autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Savršen primjer temeljite strukovne i građanske kulture

Autor: Tomislav Šola / 29.06.2022.

Tomislav Šola

Prema prirodi svoje zamisli i prema zahtjevima i karakteru svojeg projekta, Zoran Gregl, kustos Arheološkog muzeja i autor koncepta projekta, obratio se za potporu i suradnju arhitektu Željku Kovačiću i kolegi arheologu Nenadu Jandriću, zaposlenom u Prirodoslovnom muzeju na poslovima odnosa s javnošću.

Tako je stvoren tim koji je imao stručnost i snagu da njegovu elegantnu, jednostavnu i suptilnu ideju održi kao decenijsku i, za vazda, otvorenu projektnu ideju.

Dakle, dobar koncept stvara i spremne saveznike. Naime, Željko Kovačić je arhitekt koji je u našoj sredini najraskošnije osjetio magiju baštine.

Oblikovati izložbe kao komunikacijski medij daleko je od osnovnog, konvencionalnog poslanja arhitekata, naizgled i manje važno i manje društveno isplativo.

Pa ipak, bio je prvi koji se u svojem radu često opredijelio za privremenu, komunikacijsku arhitekturu koju gradi u partnerstvu s kustosima, specijalistima iz pojedinih znanstvenih područja. Bio je u stanju prepoznati užitak oblikovanja, naoko diskretnih i jedinstvenih točaka proširenog identiteta grada.

Treći član te izvorne grupe je sretnim međusobnim razumijevanjem postao Nenad Jandrić, arheolog po obrazovanju koji je već na početku profesionalne karijere shvatio da su muzeji u cjelini, kao djelatnost, područje njegovog interesa, a njihova društvena živost uvjet uspjeha.

S razumijevanjem baštine i talentom za komunikaciju i organizaciju, bio je garancija da će projekt dobiti podršku, bilo materijalnu bilo medijsku.

Prave, dobre ideje žive i poslije autora pa je nekako logično i očekivano da se nađe mladi kustos Arheološkog muzeja Ozren Domiter koji dijeli ista uvjerenja koja je imao Zoran Gregl i u stanju je dosljedno razvijati početnu arheološku inspiraciju projekta i njeno razlistavanje u demonstraciju pravog razumijevanja baštine.

U vrijeme početaka projekta, ništa slično, kao kontinuirani projekt, nije postojalo u Europi. Učiniti to u sredini koja, kao naša, obiluje teškoćama i prečesto njeguje prosječnost je ohrabrujuće. Obavezujuće.

Svakom građaninu zdravog uma učinit će se da vratiti predmet na mjesto gdje je nađen i nije neka osobita dovitljivost. No do jednostavnosti u praksi nije lako doći.

Znanstvene i strukovne zajednice često se znaju jako udaljiti od svojeg životnog konteksta. Time otkrivaju svoje slabosti i nevičnost da služe zajednici. Zato i ne slave svoje kreativne pojedince koji se hrabro upuštaju u dijalog s konzervativnom strukom i obeshrabrujućom svakodnevnicom.

Projekt je, na sreću, koincidirao s demistifikacijom originala i redefiniranjem muzeja u komunikacijsku, makar i dalje znanstveno osnovanu instituciju.

Tako je bilo moguće originale, vraćajući ih na mjesto nalaza, pretvoriti u kopije, u sintetičnom ili originalnom materijalu, u vjerodostojne rekonstrukcije kako ih omogućava znanstveno istraživanje.

Multidisciplinarni tim je, dakako, od rane faze projekta osvijestio da je baština ista tema i u arheologiji i u prirodoslovlju tako da su se ostacima rimske prošlosti pridružili i fosilni ostaci prethistorijskih životinja, iz vremena golemih geoloških mijena kad je na mjestu Zagreba bilo golemo more ili kad su tim područjem vladale goleme životinje.

Čija je prošlost? Kome pripadaju predmeti koje smo našli na mjestima gdje su nekad davno bile nečije kuće, groblja, njive, ceste…? Danas živućim ljudima. Građanima. Kao malo koje drugo mjesto, grad je živa memorijska struktura koju je moguće odčitavati kao neku vrstu muzeja, kao višeslojno, nataloženo kolektivno iskustvo.

Ovaj je projekt omogućio građanima Zagreba da djelomično prošire svoje vidike i poimanje važnosti vlastitog postojanja, kao tek posljednje epizode u golemom vremenu koje im prethodi. Projekt je savršen primjer tankoćutne i temeljite strukovne i građanske kulture.

Ambiciozan grad mora biti i osobit i drugačiji pa zato i sposoban promicati vlastitu kreativnost prepoznavanjem i pomaganjem, eto, primjerice, ovakve diskretne a učinkovite interpretacije memorije mjesta.

Od začetka aktivnosti ove grupe stručnih i inspirativnih ljudi znam da je dobro to što rade, a nakon trideset godina valjda je i vrijeme da se nekom vrstom trajnog statusa javno istakne važnost projekta koja inače manje upućenima lako može promaknuti.

Zagrebu nedostaje atmosfera koju stvaraju jedino smioni i kreativni. Postati ”destinacija” je krajnji cilj, kako nas uči turizam, ali to se ne postiže sloganima, površnim entuzijazmom ili oponašanjem velikih uzora, nego sposobnošću da iz svojeg potencijala izvučemo specifičnu ponudu.

Turizam može ponešto poduzeti na atraktivnosti destinacije u suradnji s industrijom zabave, ali krajnji argument, famozni USP (jedinstveni prodajni prijedlog) stvaraju kreativci svih struka, pa evo i baštinske.

Ta ponuda koja bi nas razlikovala od svih drugih gradi se na svim područjima i razvija se iznutra i postupno.

Muzej koji je najbolji svojoj zajednici, najbolji je i pravim turistima. Grad koji je destinacija svojim stanovnicima a ne mjesto s kojeg odlaze, bit će poželjna destinacija i gostima.

Put do toga je jednostavan: ohrabrenje za sve koji doprinose kvaliteti svakodnevnice.

”Zagreb dok ga još nije bilo” jednostavno i očito dokazuje da možemo biti i ispred drugih i da se u svakoj djelatnosti nalaze kreativni pojedinci koje treba poduprijeti.

Najbolja budućnost nema vlasnika nego pripada hrabrima i kreativnima, i među pojedincima i među zajednicama.

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN ILI PREKO PAYPAL-A. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA I PRECIZNE UPUTE KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

  • Pledoaje za nepostojeću profesiju
  • Vrijednost inovacije – ”Zagreb dok ga još nije bilo”
  • Prošlost je koristan pratilac, ali zlokoban vođa
  • Javna memorija uči nas o građenju i razaranju, ratu i miru
  • Poružnjivanje Hrvatske je uzelo toliko maha da zaprepašćujuće
  • Javna memorija bi trebala biti okosnica razvojne strategije
  • Kao da smo odlučili svemu spustiti vrijednost
  • Muzeji su tu da nas sačuvaju od bijesa i mržnje
  • Živimo u carstvu mitomana, managera, mediokriteta i amatera
  • Političarima je kultura ”šminkeraj” ili ”bankomat”

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: MNEMOZOFIJA Tagged With: Arheološki muzej, Mnemozofija, Nenad Jandrić, Tomislav Šola, Željko Kovačić, Zoran Gregl

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2022 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT