranog filma

”Radni i sabirni logor” – prikrivanje stvarnog karaktera Jasenovca

g) U citiranom filmu, u cilju stvaranja teze o jasenovačkom logoru od 1945-51. u kojem su komunističke vlasti pogubile znatno više žrtava nego vlasti Nezavisne države Hrvatske u periodu od 1941-45. g., prešućivao znanstveno utvrđene činjenice o genocidnosti NDH, izbjegavanjem same kategorije riječi genocid i zločin protiv čovječnosti u odnosu na prirodu i djelovanje pripadnika ustaških vojnih jedinica i pripadnika vlasti NDH.

Nadalje, komunističke zločine na Bleiburgu definirao kao genocid nad Hrvatima, a historiografsko utvrđenu genocidnost NDH i ustaškog logora Jasenovac definira kao komunistički mit (narator nekoliko puta spominje upravo tim riječima – ”mit o ustaškom Jasenovcu“).

Koncentracijski logor Jasenovac u periodu od 1941-45 u većini slučajeva naziva sabirni i radni logor umanjujući pri tom njegovo osnivanje radi izopćenja i egzekucije pripadnika srpske, židovske i romske manjine.

U filmu također ističe kako je ”srpska manjina u Hrvatskoj stvarala mit o ustaškom Jasenovcu kao tešku patinu nad Hrvatima koji su u vlastitoj zemlji postali građani drugog reda”.

Nadalje, ističe kako je srpska historiografija krivotvorila povijest, veličajući vidovdanski mit dok Hrvate proglašava katoličkim Srbima, kako “srpska manjina ubija Hrvate” te kako postoji “srpska mržnja prema svemu hrvatskome”.

Zaključuje kako su “ustaše nastale isključivo kao antisrpski pokret koji je htio zaštititi hrvatske interese.”

Potom stvara tezu da su pripadnici srpske manjine na području Pakraca, Novske, Okučana vršili 1946. godine egzekucije (“klali iz zabave, a dolazili neradnim danima”) nad hrvatskim ratnim zarobljenicima-ustašama, domobranima i civilima.

Dokaz: film ”Jasenovac-istina”

Dakle kreiranjem neistina, o srpskoj manjini u filmu navodi nešto izrazito negativno, stvarajući ozračje mržnje, netrpeljivosti i demoniziranja određene skupine i njihovih pripadnika kao tipični postupak stvaranja preduvjeta za poticanje animoziteta a potom i mržnje u javnosti.

Svojim je tezama stvorio jasan demonizirajući, diskriminatoran, mrzilački, šikanirajući stav prema cijeloj jednoj zajednici obzirom na njihovu nacionalnu i etničku pripadnost.

Distribucijom filma diljem Hrvatske, posebno po školama, i inozemstvu u okviru hrvatskih zajednica, aktivno nastoji druge potaknuti da usvoje teze iz filma pa time prema srpskoj manjinskoj skupini stvore osjećaje dubokog animoziteta i mržnje.

U filmu se krivotvore i izmišljaju činjenice do te mjere da se mijenjaju autobiografije pojedinih povijesnih ličnosti. Za jasenovačkog veletrgovca Lazara Bačića tvrdi se da je pobjegao sa sinom Ozrenom u Srbiju i da ”ondje podupiru kvislinški Nedićev režim koji će, između ostalog, potpuno uništiti Židove na srbijanskom teritoriju“ [pozicija u filmu 00:12:45]. No, Lazar Bačić nije otputovao u Srbiju, nego je umro u Zagrebu u prvim danima nakon uspostave NDH, što je razvidno iz dokumenata i što potvrđuje sama Ozrenova kćer Ljubica Bačić

U skladu s Okvirnom odlukom EU iz 2008. o suzbijanju određenih oblika i izražavanja rasizma i ksenofobije kazneno-pravnim sredstvima, s kojom je usklađivano i naše zakonodavstvo, termin “poticanje” iz opisa kaznenog djela u potpunosti je ostvareno opisanim činidbama i postupcima kojima se druge ponajprije uvjerilo i indoktriniralo u zloćudnost pojedine nacionalne skupine i njenih pojedinaca a potom upućuje, ohrabruje da se izražava mržnju prema srpskoj manjinskoj skupini budući da je istu, spomenutim postupcima, u potpunosti prije toga označio kao zločinačku, antihrvatsku, neprijateljsku.

Dakle, prijavljenik je zamjenom teza, lažnim argumentima, krivotvorenjem, prešućivanjem, poricao i znatno umanjio kazneno djelo genocida, zločina protiv čovječnosti i ratnog zločina koje je provodila vlast Nezavisne države Hrvatske protiv pripadnika srpske, židovske i romske manjine, na način da je proizvodnjom, prezentiranjem i distribucijom filma ”Jasenovac-istina” napose srpsku manjinu označio kao zločinačku, antihrvatsku, neprijateljsku što je prikladno za poticanje nasilja i mržnje protiv te skupine ili njenih pripadnika, čime je počinio kazneno djelo javno poticanje na nasilje i mržnju iz čl.325.st.4. Kaznenog zakona.

Temeljem svega iznijetog, pozivamo naslov da provede radnje propisane Zakonom o kaznenom postupku u cilju podizanja optužnice protiv okrivljenika.

Još tekstova ovog autora:

  • In memoriam – Napustio nas je veliki Željko Senečić
  • Promicati kulturu milosrđa
  • Državni novac udruzi Željke Markić koja negira ljudska prava
  • Hanuka
  • Opravdano postojanje Nove ljevice
  • Predlažemo Vladi RH da obešteti žrtve logora HVO-a
  • Valja opet pročitati Tuđmanove izjave o BIH i HVO
  • Kolinda Grabar-Kitarović prezire Haški sud i hvali ratnog zločinca
  • Silovanu se ženu viktimizira i u miru
  • Svjetski dan siromaha u Vatikanu

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: Antifašistička liga RH Tagged With: autograf, Beograd, Edvard Kardelj, Europa, Holocaust Memorial Musem, Holokaust, Jasenovac, Lazar Bačić, Ljubica Bačić, Lovro Krnić, Lupiga, Nataša Mataušić, NDH, Simon Wiesenthal, Slavko Goldstein, Tanjug, Yad Vashem

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

PROČITAJTE U TJEDNIKU NOVOSTI:

  1. Čas autonomije

    Čas autonomije

    zoran-daskalovic
  2. Posvađani blizanci

    Posvađani blizanci

    marinko-culic
  3. Emil Matešić: I Haški tribunal može biti umjetničko nadahnuće

    Emil Matešić: I Haški tribunal može biti...

    ana-grbac

Novosti | Arhiva

Drago Pilsel Argentinski roman

Partnerska organizacija:

SNV

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJA:

novosti Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2022 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT