autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Što Daša Drndić znači današnjoj Hrvatskoj?

Autor: Denis Derk / 12.06.2018. Leave a Comment

Daša Drndić

Daša Drndić

U utorak (danas u 10 sati, op. Autografa) će se Hrvatska oprostiti od književnice Daše Drndić i to u Zagrebu, njenom rodnom gradu.

Prvo komemorativnim skupom u Knjižnici Bogdana Ogrizovića, a onda i na Krematoriju (u 13:30 sati, op. Autografa). Urna će nakon toga put Rijeke (groblje Kozala, uži krug obitelji, op. Autografa), grada u kojem je Daša živjela posljednjih godina i koji nije štedjela u svojim knjigama, ali koji je ipak izabrala za svoje utočište.

Što Daša Drndić uopće znači današnjoj Hrvatskoj? Zbog čega je o njoj uopće napisano toliko pozitivnih tekstova u hrvatskom tisku nakon što je objavljeno da je izgubila neravnopravnu borbu sa zloćudnom bolešću?

Zašto su je sada, tek nakon smrti, nazvali jednom od najvažnijih, ako ne i najvažnijom i najboljom suvremenom hrvatskom književnicom?

Pa Daša Drndić nije članica Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, niti je dobila državnu nagradu za kulturu koja još uvijek nosi ime Vladimira Nazora, i to niti onu godišnju niti onu za cjelokupni doprinos hrvatskoj kulturi.

Nije Daša dobila niti nagradu Ksavera Šandora Gjalskog za najbolje prozno djelo.

Nije njeno ime niti na popisu najposuđivanijih a samim tim i najčitanijih hrvatskih književnika u hrvatskim knjižnicama, niti je Daša Drndić kanonski hrvatski lektirni pisac.

Koliko znam, nije dobila važna državna odlikovanja i nije bila članicom važnih kulturnih vijeća i tako ostvarila mogućnost arbitriranja i odlučivanja o sudbinskim pitanjima hrvatske kulturne politike.

Doduše, bila je jednom članica državnog povjerenstva za dodjelu nagrade za najbolju dramu, ali to i nije baš najbolje završilo. Kako to da je njenoj obitelji telegram sućuti poslala i predsjednica Republike, istaknuvši u lijepo sročenom tekstu da je i osobno upoznala književnicu, i zašto je tekst sućuti napisala i objavila i ministrica kulture?

Zašto je oveći i iznimno pozitivni nekrolog povodom smrti Daše Drndić objavio i londonski Guardian?

Zašto su se o njoj raspisale sve važnije regionalne novine?

Zbog čega baš o Daši svoja intimna sjećanja pišu brojni pisci?

Što Daša Drndić uopće znači današnjoj Hrvatskoj? Zbog čega je o njoj uopće napisano toliko pozitivnih tekstova u hrvatskom tisku nakon što je objavljeno da je izgubila neravnopravnu borbu sa zloćudnom bolešću?

Zašto su je sada, tek nakon smrti, nazvali jednom od najvažnijih, ako ne i najvažnijom i najboljom suvremenom hrvatskom književnicom?

Zašto je tek sada nazivaju hrabrom, odlučnom, britkom, maestralnom, osjećajnom…

Što su čekali dok je bila živa?

Zašto je tada nisu obasipali makar i s pedeset posto manje pažnje nego što će to učiniti sada kada je više nema među živima?

Zašto joj nisu osigurali unosne i prestižne nagrade kojih imamo podosta?

Zašto joj nisu dodijelili državne stimulacije koje je ionako zavrijedila?

Zašto joj nisu našli adekvatni posao kada ga je nasušno trebala?

Zašto joj nisu dali neki savjetnički posao za koji je itekako bila kvalificirana?

Ali, Daša je, kao i inače u životu, sve morala sama. I raditi štošta, i doktorirati u zrelim godinama života i otići u penziju kada je još itekako mogla raditi na Sveučilištu u Rijeci.

I boriti se sa svakidašnjim i nesvakidašnjim nedaćama pa i sa svojevrsnim teatrom apsurda koji je mogla razumjeti samo ona.

Zbog toga je i uostalom i stekla tako duboko poštovanje i tako veliki broj prijatelja, poznanika i štovatelja. Ljudi koji je nikada neće zaboraviti.

(Prenosimo s portala Večernjeg lista).

 

Još tekstova ovog autora:

  • Drago Pilsel piše brutalno jednostavno o teškom odnosu s ocem
  • Vladimir Pavlinić: ”Živim u emigraciji. Opet kao neprijatelj”
  • Mesić: Ako ti je otac bio ustaša, ne moraš biti i ti
  • O ljudima koji, renovirajući stanove, renoviraju i svoje živote
  • Bez kupovanja knjiga nema izdavaštva, literature ni jezika
  • Hrabro žigosanje gospodara rata i ratnih profitera
  • Lika s puno topline i zaigranosti, bez naknadne pameti i dociranja
  • Roman koji se žestoko hvata ukoštac s hrvatskim nazadnjaštvom
  • Černobilski užas nad užasima
  • Iskrena autobiografija osjetljivih pitanja židovskog identiteta

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: OSVRT Tagged With: Daša Drndić, Denis Derk, Guardian, Hrvatska

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2022 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT