autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • KULT NEREAGIRANJA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OBADANJA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • PLUS ULTRA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SJEĆANJA
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • SVJETLOPIS
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZLATNI REZ
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Strah od suda nije loš početak u suzbijanju mržnje

Autor: Branimir Pofuk / 24.01.2018. Leave a Comment

Branimir Pofuk aaSir Charles Gray, sudac Visokog suda pravde u Londonu, donio je 11. travnja 2000. godine presudu u parnici koju je engleski povjesničar David Irving pokrenuo protiv izdavačke kuće Penguin Books i američke povjesničarke Deborah Lipstadt, autorice knjige “Denying the Holocaust” u kojoj je spomenut i Irving kao jedan od notornih Hitlerovih apologeta i revizionista.

Irving je smatrao da Lipstadt ugrožava i ruši njegov ugled povjesničara i time mu ugrožava egzistenciju. Ali, sudac Gray je presudio da Irving u svojim istupima i radovima doista iskrivljava i falsificira povijest, da je lažljivac, rasist i antisemit, te da njegovi falsifikati nisu rezultat pogreške, nego svjesne zle namjere.

O čitavom slučaju 2016. godine snimljen je izvrstan film “Denial”. Uz Rachel Weisz u ulozi Deborah Lipstadt i Toma Wilkinsona koji glumi njenog britanskog odvjetnika Richarda Ramptona, u filmu je briljirao i Timothy Spall glumeći Irvinga.

“Neki kažu da će ova presuda ugroziti slobodu govora. Ja ne mislim tako. Ja nisam napala slobodan govor. Baš suprotno, branila sam ga, od nekoga tko ga je želio zloupotrijebiti. Sloboda govora znači da možete reći štogod želite. Ali ne možete lagati i onda očekivati da nećete za to odgovarati. Nisu sva mišljenja jednaka i neke su se stvari dogodile, baš onako kako kažemo da su se dogodile. Ropstvo se dogodilo. Kuga zvana crna smrt se dogodila. Zemlja je okrugla. Polarne kape se tope i Elvis nije živ”

Pri tom, kako je istaknuo redatelj Mick Jackson, a što je lako provjeriti uspoređujući film s brojnim na Internetu dostupnim snimkama stvarnih Irvingovih nastupa, Timothy Spall nije u filmu izgovorio nijednu riječ koja zaista i u stvarnosti nije izašla iz Irvingovih usta. To se odnosi i na prizor u kojem nakon donesene presude Irving gostuje u jednoj emisiji BBC-a čiji ga voditelj pita: “Hoćete li sada, na temelju ove presude, prestati nijekati Holokaust?”, a ovaj mu odgovara: “Ja da prestanem? Za Boga miloga, naravno da neću!”.

Izvrstan film pravi je priručnik za obračun s najopakijim lažljivcima i manipulatorima svih vrsta.

U njemu ćemo lako prepoznati metode kojima se služi većina sličnih gnjida i hulja.

Jedna od tih metoda je i pozivanje lažljivaca na većinu koja, prema njihovim tvrdnjama, razmišlja baš kao i oni, samo se to ne usudi izreći.

Kada engleski televizijski voditelj Irvinga upozori na činjenicu da sada, nakon presude suca Graya, bilo tko može ustati i u lice mu reći da je rasist, antisemit i lažac, on se pozove na stotine tisuća ljudi koji na policama imaju njegove knjige koji se sada, kako je rekao Irving, sigurno češkaju po glavi i pitaju što to govori taj sudac, kad oni znaju da u tim knjigama nema ni rasizma, ni antisemitizma.

To kaže čovjek koji se, primjerice, “proslavio” i govorom u kojom Židovima spočitava da se nikada ne zamisle nad svojom vlastitom krivnjom za progone kojima su tijekom tri tisuće godina bili izloženi u svakoj zemlji u koju bi se naselili.

“Hoćete li sada, na temelju ove presude, prestati nijekati Holokaust?”, a ovaj mu odgovara: “Ja da prestanem? Za Boga miloga, naravno da neću!” (…) Deborah Lipstadt je smatrala i smatra da sudovi nisu pravo mjesto za utvrđivanje povijesnih istina i neprestano je isticala da nije ona tužila Irvinga, nego on nju, te da ona sama nikada u tim stvarima nije posegnula za sudskim tužbama

Također, suočen s vlastitim rasističkim zapisima, Irving to naziva izrazom svog britanskog domoljublja i “englestva” (“englishness”) te dodaje: “Budite sigurni da barem 95 posto Engleza moje generacije ima upravo ista takva stajališta”.

Irving se na presudu žalio i njegova je žalba dvije godine kasnije odbijena, zbog čega je i bankrotirao, jer je tuženoj strani morao platiti troškove koji su iznosili oko dva milijuna funti. Ali, istodobno si je napravio veliku reklamu i stekao nove poklonike, sljedbenike i mecene.

Dogodilo se upravo ono što je predvidio jedan od engleskih komentatora čitavog slučaja. Irving se nakon presude povukao na Internet, kojim se i do tada vrlo vješto služio u propagiranju svojih ideja, te tamo nastavio uživati u svojoj ulozi povjesničara-ratnika.

Irvingovi simpatizeri, ali i mnogi neopredijeljeni promatrači čitavog slučaju, također su postavljali pitanje koje se upravo ovih dana često postavlja i u Hrvatskoj, povodom najave zakona koji bi trebao pokušati zaustaviti ili barem umanjiti govor mržnje u medijima, a osobito u internetskim bespućima. To je pitanje slobode govora.

O tome je nakon presude u njenu korist u Londonu govorila i Deborah Lipstadt: “Neki kažu da će ova presuda ugroziti slobodu govora. Ja ne mislim tako. Ja nisam napala slobodan govor. Baš suprotno, branila sam ga, od nekoga tko ga je želio zloupotrijebiti. Sloboda govora znači da možete reći štogod želite. Ali ne možete lagati i onda očekivati da nećete za to odgovarati. Nisu sva mišljenja jednaka i neke su se stvari dogodile, baš onako kako kažemo da su se dogodile. Ropstvo se dogodilo. Kuga zvana crna smrt se dogodila. Zemlja je okrugla. Polarne kape se tope i Elvis nije živ.”

Inače, Deborah Lipstadt je smatrala i smatra da sudovi nisu pravo mjesto za utvrđivanje povijesnih istina i neprestano je isticala da nije ona tužila Irvinga, nego on nju, te da ona sama nikada u tim stvarima nije posegnula za sudskim tužbama.

U liku Davida Irvinga ima još nešto što možemo prepoznati i kod naših domaćih revizionista. On se neprestano pozivao na svoje veliko znanje, upućenost i poznavanje arhivske građe. Upravo zato što je to istina, njegov slučaj još jasnije pokazuje koliko je opasno zloupotrebljeno znanje koje u korist svoje zle namjere uvijek izvlači mnoštvo podataka, skrivajući ili iskrivljavajući one druge koji ga pobijaju.

Nema razlike između “činjenica” obrazovanih lažaca i uvreda vojske neznalica koji ih slijede (…) U liku Davida Irvinga ima još nešto što možemo prepoznati i kod naših domaćih revizionista. On se neprestano pozivao na svoje veliko znanje, upućenost i poznavanje arhivske građe. Upravo zato što je to istina, njegov slučaj još jasnije pokazuje koliko je opasno zloupotrebljeno znanje koje u korist svoje zle namjere uvijek izvlači mnoštvo podataka, skrivajući ili iskrivljavajući one druge koji ga pobijaju

Utoliko su zloćudniji i opasniji oni uljuđeni i obrazovani koji nikad ne skidaju rukavice, ali potiču vojsku neznalica koja ne razumije jezik argumenata i ne zna drugo nego sipati mržnju.

Nakon prošlotjedne kolumne o slučaju udovica i filma “Ministarstva ljubavi” jedna od najpristojnijih poruka koje sam dobio preko Facebooka glasila je: “Tko si ti da prozivaš branitelje i udovice poginulih branitelja? Znam, ti si mrzitelj svega hrvatskog.”

Medijski itekako pismena i obrazovana gospođa Željka Markić, na primjer, sigurno nikada neće nikome uputiti takvu poruku. Ali zato će prije nekoliko dana u emisiji Otvoreno na perfidan način ponoviti laž o tome kako većina prosječnih hrvatskih građana sigurno ne vidi razlog da se iz proračuna financira “film koji ponižava udovice”.

“Bilo koje udovice”, dodala je, štiteći se tako, na vrlo proziran način, od odgovornosti za ponavljanje vrlo konkretne laži o konkretnom filmu.

Najopasniji su obrazovani lašci s akademskim titulama kojima ne smeta što ih slijedi vojska neznalica. Između “činjenica” ovih prvih i uvreda onih drugih nema razlike.

Neka se barem sudova boje.

(Prenesimo iz Večernjeg lista).

Još tekstova ovog autora:

  • Andrej Plenković i HNK Zagreb
  • Debakl u Afganistanu: sve je služilo nezasitnom profitu
  • Pogorelić protiv pandemije zaborava umjetnosti i ljudskosti
  • “Misa Mediterana” je blasfemija i dekadencija. Ali ne škodi
  • Oplakati sve mrtve je ljudski, a biti radostan božanski
  • Good Fest u Drnišu: prilika da (opet) budemo ljudi
  • Utrka milijardera u svemiru
  • Nigdje se publiku i umjetnike ne maltretira kao u Hrvatskoj
  • Srećom, život i svijet nisu tako jednostavno crno-bijeli
  • Vojni neboder “Vukovar” kao otirač i kamuflaža HDZ-a

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: KONTRAPUNKT Tagged With: Antisemit, BBC, Branimir Pofuk, Charles Gray, David Irving, Deborah Lipstadt, Holokaust, Kontrapunkt, Mick Jackson, Penguin Books, Rachel Weisz, smrt, strah, Timothy Spall, Željka Markić

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2023 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT