autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Nada Pinter bila je osoba kakvu umjetnik mora imati uza se

Autor: Ante Tomić / 13.03.2021. Leave a Comment

ante-tomicFilm “Jakob lažljivac” pojavio se krajem devedesetih, kad i žanrovski i sadržajno vrlo sličan “Život je lijep”, i pod dugom sjenom genijalnog djela Roberta Benignija je propao i kod kritike i kod publike. Premda nije mnogo lošiji. Dapače, u glavnoj mu je ulozi Robin Williams, možda i bolji komičar i glumac od Benignija​, ali svijetu su jednostavno dvije gorke komedije o holokaustu u kratkom vremenu bile previše.

Robin Williams bio je krhke, nesigurne prirode, čitav se život, po svjedočenjima obitelji i prijatelja, borio s manjkom samopouzdanja. Na snimanju “Jakoba lažljivca” izluđivalo ga je, na primjer, kad bi ujutro došao na set i ispričao vic, kako je on uvijek neumorno pričao viceve, da mu se nitko od filmskih radnika nije smijao.

Heroinski ovisan o tuđem smijehu, poput svih velikih komičara, Williams se uplašio da ga je duhovitost napustila. Sranje, rekao je u sebi. Napokon se dogodilo ono od čega je čitav život strepio – njegov je talent umro.

“Nitko mi se ne smije”, požalio se slomljeno tajnici redatelja Nadi Pinter, a ona ga je pogledala preko naočala i rekla: “Robine, zaboga, oni vas ne razumiju.”

Strpljivo ga je podsjetila da snimaju u Budimpešti, da su filmski radnici većinom Mađari koji ne znaju ni beknuti engleski i njemu je odmah bilo malo lakše.

Nada Pinter bila je osoba kakvu umjetnik mora imati uza se, u teškim trenucima, kad je samopouzdanje na podu i talent mrtav, da ga ohrabri i utješi

“A gdje ste vi tako dobro naučili jezik?” upitao je zatim Nadu.

“U Bejrutu”, rekla je Nada, a Robin Wiliams na to je lijepo zinuo. Čuj, Bejrut?!

Bilo je to drugo vrijeme, ispričala je tajnica redatelja glavnom glumcu, dok su rasvjetljivači oko njih vukli kablove, a asistenti scenografije zabijali čavle u šperploču.

U njezinom djetinjstvu, pedesetih godina, dok joj je tata službovao na Bliskom istoku, Bejrut nije bio zatrovan mržnjom i razrovan bombama, već sretno turističko mjesto koje je mirisalo na pečenu ribu i ulje za sunčanje.

Engleski koji je tada naučila u školi za djecu diplomata uskoro joj je odredio život na način koji nije ni naslućivala. Nije ni dvadeset imala kad su je na snimanju filma “Bitka na Neretvi” uzeli da Orsonu Wellesu i Yulu Brynneru prevodi upute redatelja Veljka Bulajića.

Snimatelj filma Tomislav Pinter bio je dosta stariji, imao je četrdeset tri, ali Nadu to nije zaustavilo da se strastveno i beznadno zaljubi i nakon snimanja dođe s njim u Zagreb. Inače je bila Bosanka, iz Sarajeva.

Brak s Pinterom nije naposljetku dugo trajao. On je nekoliko godina kasnije izgubio glavu za ženom svog najboljeg prijatelja slikara, no Nada je dotad već otpočela vlastitu karijeru, kao tajnica redatelja i skripterica potvrdila se i na domaćim i na stranim produkcijama.

Bilo je to osamdesetih godina, u doba kad su se mnogi američki filmovi i serije snimali u Dubravi, u studijima Jadran filma, jedne od većih producentskih kuća u istočnoj Europi.

Tuđmanovi su mufljuzi, kao što znamo, to uskoro rasprčkali. Jadran film je financijski, umjetnički, moralno i u svakom drugom smislu prdnuo u ledinu, ali njegovi najbolji ljudi, scenografi, asistenti redatelja, majstori tona, kaskaderi i drugi još su godinama bili međunarodno cijenjeni profesionalci i snimali zajedno s Amerikancima, kojekuda, od Češke i Mađarske do Maroka i Egipta. Jedan je naš, Branko Lustig, tako i do Oscara dobacio.

Nada Pinter bila je dio toga društva hrvatskih filmskih radnika koji su ciganski putovali od seta do seta. Surađivala je sa Stevenom Spielbergom i Ridleyjem Scottom, s Ralphom Fiennesom, Liamom Neesonom, Russelom Croweom, Dennisom Quaidom, Geneom Hackmanom, Rachel Weisz, Cate Blanchett, pamtila je bezbrojne vesele anegdote sa snimanja “Schindlerove liste”, “Gladiatora”, “Pada Crnog jastreba”

Nada Pinter bila je dio toga društva hrvatskih filmskih radnika koji su ciganski putovali od seta do seta. Surađivala je sa Stevenom Spielbergom i Ridleyjem Scottom, s Ralphom Fiennesom, Liamom Neesonom, Russelom Croweom, Dennisom Quaidom, Geneom Hackmanom, Rachel Weisz, Cate Blanchett, pamtila je bezbrojne vesele anegdote sa snimanja “Schindlerove liste”, “Gladiatora”, “Pada Crnog jastreba”…

Robin Williams i njegova supruga Marsha, koja je producirala “Jakoba lažljivca”, na rastanku su joj darovali primjerak scenarija s krasnom zahvalom za njezinu prijateljsku potporu i trud.

Upoznali smo se radeći na filmovima Rajka Grlića, kojemu je godinama bila najbliži suradnik. Prva je pročitala sve verzije scenarija “Karaule”, “Neka ostane među nama” i “Ustava Republike Hrvatske”.

Organizirana, logična i precizna, iskrena i odana, opažala je manjkavosti priče, nedosljednosti likova, upozoravala da nam je neka scena preduga, a druga prekratka, bila neprocjenjiva savjetnica u pitanjima ženskog srca, i samo iznimno nije bila u pravu.

Slomilo nam je srca kad je prije nekoliko godina, upravo pred snimanje “Ustava”, završila u bolnici.

Nevelika zajednica hrvatskih filmskih radnika zabrinuto je pratila kako ju je bolest dugo, ustrajno i tiho iscrpljivala. I premda smo znali da to neće dobro završiti, svejedno nas je potreslo kad je prije tri dana otišla.

Nada Pinter bila je osoba kakvu umjetnik mora imati uza se, u teškim trenucima, kad je samopouzdanje na podu i talent mrtav, da ga ohrabri i utješi.

Zauvijek će nam nedostajati.

(Prenosimo s portala Slobodne Dalmacije).

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

  • “Radovane, u vražju mater, pa šta ti radiš”, psuje Plenković
  • Zašto hrvatski gej ne bi volio janjetinu i slušao Thompsona?
  • Nama upravljaju propalice koji bi jeli kruva bez motike
  • Neka se djeca sama bore za vrtić igrajući ”najbrži prst”
  • Ćorušić je pobačaj obavio slučajno. Tako i više stotina puta
  • Tuđmanovci kao Topalovići u “Maratonci trče počasni krug”
  • Kukavni liječnici i Beroš: sve samo da udovolje Crkvi
  • Pijani HDZ-ovac razotkriva: Hrvatska živi u strahu
  • Desničari ne znaju više ”tko je njihov, a tko je naš”
  • Brigadir Raos je stavljen na “mute”. On se greškom uključio

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: VLAŠKA POSLA Tagged With: Ante Tomić, Branko Lustig, Nada Pinter, Roberto Benigni, Robin Williams, Veljko Bulajić, Vlaška posla

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

PROČITAJTE U TJEDNIKU NOVOSTI:

  1. Čas autonomije

    Čas autonomije

    zoran-daskalovic
  2. Posvađani blizanci

    Posvađani blizanci

    marinko-culic
  3. Emil Matešić: I Haški tribunal može biti umjetničko nadahnuće

    Emil Matešić: I Haški tribunal može biti...

    ana-grbac

Novosti | Arhiva

Drago Pilsel Argentinski roman

Partnerska organizacija:

SNV

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJA:

novosti Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2022 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT