autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OBADANJA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • PLUS ULTRA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SJEĆANJA
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • SVJETLOPIS
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Teško mi je rastati se od Oliverovog sjaja, radosti i dobrote

Autor: Branimir Pofuk / 08.08.2018. Leave a Comment

Branimir Pofuk aaPjesnici pišu stihove, skladatelji note, a onda pjevači to napisano pjevaju. A pjesmu na kraju stvaramo mi, vi i ja, dok je slušamo. U nama se pjesma utjelovljuje, onoliko dobra koliko nas duboko dira, usreći suzom ili smijehom, učini nas dobrima.

I u svakom od nas i u svakom različitom trenutku kad neku pjesmu po tko zna koji put slušamo ona se prelomi drugačije, dobije nijansu, boju, naglasak, svjetlo, sjenu kakvu nema u svijetu koji od nje nastaje u nekoj drugoj duši.

Slušam već danima te pjesme i melodije Fiamengove, Zuppine, Popadićeve, Kazinotijeve, Gibonnijeve, Runjićeve… pogotovo Runjićeve. Znate li koliko je samo Runjić pjesama skladao za Olivera, a on ih otpjevao? Još tamo 1998. godine Croatia records izdala je njihova sabrana djela pod naslovom “Zdenjo Runjić & Oliver Dragojević – 100”. Pet CD-a, na svakom po dvadeset Runjićevih skladbi. Stotinu pjesama koje je sve sam otpjevalo Oliver, osim “Nadaline” u duetu s Borisom Dvornikom.

Nisam od sada previše obraćao pažnju na Oliverove oči i mreškanje bora na njegovu licu dok pjeva. Sada, gledajući snimke tog antologijskog koncerta u Areni, ili onog komornog i intimnog na Peristilu s Dupinima i mnogih drugih nastupa, uživam u njegovom licu jednako kao i u glasu. Zarazna radost, radost zbog pjesme i glazbe, radost zbog ljudi i za ljude

Pored niza antologijskih i neprolaznih, počevši od pjesme Tomislava Zuppe “Galeb i ja”, ili Ujevićeve “Zelene grane s tugom žuta voća”, ima se tu što i odbaciti i zaboraviti, ali je dobro da je dokumentirano i sačuvano u jednoj “škatuli”.

Ali, tamo ima i zaboravljenih bisera, predivnih dalmatinskih pjesama i priča koje možda niste čuli čak ni ovih dana kada se stalno i posvuda puštalo Olivera. Neke od njih su “Balada o ćaćinom satu” i “Dišperadun” na stihove Krste Jurasa, pa Fiamengove “Karatilo”, “Ćer od stareg kalafata” i “Laku noć Luigi, laku noć Bepina”.

I sve su to, na kraju, Oliverove pjesme. “Ja sam ih započinjao, a on ih je završavao, skupa s publikom koja ih je prihvaćala”, rekao mi je Fiamengo.

Našao sam u toj kutiji i pjesmu koja me naročito dirnula upravo u večeri u kojoj je tijelo Olivera Dragojevića već bilo spušteno na počinak i napokon ostavljeno na miru i u miru njegove Vele Luke. “Evo mene među moje”, također na stihove Jakše Fiamenga, glazbu Zdenka Runjića i u aranžmanu Stipice Kalogjere, koji je potpisan na većini od tih sto pjesama kao autor aranžmana.

Ovako počinje: “Dobro jutro želim, dobro jutro svima / sunce je visoko, pjavu juve sliči / vrše su u moru, tovar grlo štima / sve ča nas zaboli ovdi se izliči.” I malo kasnije u pjesmi stihovi: “Tu ću spustit sidro svoje / evo mene među moje”.

Mogla je to biti pjesma o Oliverovoj Veloj Luci, mogla je biti i o Fiamengovoj Komiži. A mogli su stihovi “Evo mene među moje / puna srca, puni pluća / svi se gušti ovdi spoje / kad se svitom puni kuća” biti i o pjesmi dok se, baš kuća, “puni svitom”.

Bila je upravo takva kad je baš njom Oliver u ljetu 2007. pozdravio tisuće razdraganih ljudi u pulskoj Areni, na početku koncerta što ga je održao sa Zagrebačkom filharmonijom pod ravnanjem Alana Bjelinskog i Gibonnijem.

Nakon što je Oliver svojim glasom tako raskrilio vrata svoje pjesme, Gibonni je punu kuću pozdravio svojom “Dobri judi”. Koje je to bilo veselje.

Nisam od sada previše obraćao pažnju na Oliverove oči i mreškanje bora na njegovu licu dok pjeva. Sada, gledajući snimke tog antologijskog koncerta u Areni, ili onog komornog i intimnog na Peristilu s Dupinima i mnogih drugih nastupa, uživam u njegovom licu jednako kao i u glasu. Zarazna radost, radost zbog pjesme i glazbe, radost zbog ljudi i za ljude.

U nedjelju, kad je Oliver umro, imao sam mrski novinarski zadatak nazivanja ožalošćenih prijatelja i suradnika. Ali, nelagodu je brzo zamijenila nježnost i toplina dok sam slušao kako se svi redom natječu kako da istaknu veličinu, jednostavnost i dobrotu čovjeka Olivera Dragojevića

Pa onda ona eksplozija radosti kada Oliver dirigira, a čitava Arena, a capella, pjeva Cesaricu! Ili kraj, kada ni nakon tri sata ljudi ne žele otići, sve dok Oliver za klavirom ne povede “Vjeruj u ljubav”.

U nedjelju, kad je Oliver umro, imao sam mrski novinarski zadatak nazivanja ožalošćenih prijatelja i suradnika. Ali, nelagodu je brzo zamijenila nježnost i toplina dok sam slušao kako se svi redom natječu kako da istaknu veličinu, jednostavnost i dobrotu čovjeka Olivera Dragojevića.

U telegrafskom skraćivanju, mnogo je toga ostalo neobjavljeno, pa i ono što mi je ispričao Ante Gelo koji je za Olivera godinama pisao sjajne aranžmane, jazzerske i simfonijske i s njim putovao i svirao, sve do slavnih dvorana Sydneya, Pariza, Londona i New Yorka.

“Učio nas je da izgorimo za svaki ton… u mjuzi je uvijek bio ozbiljan, fenomenalan… jedan od najljepših ljudi koje sam upoznao u životu, nesebičan prema nama glazbenicima…”, pričao mi je Gelo.

Glas mu je bio tužan, ali i radosniji od sjećanja na sve što je od Olivera dobio, u životu i glazbi. Kao primjer kako su Olivera najsnažnije pokretali glazbeni izazovi i uzbuđenja, Gelo mi je ispričao kako ga je prije nekoliko godina nagovarao da dođe snimiti dvije pjesme za televizijski novogodišnji program, a Oliveru se baš nije dalo doći na tako rutinski angažman.

A onda mu je Gelo rekao: “ma daj, pa tamo će biti dva klavira i mali Aljoša Jurinić”. “Onda dolazim”, smjesta se predomislio Oliver.

“Kad bi ljudi samo znali kakav je on bio strašan tip!”, uskliknuo mi je Gelo u slušalicu, čak i na taj tužan dan razdragan pričajući o njemu.

Slušao je Olivera i klasični virtuoz gitare Petrit Çeku.

“Oliver Dragojević imao je na raspolaganju glas koji kanalizira najfinije osjećaje direktno u srce slušatelja. Mene je uvijek fascinirala jednostavnost njegova fraziranja, izrazito inventivno, posebno, a i dalje jednostavno ukrašavanje melodijske linije. Volio bih čuti jednom kako bi on ukrasio neko barokno Händelovo djelo, ali to mi ostaje svjedočiti u nekom drugom svijetu”, izašlo je iz Çekuove duše, jedne od najmuzikalnijih koje poznajem.

Svi prijatelji i suradnici natjecali su se u isticanju veličine i dobrote čovjeka Olivera Dragojevića (…)  “Kad bi ljudi samo znali kakav je on bio strašan tip!”, uskliknuo mi je Gelo u slušalicu, čak i na taj tužan dan razdragan pričajući o njemu

Točno je na komemoraciji rekao Zlatan Stipišić, sin Delmatin: “Rekli smo sve, a nismo rekli ništa”.

A ja ipak i dalje pišem o Oliveru. Znam i zašto.

Ne rastaje mi se od tih pjesama i nabujalih emocija koje su se u nama ovih dana utjelovile.

Ne želim da prođe slika Oliverove glave zabačene unatrag kao kod trkača dok grudima presijeca ciljnu vrpcu, lica koje se zatvorenih očiju svakom svojom crticom smije i blista, skupa s glasom koji klikće “lipo mi je, lipo mi je”.

I neću se oprostiti.

Kako bih i mogao kad će od sada svaki puta “zlatni konci litnje zore” biti baš oni koji su te nedjelje, oko pet ujutro, posljednji put pomilovali usnulo lice svog Pjevača.

(Prenosimo iz Večernjeg lista).

Još tekstova ovog autora:

  • Andrej Plenković i HNK Zagreb
  • Debakl u Afganistanu: sve je služilo nezasitnom profitu
  • Pogorelić protiv pandemije zaborava umjetnosti i ljudskosti
  • “Misa Mediterana” je blasfemija i dekadencija. Ali ne škodi
  • Oplakati sve mrtve je ljudski, a biti radostan božanski
  • Good Fest u Drnišu: prilika da (opet) budemo ljudi
  • Utrka milijardera u svemiru
  • Nigdje se publiku i umjetnike ne maltretira kao u Hrvatskoj
  • Srećom, život i svijet nisu tako jednostavno crno-bijeli
  • Vojni neboder “Vukovar” kao otirač i kamuflaža HDZ-a

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: KONTRAPUNKT Tagged With: Aljoša Jurinić, Ante Gelo, Arena, Branimir Pofuk, Fiamengo, Gibonni, Kontrapunkt, Oliver Dragojević, Petrit Çeku, Zdenko Runjić, Zlatan Stipišić

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2023 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT