autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Od Šerbedžijinog povratka u Zagreb do ozbiljne fešte Vruja

Autor: Svjetlana Hribar / 10.07.2021. Leave a Comment

Svjetlana Hribar

Svjetlana Hribar

Hrvatska je, definitivno zemlja ljetnih festivala! Svaki grad u vrućim noćima nastoji zabaviti svoje stanovnike i posjetitelje, a bogme ne zaostaju ni manja mjesta. Od kulturnih priredbi do gastro ponude, sve se festivalom zove, a budući da se u svakom slučaju radi o fešti – neka tako i bude.

Ovih dana, međutim, pažnju su mi privukla neka događanja, sasvim različita, ali vrijedna spominjanja iz opet – sasvim različitih razloga.

Drugu godinu zaredom, Festival Ljetne večeri HNK-a u Zagrebu, zatvara kazališnu sezonu pozivajući publiku na operna, dramska i baletna događanja – na platou ispred kazališta.

Ovaj popularni način predstavljanja dosega triju ansambala ima smisla samo ako okupi relevantan broj gledatelja, a posljednje događanje – Večer posvećena Arsenu Dediću – uz sudjelovanje dramskih prvaka i gostiju, ne samo da je prenapučila trg ispred HNK-a, već je plasirana i kao društveni događaj.

Ono što je mene privuklo, fešta je od Arsenovih pjesama u izvedbi sjajnih glumačkih osobnosti, atmosfera nekako topla i prisna, kako i priliči narodnom poeti (kako Arsena naziva Ivica Buljan, direktor Drame HNK-a i redatelj ovog programa, uspoređujući ga s Nerudom, Prešernom i Lorcom…).

Nemam namjeru nabrajati tko je sve nastupio u programu, ali glumački je sastav bio pomno odabran, a kao gosti – pojavili su se Gabi Novak i Matija Dedić te Rade Šerbedžija, koji je govorio Arsenovu pjesmu za sve generacije – ”Ne daj se, Ines”.

Nastup Rade Šerbedžije s Arsenovom Ines – makar i ispred zgrade HNK-a (ali na istoj pozornici s istaknutim glumačkim imenima svog nekadašnjeg kazališta) – smatram intimnim, umjetničkim povratkom u Zagreb

Iako Rade Šerbedžija organski pripada Zagrebu, tu je studirao, napravio prve profesionalne glumačke korake i vinuo se do prvaka Drame Hrvatskog narodnog kazališta, ipak se ne sjećam da je posljednjih trideset godina bio angažiran u programu svog nekad matičnog kazališta.

Isto tako ni riječko kazalište nije se sjetilo ni jedne uloge koju bi ovaj veliki glumac, desetak godina stanovnik Rijeke, mogao odigrati u njihovom dramskom programu…

Uzalud nam titula europske prijestolnice kulture, kad u suštini patimo od malograđanskog kompleksa i straha pred talentom, koji bi mogao ukazati na vlastitu nemoć… Talent je opasan i da, plaši sve oko sebe…

I baš zato nastup Rade Šerbedžije s Arsenovom Ines – makar i ispred zgrade HNK-a (ali na istoj pozornici s istaknutim glumačkim imenima svog nekadašnjeg kazališta) – smatram njegovim intimnim, umjetničkim povratkom u Zagreb.

Sve je te večeri bilo prirodno, građanski elegantno i nekako iskreno, s prizvukom nostalgije i sjete, kako to zaslužuje Arsen koji kao da je i dalje s nama…

I kako bi, uopće, ovakva večer prošla bez legendarne Ines? Koju nitko ne govori kao Šerbedžija!

Glumac koji nas je u studentskim danima omađijao ovom pjesmom na Jugotonovoj singlici, a onda ”zrelio” s njom da bi tek danas sasvim autentično (vjerujem da bi se i Arsen složio) zazvučali stihovi:

”Ne daj se, mladosti moja,
ne daj se, Ines…”

Ovih dana, također u Zagrebu, u organizaciji Teatra poezije, održava se deseti put Festival Miroslav Krleža. Za razliku od institucionalnih manifestacija, festival najvećem intelektualcu i hrvatskom književniku pokreće mali, entuzijastični Teatar poezije, čiji programi – iz godine u godinu – postaju razlog ostanka ili dolaska u Zagreb, u prvom tjednu srpnja.

Neumorni Goran Matović s desetak suradnika i mnoštvom umjetničkih aktera radi ovaj festival na neponovljiv način, vodeći nas kroz život i djelo barda hrvatske književnosti od zore do noći i do narednog svitanja…

Autentičan, čisto zagrebački festival, nema uzora ni replike u svijetu i možda baš zato što – kao i sve velike i važne stvari – ima ograničen prostor djelovanja i ostaje dragocjeni trenutak u memoriji onih koji ga posjećuju…

Treba li reći da je i Festival Miroslava Krleže zatvorio Rade Šerbedžija svojom legendarnom, ponovo cjeloživotnom, izvedbom monodrame ”Moj obračun s njima”, koju je prije deset godina – u znak podrške bardu i njegovu festivalu – darovao Teatru poezije.

Istovremeno, na drugom kraju države, Festival bespravne gradnje i devastacije prirode učinio je Vruju – toponim do sada nepoznat većini Hrvata – ”centrom svita”!

Predigra Festivalu bile su reakcije brojnih umjetnika koji su podržali događanje na svoj način ukazujući – ironično, umjetnički ili kritički – na devastaciju jedne od najljepših uvala na hrvatskom Jadranu. Štoviše, mitskog mjesta na kojem su – prema legendi – Hrvati prvi put vidjeli more…

O Festivalu Vruja sve se zna: ljudi su se okupili s transparentima protestirajući protiv nepoštivanja zakona i bahatosti bespravnog graditelja Stipe Latkovića koji je zapasao Vruju s kopna i mora te kojem dvadeset godina ni jedna hrvatska institucija čije je pravo povrijedio – ne želi stati na rep!

Okupljeni mještani vrujanske okolice, ali i Splita, Omiša, Brela, pohodili su ”radionice” kako bi ”naučili” kako se devastira priroda, sve o bespravnoj gradnji u ”zaštićenom” obalnom pojasu i na parcelama koje su vlasništvo države Hrvatske, a sigurno je bilo riječi i o paležu nekadašnje šume na obroncima Vruje, kako bi se neometano probilo cestu do mora!

Uz vapaje institucijama da zaštite Vruju, uskoro se doznalo da je Stipe Latković – legalizirao svoje bespravno izgrađene objekte – uz blagoslov Splitsko-dalmatinske županije i jednog hrvatskog ministarstva (nije važno kojeg, jer sva su ista), a trenutno, na nekom stolu, čeka njegov zahtjev da mu država Hrvatska proda i parcelu na kojoj je bespravno izgradio Latkovića dvore…

Prozvan je i predsjednik Milanović, koji je u više navrata pokušao zaštititi Stipu Latkovića, predstavljajući ga kao uspješnog poduzetnika, kakvih nam u Hrvatskoj treba!

O Festivalu Vruja sve se zna: ljudi su se okupili s transparentima protestirajući protiv nepoštivanja zakona i bahatosti bespravnog graditelja Stipe Latkovića koji je zapasao Vruju s kopna i mora te kojem dvadeset godina ni jedna hrvatska institucija čije je pravo povrijedio – ne želi stati na rep

Evidentno je da predsjednik Republike Hrvatske, Zoran Milanović, nije znao za Latkovićevu uspješnu legalizaciju, jer bi tu činjenicu odmah iskoristio, tvrdeći da se radi o legalnom biznisu.

Ovako se – računajući kako će njegova biti ”zadnja” – verbalno obrušio na Borisa Dežulovića, koji – u svojoj prepoznatljivoj sarkastičnoj maniri, zapravo – brani Hrvatsku od devastacije i poziva predsjednika da, radi svoj posao, što njemu, eto – nije po volji!

A to što poziv na obranu teritorijalnog integriteta Hrvatske uključuje napad na predsjednika – nije problem Dežulovića, već naših političara koji ne vide ništa sporno u druženju sa svakim tko im je spreman ponuditi dobar zalogaj (u svakom pogledu)!

Osobno smatram da je prepucavanje predsjednika jedne države s grupicom ljudi koji se legitimno protive devastaciji i bespravnoj gradnji u srcu do tada neoskvrnute prirode – nedostojno njegove osobe i pozicije. Da ne govorim o zaštiti državnog posjeda, što je obaveza ne samo predsjednika, već i građanina Zorana Milanovića!

Ali kako to kod nas biva, ni premijer Andrej Plenković nije ”propustio svoju šansu” da se ukrca na ovaj karusel i malo naruga predsjedniku, u suštini otkrivajući ranjive točke sebe samoga, odnosno svoje stranke, koja ”vedri i oblači” u ovoj šaljivoj državi i bez čijeg se pristanka NIŠTA ne može legalizirati, pogotovo ne na državnom zemljištu!

Predsjednika je Dežulović prozvao malim, bijednim mišem, ovaj je bivšeg feralovca nazvao Ragnarom iz Piska, piskaralom, provincijalnim hejterom, a prosvjed protiv devastacije prirode i bespravne gradnje – hajdučijom, šatoraštvom i balvan revolucijom.

Dežulović mu nije ostao dužan!

Festival Vruja se nastavlja i prijeti cjeloljetnom feštom! A radi se o vrlo ozbiljnim stvarima, sve redom onima u koje se političari, u svojim predizbornim kampanjama kunu – da ih neće biti!

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, PREKO PAYPAL-A, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA I PRECIZNE UPUTE KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

  • Čak i za lijek u Hrvatskoj moraš imati vezu!
  • Rijeka je premali grad da bi olako gubila svoje vrijednosti
  • Zatvorili smo se i otuđili, zalijenili i izgubili motivaciju
  • I ne radi se samo o prekidu trudnoće!
  • O knjizi Mire Furlan: kratak je put od obožavanja do mržnje
  • Zar netko zaista misli da Čajkovski ima neke veze s Putinom
  • Sonetni vijenac Tonku Maroeviću
  • Smak svijeta na kojem svakodnevno radimo
  • Riječki Ex-Libris i drugi: najbolji nas magnetski privlače
  • Izgubljen ponos pripadnosti novinarskom cehu

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE) Tagged With: Andrej Plenković, Arsen Dedić, Boris Dežulović, Brela, Gabi Novak, Goran Matović, HNK Zagreb, Ivica Buljan, Iz prijestolnice kulture, Matija Dedić, Miroslav Krleža, Omiš, Pisak, Rade Šerbedžija, Split, Stipe Latković, Svjetlana Hribar, Teatar poezije, Vruja, Zoran Milanović

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2022 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT