autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • KULT NEREAGIRANJA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OBADANJA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • PLUS ULTRA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SJEĆANJA
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • SVJETLOPIS
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Pranje savjesti u Mediteranu

Autor: Sanja Despot / 26.04.2015. Leave a Comment

Među 28 preživjelih iz najveće nesreće na Mediteranu u kojoj je u nedjelju 19. travnja poginulo više od 800 migranata, migranti su iz Malija, Eritreje, Bangladeša, Sierra Leonea, Gambije, Obale Bjelokosti, Senegala i Somalije.

Odakle su oni koji su u četvrtak položeni u zajedničku grobnicu na Malti, ne zna se.

Uz muslimanski i kršćanski obred pokopani su posmrtni ostaci 24 osobe nepoznatog identiteta. Svi ostali potonuli su u more.

Umjesto tri milijuna, sada bi im na raspolaganju trebalo mjesečno biti gotovo 10 milijuna eura, što je red veličine prošle godine ugašene talijanske misije Mare Nostrum koja se kretala bliže libijske obale i na taj način uspijevala spasiti više ljudi. Ta operacija ugašena je jer je Europska unija nije htjela financirati, a kao opravdanje navodio se takozvani “pull” efekt – tvrdilo se da više migranata kreće na opasan put ako znaju da ih čekaju brodovi sa spasiteljima

Prije tog tragičnog putovanja, mjesec su dana čekali na jednoj farmi u okolici Tripolija, a krijumčarima su za prijevoz platili između 700 i 7000 dolara po osobi. Gužva s priljevom migranata tolika je da se čeka tjednima, pa i mjesecima. Procjene o onima koji će u narednim mjesecima krenuti prema Europi kreću se od pola do jednog milijuna.

Najtranzitniji put je onaj preko Libije, ali mnogi od njih dobro se iskeširaju prije nego se dokopaju Libije jer se duž raznih ruta razvio biznis, često jedini funkcionirajući način zarade. I u danima nakon nedjelje izbjeglice su nastavile tonuti na putu sa sjevera Afrike prema Europi. U zadnjih 10 dana poginulo ih je ukupno tisuću a nekoliko stotina ih je i spašeno na putu za Italiju i Grčku.

Šokirani medijskim prikazima katastrofe, čelnici Europske unije u četvrtak su održali žurni krizni summit na koji je svaki od europskih vođa došao s nekim obećanjem. Postojećim operacijama koje djeluju uz obalu Italije i Malte u sklopu nadzora vanjskih granica Unije – Tritonu i Posejdonu obećan je trostruko veći budžet, ali njihov mandat nije promijenjen iz nadzora granica u spasilačku misiju.

Umjesto tri milijuna, sada bi im na raspolaganju trebalo mjesečno biti gotovo 10 milijuna eura, što je red veličine prošle godine ugašene talijanske misije Mare Nostrum koja se kretala bliže libijske obale i na taj način uspijevala spasiti više ljudi. Ta operacija ugašena je jer je Europska unija nije htjela financirati, a kao opravdanje navodio se takozvani “pull” efekt – tvrdilo se da više migranata kreće na opasan put ako znaju da ih čekaju brodovi sa spasiteljima.

Operacija je ugašena u listopadu, a ova godina bilježi isti priljev, samo uz više smrtnih slučajeva. Od početka godine u Mediteranu se, prema procjenama UN-a, utopilo oko 1776 ljudi, u usporedbi s 56 stradalih u istom razdoblju prošle godine.

Uz povećanje budžeta, čelnici brojnih zemalja isprsili su se najavama da će u misiju poslati svoje brodove i helikoptere. Među njima i hrvatski premijer Zoran Milanović koji je najavio slanje broda obalne straže Andrija Mohorovičić.

Njemačka je obećala fregatu i 10 brodova, Francuska brod i avion za nadzor iz zraka, Belgija i Irska po jedan brod, Velika Britanija obećala je nosač helikoptera s tri letjelice te još dva broda. Ali premijer David Cameron požurio se naglasiti kako nijedan od migranata koje oni spase neće doći u doticaj s Velikom Britanijom, nego će ih ti brodovi prebaciti do najbližeg odredišta, vjerojatno Italije i ostaviti ih, naravno, na daljnju brigu toj zemlji.

Upravo je tragikomično koliko je toga izrečeno o krijumčarima koji koriste gužvu i zarađuju na “organizaciji” puta prema Europi. U izjavama europskih  političara oni su proglašeni trgovcima ljudima, kao da su te ljude protiv njihove volje i bez razloga pohvatali, zatočili i upakirali u čamce, pa se protiv njih najavljuje ni manje ni više nego vojna akcija, za koju tek treba vidjeti kako će se uskladiti s međunarodnim pravom i treba li za to ili ne pristanak Vijeća sigurnosti UN-a, a ako da, hoće li na to dobiti veto od Rusije….

I tu leži osnovni problem  Naglasak summita i opet je bio na dogradnji tvrđave Europe i zaustavljanju “priljeva”, a ne na pomoći jadnicima koji se na krajnje rizično putovanje upućuju zbog rata, progona i nevolje, ne da bi kvarili političke odnose između europskih zemalja ili unutar europskih zemalja kojima za dva tjedna predstoje izbori.

Riječ je, naravno, o pranju europske savjesti i brzopoteznom saniranju posljedica, ne o rješavanju problema (koji ni ne može biti riješen bez kraja rata u Siriji i Iraku, funkcionalne vlasti u Libiji, razvoja afričkih zemalja…).

Upravo je tragikomično koliko je toga izrečeno o krijumčarima koji koriste gužvu i zarađuju na “organizaciji” puta prema Europi. U izjavama europskih  političara oni su proglašeni trgovcima ljudima, kao da su te ljude protiv njihove volje i bez razloga pohvatali, zatočili i upakirali u čamce, pa se protiv njih najavljuje ni manje ni više nego vojna akcija, za koju tek treba vidjeti kako će se uskladiti s međunarodnim pravom i treba li za to ili ne pristanak Vijeća sigurnosti UN-a, a ako da, hoće li na to dobiti veto od Rusije….

Planira se identifikacija i uništavanje krijumčarskih središta te njihovih brodica po uzoru na akciju kakva je s dosta uspjeha vođena protiv somalskih pirata, samo što ne postoje sličnosti između gusarskih brodova i brodova ispunjenih muškarcima, ženama i djecom koji plutaju na pučini, često bez ikakve posade i prepušteni sami sebi.

Ako će brodice uništavati prije isplovljavanja, koliko je preciznosti potrebno da bi se razlučili brodovi za krijumčarenje ljudi od broda za, primjerice, ribolov?

Diplomatski izvori navode kako će se u tu svrhu koristiti najsuvremeniji helikopteri koji će gađati brodove u radijusu do 2 kilometara te da neće slati snage na tlo Libije.

U sklopu mjera predviđena je i brža repatrijacija onih koji su se uspjeli dokopati Europe, ali se ne mogu kvalificirati za dobivanje azila, natrag u zemlje iz kojih su došli. Europljani će uputiti i dodatnu pomoć Tunisu, Egiptu, Sudanu i Maliju kako bi te zemlje bolje kontrolirale vlastite granice i tako spriječile pritok migranata na mediteransku obalu.

Uoči summita, UN-ove agencije te Međunarodna organizacija za migracije ponovo su apelirale da se na prvo mjesto stave ljudi, ne zaustavljanje njihova dolaska, a kao glavnu mjeru za odvraćanje od krijumčara oni, gle čuda, ne navode vojnu akciju, nego kreiranje kanala za sigurnu migraciju.

Kada bi se s druge strane mora otvorili uredi u kojima bi izbjeglice na licu mjesta dobile humanitarne vize ili vidjele ispunjavaju li uvjete za azil te novce potrošili na sigurni način putovanja sve bi bilo puno normalnije. Ali tada bi ih se trebalo i rasporediti po Europi, zar ne?

Kada bi se s druge strane mora otvorili uredi u kojima bi izbjeglice na licu mjesta dobile humanitarne vize ili vidjele ispunjavaju li uvjete za azil te novce potrošili na sigurni način putovanja sve bi bilo puno normalnije. Ali tada bi ih se trebalo i rasporediti po Europi, zar ne?

Uoči summita procurilo je da bi brojka onih koje treba ravnopravno primiti po EU trebala biti “bar 5000”. Samo prošle godine u Italiju je stiglo 150.000, a u prvim mjesecima ove godine put preko Mediterana preživjelo je 36.000 ljudi.  Poslije medijskih napada nakon objave da će ih primiti samo 5000, a ostale poslati kući, europski čelnici odustali su uopće se obvezivati na neke kvote.

Što se tiče Hrvatske, mi smo još uvijek uglavnom tranzitna zemlja, a ne poželjno odredište. Tijekom prošle godine, prema podacima MUP-a, azil su zatražile 394 osobe iz 40-ak zemalja, među kojima ih je bilo najviše iz Sirije – 64,  Alžira – 49, Afganistana – 30,  Pakistana – 23, Nigerije – 21 te  po 20 osoba  iz Egipta i Maroka. Na rješenja se čeka dugo.

U sklopu kvota raspravljalo se, saznajemo, da bi Hrvatska mogla prihvatiti 50 obitelji iz Sirije, ali to nije realizirano. Mala smo i jadna zemlja koja još trpi posljedice rata, kako je to poslije summita pojasnio premijer Milanović.

(Prenosimo s portala Forum.tm).

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: ORBI ET POPULIS Tagged With: Afrika, brodovi, Europa, izbeglice, krijumčari, Libija, mediteran, nesreće, Orbi et populis, proračun, repatrijacija, Sanja Despot, trgovanje ljudima

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2023 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT