autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • KULT NEREAGIRANJA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OBADANJA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • PLUS ULTRA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SJEĆANJA
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • SVJETLOPIS
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Kraljica od Dubrovnika

Autor: Gradimir Gojer / 03.09.2022.

Gradimir Gojer

Gledao sam, gotovo ”bez daha”, predstavu ”Heloiza Abelardu” u maestralnoj adaptaciji i režiji Tomislava Žire Radića. Bio je to moj prvi susret sa glumačkom personalošću i ljudskom veličinom neslućenih gabarita Milke Podrug Kokotović.

Od te predstave i iznimno sadržajnog razgovora sa gospođom Kokotović nakon izvedbe, nastavio sam pratiti sve kazališne događaje u kojima je prvakinja Kazališta Marina Držića, najčešće kao nositeljica naslovnih i glavnih uloga predvodila ovaj uvijek rado viđen dubrovački glumački personaž.

A imalo se, u svakoj od tih predstava, uistinu, što i vidjeti… Godinama tako… Interesantno je da ova markantna glumica hrvatskoga kazališta karijeru počinje kao studentica sarajevskog Dramskog studija na pozornici Narodnog pozorišta Sarajevo…

U prvoj sezoni, u Kući na Obali, Kokotovićeva donosi ulogu prve žene u Lorkinoj predstavi ”Dom Bernarde Albe” u redateljskoj postavci Jolande Đačić i Maricu, lice iz Nušićeve komedije ”Dr” u režiji Kalmana Mesarića. Mlada će glumica, potom, tumačiti lijepi skor uloga na pozornici šibenskog Talijinog hrama, radeći sa redateljima Mirkom Merleom, Jordanom Georgievskim, Zvonimirom Jelačićem….

Prirodno i umjetničko stanište nalazi u dubrovačkom Kazalištu Marina Držića, gdje je debitirala u predstavama redateljke Vesne Kauzlarić. Najprije u Begovićevoj ”Amerikanskoj jahti u splitskoj luci”, a potom u ”Vješticama iz Salema”.

U dubrovačkom je teatru tih godina djelovao i bosanskohercegovački književnik i redatelj Ahmed Muradbegović, s kojim je Milka Podrug Kokotović surađivala u predstavama Euripidovog ”Hipolita” gdje je igrala Artemidu, kao i ulogu De Brein u Timajerovoj ”Mladosti pred sudom” te dadilje u Lorkinoj ”Krvavoj svadbi”.

Sa redateljem Slavkom Miđorom radila je ulogu Etelke u Hašekovom ”Dobrom vojniku Švejku”…

Igrala je i Julišku u Nušićevom karuselu komičnih prizora ”Put oko sveta” koji je režirao Bogdan Bogdanović, dok je sa Minjom Dedićem ostvarila ulogu Rože u ”Klupku” Pere Budaka.

Sa velikim hrvatskim režiserom Habunekom surađivala je Kokotovićeva u postavci ”Kule babilonske” Duška Roksandića.

Bilježim i prvu suradnju Milke Podrug Kokotović sa Georgijem Parom u farsi ”Advokat Patlen”, a sa Mladenom Femanom ostvarila je ulogu u ”Dnevniku Ane Frank”.

Surađivala je i sa redateljem i velikim hrvatskim novinarom Davorom Šošićom u predstavi ”Lusi Kraun” Irvina Šoa…

Kolegi, glumcu Izetu Hajdarhodžiću u njegovoj režiji ”Pesme” Oskara Daviča darovala je lijepu i intrigantnu kreaciju uloge Ane Đorđević. Tandem dubrovačkih umjetnika, književnik Feđa Šehović i redatelj Joško Juvančić ostvarili su ”Dubrovački skerac” u kojem je tumačila ulogu Kate. To su umjetničke sezone kad kreira zahtjevne uloge u predstavama Joška Juvančića u Molijerovoj ”Školi za žene” i Davora Šošića, koji joj je povjerio maksimalno zahtjevnu ulogu Klare u Krležinoj ”Ledi”.

Tumačila je i ulogu Gige Barićeve u drami ”Bez trećeg” Milana Begovića u redateljstvu grandioznog majstora kazališne scene Veljka Maričića.

Sa redateljem Habunekom ostvaruje kreaciju lika gospođe Smit u Joneskovoj ”Ćelavoj pjevačici” te virtuozno ostvarenje Čovjeka u Koktoovom ”Glasu čovjeka”.

Ulogom Dona Elvire u ”Don Huanu” počela je suradnja sa Kostom Spaićem, redateljem i umjetničkim vođom dramskog programa Dubrovačkih ljetnih igara…

Sa Tomislavom Durbešićem donosila je kreacije u Kišonovom ”Vjenčanju” kao i u Ogrizovićevoj ”Hasanaginici” i u drami ”Otac” Augusta Strindberga i ”Smrti Smail age Čengića”. Izuzetno decentnu kreaciju bilježi kreirajući lik u drami Luiđi Pirandela ”Šest lica traži pisca” sa redateljem Habunekom. Iznimno redateljstvo profesora Joška Juvančića potvrdit će kreacije ponajbolje glumice Kazališta Marina Držića u narednim premijerama ”Tripče de utolče” i ”Zločin na kozjem otoku”.

Kao gospođa Ane nastupila je u drami Iva Vojnovića ”Maškarate ispod kuplja” u režiji Zvonimira Bajsića, dok je za kreaciju u Goldmanovom ”Lavu u zimi” sigurno zahvalna ponovnoj suradnji sa profesorom Habunekom.

Kao protagonistica ostvarila je uloge u Molijer-Tudišićevom ”Tartu” i Šekspirovim ”Veselim ženama vindzorskim” u režiji Božidara Violića.

Svoju kreativno-prvačku partiju u ”Ekvinociju” Iva Vojnovića kao Jele ostvarila je sa Ivicom Kunčevićem. Ta predstava imala je izniman uspjeh u regionalnim, a ne samo u dubrovačkim i hrvatskim kazališnim okvirima.

Sa hrvatskim redateljima Joškom Juvančićem, Vladimirom Dodom Gerićem i Vladimirom Habunekom, ulogama ostvarenim u predstavama ”Kate Kapuralica” Vlaha Stulića Stulija, ”Tri sestre” Čehova i ”Poziv u dvorac” Žana Anuja napravila je nove kazališne visove u okrilju hrvatske Thalije.

Ulogom Edit Pjaf u Koktoovom ”Ravnodušnom ljepotanu” potvrdila je Kokotovićeva da njena kongenijalna suradnja sa Vladimirom Habunekom rezultira europski relevantnom kazališnošću.

Na zajedničkom zadatku našlo se dvoje istaknutih umjetnika Dubrovčana, Feđa Šehović i Milka Podrug Kokotović na teatarskom razuđivanju Šehovićevih ”Kurvi” uz redateljstvo Vanče Kljakovića. Redatelj Juvančić postavlja ”Šumu” Ostrovskog i tom prigodom Milka Podrug Kokotović kreira ulogu Raise. Studiozno i glumački premoćno!

Još jedanput Kokotovićeva blista u Violićevoj režiji kao gospođa Frola u Pirandelovom ”Tako je (ako vam se tako čini)”.

Kontinuitet suradnje sa Joškom Juvančićem donosi gospođu Mare u drami, drugom dijelu dubrovačke trilogije Iva Vojnovića, ”Na taraci”.

Sa redateljem Ladislavom Vindakijevićem Milka je ostvarila ulogu Mariole u drami Zvonimira Bajsića ”Gle, kako dan lijepo počinje”.

Europski relevantni magičari režije Jožef Šajna i Miroslav Belović u predstavama ”Dante” i ”Gospođa ministarka” trijumfirali su kao tvorci teatarske cjeline kroz glumačko umijeće Kokotovićeve. Kao Živka ministarka demonstrirala je tri komponente glumačkoga magnetizma: briljantno savladan srbijanski, nušićevski jezički idiom, rijetku releksiranost i brzinu karakterističnog scenskog pokreta i kao krunsku odliku karakterološko bojenje kreacije.

Moćno aristokratski, tragedijski u propasti životnoga puta ”odzvanjala” je Ranjevska u Čehovljevom ”Višnjiku”, a akcenti glumačke suvremenosti, ispoljeni u ”Aneri” Ive Brešana i Nauma Panovskog postignuti su u realističnoj ravni interpretacije.

Surađujući sa Stevom Žigonom u drami Gordana Mihića ”Vrata doma” Milka iscrtava lik potenciranjem snažnog osjećanja za ritam i tempo.

U predstavi ”Laku noć, majko” Maše Norman, u režiji Dimitrija Jovanovića, sva u purpurima talenta, bogata suđaja moderne Talijine umjetnosti, izvlači takve komičke završetke u biti egzistencijalno-tragetskih životnih, osobnih skerca, da nisam ubjeđen da gledatelji ne ispuštaju i pokoju suzu tokom trajanja njenog plemenitog glumačkog nadigravanja sa apsolutno ravnopravnom joj Koraljkom Hrs… Tragični krik njenog kraja lika Majke i danas zvoni u mojim teatarskim sjećanjima.

Dvije predstave Ivice Kunčevića, Držićeva ”Tirena” i ”Tužna Jele” Mate Vodopića donose istančan glumački osjećaj ove kraljice od kazališnog Dubrovnika za tako potrebiti detalj i u mizanscenu, i u kompletnom osvajanju i vladanju scenskim prostorom.

Uloge koje je Kokotovićeva ostvarila u predstavama Dubrovačkih ljetnih igara ”Dubrovačka trilogija”, ”Feničanke” i posebno ”Dundo Maroje” redatelja Paola Mađelija impresionirale su me ovovremenim snažnim akcentima glumačkog izraza Kokotovićeve. Takođe, vrijedi pomenuti njene uloge u predstavama Georgija Para ”Edvard II” Brehta i ”Aretej” Miroslava Krleže.

Posebno njena kreacija Sadija Žudjela, dakle muškog lika u Mađelijevom čitanju Držićevoga ”Dunda”, koja je pokazala jedno novo, nestvarno lice ove prvosvećenice dubrovačkog Talijinog hrama.

U glumi ove, za moj ukus, najsuvremenije glumice hrvatskog teatra, uz sve do sada iskazane kvalitete, od širine i raznovrsnosti repertoara do moćnog imperijalno postiranog osobnog stila, dominira rijetka samosvijest i krajnje lucidan, do savršenstva doveden iskorak u ”onostrano”, gotovo metafizičko zrcalo u kojem se svi mi danas prepoznati možemo u svoj svojoj ljudskoj ogoljelosti.

Zato je Milka Podrug Kokotović glumica za stoljeća koja tek dolaze…

U ovom tekstu inzistirao sam na širini i slojevitosti Milkinog glumstva, a nisam niti pisao o njenim zagrebačkim (Teatar ITD) i splitskim scenskim ostvarenjima.

Milka Podrug Kokotović je, definitivno, kraljica od Dubrovnika.

Čudo od glumice pod Srđem!

Naša a europska dramska prvakinja!

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN ILI PREKO PAYPAL-A. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA I PRECIZNE UPUTE KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

  • Neprocjenjivo bogatstvo likovnih svetkovina Jagode Buić
  • Monsinjor Franjo Topić bio je i ostao jedinstvena osobnost
  • U dva vremena dva su bh ktitora ostavila iznimne zadužbine
  • Ovo je Balkan, draga
  • Makedonski teatar u znaku obitelji Stefanovski
  • Stoljetna misija nogometnih velikana Željezničara i Veleža
  • Povijesno i politički dragocjeni Đilasovi dnevnički zapisi
  • Sarajevo – via COVID – Mariopulj
  • Dvodecenijska borba za ljudskost Svetlane Broz
  • Stoljeće ”Kuće na Obali” upisano u kulturnu mapu svijeta

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: DRITO! Tagged With: Dubrovnik, Gradimir Gojer, Marin Držić, Milke Podrug Kokotović

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2023 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT