autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • KULT NEREAGIRANJA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OBADANJA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • PLUS ULTRA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SJEĆANJA
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • SVJETLOPIS
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Pater Gerbic kao negator kršćanstva želi nacionalnu državu

Autor: Marko Vučetić / 29.04.2021. Leave a Comment

Marko Vučetić

Marko Vučetić

Svećenik i redovnik dominikanac Dominik Kristijan Gerbic nam je, nakon što je grubo zloupotrijebio pravo na slobodu vjeroispovijesti, pokazao kako se Hrvatska ne može razvijati sve dok se nalazi u rascjepu između sekularne i vjerske države.

U takvoj državi, razumije se, nije moguć ni neometani razvoj kršćanstva. Sekularizacija je dinamični proces odvajanja države od religijskih zajednica kako bi država i religijske zajednice mogle imati potrebnu autonomiju za djelovanje.

Autonomije nema bez sekularizacije, toga je bio svjestan naš ponajbolji sociolog religije Željko Mardešić. Crkva kakvu je zagovarao Željko Mardešić radikalno se razlikuje od Crkve kakvu zagovara pater Gerbic.

Crkvu kakvu zagovara Jon Sobrino radikalno se razlikuje od one koju zagovara Gerbic. Gerbic Crkvu promatra u funkciji reduciranog hrvatstva.

Njegovo hrvatstvo pripada isključivo desnom političkom spektru, zato i poziva da se ne podržava ljevica, neovisno je li riječ o SDP-u ili platformi Možemo!, ali, što previše ne iznenađuje, poziva i da kršćani ne podržavaju Plenkovićev HDZ.

Sve ovo je izrekao za oltarom, tijekom javnog prijenosa mise na HTV-u.

Trebao je govoriti kao svećenik, a govorio je kao nedefinirana stvarnost u kojoj se miješaju elementi svećenika i političara. Ironija je što je na misi više puta spomenuo simulakrum, kao nedefiniranu stvarnost, a on sam je djelovao načelom simulakruma. On je bio simulakrum

Svećenik ima pravo iznositi vjerski nauk i zbog toga ne smije biti prozivan, jer to spada u pravo na slobodu vjeroispovijesti.

Uostalom, svatko ima to pravo. Pravo na slobodu vjeroispovijesti ne smije biti negirano.

Kada netko zloupotrijebi to pravo, a pater Gerbic je upravo to učinio, on je zapravo negirao pravo na slobodu vjeroispovijesti. Gerbic se, slikovito rečeno, lažno predstavio, odnosno, on je, nadalje, sudjelovao u krivotvorenju sadržaja.

Trebao je govoriti kao svećenik, a govorio je kao nedefinirana stvarnost u kojoj se miješaju elementi svećenika i političara.

Ironija je što je na misi više puta spomenuo simulakrum, kao nedefiniranu stvarnost, a on sam je djelovao načelom simulakruma. On je bio simulakrum.

Zato je i mogao religijskim sadržajima oduzeti religijsku formu, kako bi ih, inficirajući ih političkom formom, pretvorio u polupolitičke sadržaje.

Da je, kojim slučajem, prihvatio proces sekularizacije, kako su to, primjerice, učinili J. Sobrino i Ž. Mardešić, mogao je, sasvim slobodno, iznositi sadržaje vjere, ali to ga, očito je, ne veseli.

On je htio govoriti o pravim, hrvatskim strankama, o strankama za koje se treba glasovati jer se glasovanjem za njih glasuje za Hrvatsku. Nije nam htio reći koje su to dvije ili tri stranke, ali je zato, vrlo rado, rekao za koje stranke se ne smije glasovati.

Nevolja je što Gerbic ne poznaje ili ne priznaje, a uistinu ne znam što je gore, socijalni nauk Katoličke Crkve. Sukladno socijalnom nauku sasvim je jasno da kršćanstvo nije politički program te da, kada je riječ o političkim strankama, u njima ne treba tražiti religijske sadržaje.

Kršćanstvo nije politika, politika djeluje izvana, a kršćanstvo čovjeka mijenja iznutra. Za kršćanstvo je sasvim dovoljno da ima slobodu djelovanja, a ta sloboda ne podrazumijeva da se, zbog nekih pseudokršćanskih motiva, stvori vjerska država u kojoj se provode vjerske politike.

Takva država nije kršćanska država jer država ne može i ne smije biti kršćanska. Ako se neka država pokušava pretvoriti u kršćansku državu, tada se nedvojbeno radi o političkoj uzurpaciji kršćanstva.

Političku uzurpaciju kršćanstva izvršio je, prošlu nedjelju, pater Gerbic. Kršćani, stalno ponavljam, ne postaju kršćani time što im je to netko naredio, nego zato što to žele, zato što su se, temeljni pristankom, opredijelili za kršćanstvo.

To što u državi postoji, primjerice, pravo na prekid trudnoće, ne znači da će kršćani konzumirati ovo pravo.

No ako netko u nekoj državi želi, pozivajući se na kršćanstvo, zabraniti pravo na prekid trudnoće, on to ne čini zbog kršćanskih razloga, nego zbog toga što je negirao kršćanstvo kako bi mu odredio političke ciljeve.

U slobodnom društvu, a to znači u društvu koje, zahvaljujući procesu sekularizacije, nije unisono ili monolitno, moguće je da kršćani budu kršćani zato što su kršćani, a ne zbog toga što im je naređeno da to budu.

Konkretno, u takvoj državi kršćani nikada neće tražiti da država donosi zakone koji će stvarati privid ili simulakrum kršćanstva. Kada netko želi da zakoni neke države budu tzv. kršćanski zakoni, on negira kršćanstvo, jer kršćani već žive kršćanskim životom, ne zato što im je to propisano, nego zbog toga što su se opredijelili za kršćanstvo.

Kršćanstvu treba sloboda i kršćanstvo ne negira slobodu drugih. Pater Gerbic je negirao upravo tu slobodu, kako bi kršćane učinio neslobodnima i odredio im političke ciljeve. Ništa novo, ovakvih scena smo se nagledali.

Željko Mardešić je, naprotiv, ustajao protiv politizacije religije i religizacije politike. On se zalagao za proces sekularizacije, ne zato što nije znao što je dobro za Crkvu, nego zbog toga što je htio da postoje dva dobra – dobro države i dobro Crkve. Sekularizacija, naime, omogućava pluralnost dobra.

Crkva koja želi biti politički moćna, nema veze s Isusom Kristom. Krist je Crkvu smjestio uz siromašne i malene. Crkva govori jezikom siromašnih i malenih. Takva Crkva ne želi biti politički i financijski moćna, jer financijska i politička moć ne razvijaju nikakvu simpatiju prema siromašnima i malenima. Isus Krist se zalagao za zajedništvo, on se zalagao za zajedništvo sa siromašnima i malenima.

Svećenik i redovnik dominikanac Dominik Kristijan Gerbic nam je, nakon što je grubo zloupotrijebio pravo na slobodu vjeroispovijesti, pokazao kako se Hrvatska ne može razvijati sve dok se nalazi u rascjepu između sekularne i vjerske države

O siromašnima i malenima Gerbic nije govorio, jer da jest, tada bi shvatio da se upravo u političkim programima stranaka koje pripadaju političkom spektru ljevice redovito nalaze mjere za suzbijanje siromaštva, jačanja društvene pravde i solidarnosti.

To njega, kao negatora kršćanstva, nije previše zanimalo. Njegov pogled je usmjeren prema rješavanju nacionalnog pitanja.

Ironija je što je Katolička Crkva protiv individualizma, baš kao što je i protiv nacionalizma. Katolička Crkva poziva na zajedništvo, na solidarnost i brigu za siromašne i malene.

Ne ulazim u to koliko taj poziv autentično zvuči kada se upućuje iz monumentalnosti Vatikana, ali, ono što ostaje nedvojbeno je da je taj poziv upućen kršćanima i da taj poziv nadilazi granice nacionalnih država.

Gerbic je, naprotiv, iz monumentalnosti vlastitog individualizma, jer da nije individualist prenosio bi poruke kršćanstva umjesto vlastitih poruka, odlučio poslati precizne političke poruke o tome za koga se ne smije glasati ako želimo sačuvati najveću svetinju – nacionalnu državu.

Takva nacionalna država može biti hladna i bešćutna prema siromašnima. Tu hladnoću, uostalom, ima i individualist Gerbic. On se bori za vlastito carstvo. To je, upravo, i činio prošlu nedjelju.

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, PREKO PAYPAL-A, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA I PRECIZNE UPUTE KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

  • Nadbiskup Hranić traži da vjernici pristanu na pedofiliju
  • U ime obitelji bi najbolje upravljali državom pukih tjelesa
  • Ženama ne trebaju klečavci i borci da se prošli svijet oživi
  • Mjera roditelj-odgojitelj je mjera ponižavanja roditeljstva
  • Hrvatski sabor djeluje kao pepeljara političkog praha
  • Valja prekinuti barbarski savez između biskupa i političara
  • Mi bismo mogli prije nestati nego se osvijestiti
  • Do kad će Plenković određivati što je tema, a što ne-tema
  • 700.000 eura ušteđenih od političke aktivnosti?!
  • Narod na Baniji nije raspeo potres, već korumpirani HDZ

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: PRESUMPCIJA UMNOSTI Tagged With: Crkva, Jon Sobrino, Marko Vučetić, Pater Gerbic, Presumpcija umnosti, sekularna država, vjerska država, Željko Mardešić

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2023 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT