autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • KULT NEREAGIRANJA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OBADANJA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • PLUS ULTRA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SJEĆANJA
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • SVJETLOPIS
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Titula EPK kao zamašnjak budućih događanja

Autor: Svjetlana Hribar / 31.12.2019. Leave a Comment

Svjetlana Hribar

Svjetlana Hribar

Rijeka je grad bez kompleksa!

Kako drugačije protumačiti u najmanju ruku razbarušeno stanje u gradu koji – uz raskopanu glavnu prometnicu i sasvim neizvjestan rok završetka radova na muzejskom kompleksu – odbrojava sitno do titule Europske prijestolnice kulture?!

Na Jadranskom trgu mjesecima se kočoperi čudna skulptura koja svjetlećim brojkama ukazuje na broj dana do početka programa najočekivanije manifestacije posljednjih desetljeća u Rijeci.
I to je uglavnom TO!

Nema plakata, nema svjetlećih panoa, nigdje u javnosti ne možete vidjeti fizičku najavu za programe EPK, da ne spominjem kako bi grad – u ove prednovogodišnje dane – trebao biti sav u znaku i duhu Europske prijestolnice kulture!

Na Jadranskom trgu već mjesecima se kočoperi čudna skulptura koja svjetlećim brojkama ukazuje na broj dana do početka programa najočekivanije manifestacije posljednjih desetljeća u Rijeci. I to je uglavnom TO!

A kako će tek biti, zbunjeni oni kojima su poznata očekivanja od manifestacije što će – prema najavama organizatora – u Rijeku i okolicu dovesti na stotine tisuća posjetitelja?!

Osobno mislim da su očekivanja velikog broja stranih gostiju koje će privući program EPK – nerealna. Ali, gledajmo na ta događanja s optimizmom!

Unatrag dvije godine tim EPK u formiranju iznio je očekivanja u brojkama: tisuću kulturnih događanja (od kojih će se gotovo polovina već dogoditi do 2020. godine), stotinjak turističkih atrakcija, tridesetak tisuća kvadrata novih objekata namijenjenih kulturnim djelatnostima i događanjima koji će privući četiri milijuna posjetitelja! Sve će to opsluživati u 2020.-oj oko četiri tisuće volontera.

Iz današnjeg iskustva i nakon protoka te dvije godine, mogu reći da se u Rijeci dogodilo niz aktivnosti koje su imale utjecaj na lokalno stanovništvo (što je svakako pozitivno), da je održano nekoliko važnih konferencija i više radionica koje su definitivno bile korisne onima koji su u njima sudjelovali, ali sve se to moglo organizirati i dogoditi u redovnoj djelatnosti, bez vezivanja uz EPK!

Ipak, titula EPK pokrenula je neke ideje u tkivu grada, oživjela pojedine kvartove i otvorila nadu da će se inicijative nastaviti i u budućnosti.

A prije nekoliko tjedana, inauguriran je i kompletan program europskoprijestolničke manifestacije kojim, međutim, dominira tek nevelik broj programa zbog kojih bi bilo vrijedno ”potegnuti” do Rijeke.

Među najavljenim događanjima pažnju će zacijelo plijeniti izložba ”Fiume Fantastica – Fenomeni grada” u Exportdrvu, a zatim i ”Nepoznati Klimt” u Muzeju grada Rijeke, ali i neki segmenti glazbenog programa, koji će se većinom događati u Zajcu.

Već na samom početku, održat će se gala koncert slavnog Venecijanskog baroknog orkestra uz koji će nastupiti talijanski violinist Giuliano Carmignola, a događaj se vezuje uz izložbu ”Violinom iznad granica” koja traje u Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja. Poslastica za ljubitelje barokne glazbe!

Središnji operni događaj svakako je izvedba Wagnerova remek djela ”Tristan i Izolda”, pod ravnanjem Villea Matvejeffa i u režiji Anne Bogart – nastupit će sopranistica Maida Hundeling (koja je apsolutno ”oborila” Riječane kao Straussova Elektra u prošloj sezoni) te finski tenor Christian Juslin.

Nema plakata, nema svjetlećih panoa, nigdje u javnosti ne možete vidjeti najavu za programe EPK, da ne spominjem kako bi grad – u ove prednovogodišnje dane – trebao biti sav u znaku i duhu Europske prijestolnice kulture

Spominjući ”preddogađanja”, treba reći da je najvažiji događaj protekle kazališne sezone bio spomenuta izvedba ”Elektre” koja je, nažalost, odigrana svega dva puta, oba pred rasprodanim gledalištem.

Ove kazališne sezone taj naslov neće biti na repertoaru u Rijeci što čudi s obzirom na to da se zaista radi o iznimno zanimljivom scenskom uprizorenju i vrhunskoj glazbenoj izvedbi, koja bi mogla biti magnet za višekratno dovođenje publike u Rijeku! Pogotovo što je u bližem (ali i daljem) okruženju ”Elektra” – zbog golemog orkestra i vrlo zahtjevnih solističkih rola – rijetko izvođena opera!

Jedan od važnih koncertnih događaja bit će izvedba Šostakovičeve ”13. simfonije” (u ožujku), ali i Mahlerove druge – ”Simfonije Uskrsnuća” – u travnju!

Koncert posvećen Ivanu Matetiću Ronjgovu (u svibnju), na kojem će – pod dirigentskim vodstvom Tomislava Fačinija i uz sudjelovanje Zbora HRT-a te ujedinjenih riječkih zborskih snaga svih uzrasta – biti izvedena Matetićeva djela, trebao bi biti riječka glazbena razglednica koju će ponuditi svijetu! Jer, upravo korištenje narodna izričaja u ozbiljnoj glazbi specifikum je djelovanja ovog riječkog skladatelja. A narodni melos koji je bio okosnica njegova stvaranja proglašen je svjetskom baštinom u povelji UNESCO-a!

U svibnju se očekuje i premijera opera ”Kralj Roger” poljskog skladatelja Karola Szymanowskog koja je koprodukcija riječkog kazališta i Savonlinna Opera Festivala iz Finske.

U rujnu, središnji događaj biti će Festival komorne glazbe Villea Matvejeffa i njegovih prijatelja koji će u Rijeku kroz pet koncerata na raznim lokacijama dovesti niz poznatih umjetnika!

Sredinom rujna priređuje se i gala koncert finske operne dive Karite Mattila koja će uz dirigenta Villea Matvejeffa izvesti svoje omiljene arije iz opera u kojima je pjevala na velikim pozornicama poput La Scale, Metropolitana i londonskog ROH-a.

A u studenom u Rijeku dolazi Elina Garanča, jedna od najvećih opernih zvijezda današnjice! Njen gala koncert u riječkom kazalištu spada među one atraktivne programe zbog kojih se putuje i dolazi u europske prijestolnice kulture!

Uz spomenute izložbe – ”Fiume Fantastica” koju stvara interdisciplinarni međunarodni tim stručnjaka i zaljubljenika u Rijeku te izložbu ”Nepoznati Klimt” koja donosi rane radove Gustava Klimta i slike rađene za zgradu riječkog kazališta – a obje izložbe moći će se pogledati tijekom nekoliko mjeseci sredinom godine 2020., na programu su brojna likovna, filmska, kazališna događanja, koncerti radionice, festivali različitih tematika, što će sve obogatiti stanovnike Rijeke i Županije jer se priređuju na lokacijama od Gorskog Kotara, cijelog primorja i otoka!

Središnji operni događaj u godini kad Rijeka nosi titulu Europske prijestolnice kulture svakako je izvedba Wagnerova djela ”Tristan i Izolda”, pod ravnanjem Villea Matvejeffa i u režiji Anne Bogart – nastupit će sopranistica Maida Hundeling i finski tenor Christian Juslin

S tog aspekta, Rijeka će biti grad kulture u najširem smislu riječi i svatko koga kultura zanima, naći će ponešto za sebe.

Ako pak i objekti u izgradnji budu barem dijelom stavljeni u funkciju u 2020. godini – a osim onih na Ex Benčiću, nedavno smo saznali i za intervencije u prostore Exportdrva – Rijeka će se konačno pokrenuti iz dugogodišnjeg mrtvila.

Već sada se zna da će čitav projekt izgradnje muzejskog kompleksa, knjižnice i Dječje kuće biti završen tek u godinama koje slijede. Namjerno ne spominjem radove na brodu Galeb koji kasne izvan svih okvira!

Ali, titula EPK tumači se ovdje tek kao zamašnjak budućih događanja.

Živi bili – pa vidjeli!

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

  • Bosiljka Perić Kempf, oštro pero i čvrsti stav
  • Ekrani su oružje jednako razorno kao i ono vatreno
  • Jagoda Buić je voljela život do posljednjeg daha
  • Kad smo prestali biti ljudi?
  • Odlazak čuvarice britanske tradicije
  • Nema više sigurnosti – opustite se u glazbi
  • Čak i za lijek u Hrvatskoj moraš imati vezu!
  • Rijeka je premali grad da bi olako gubila svoje vrijednosti
  • Zatvorili smo se i otuđili, zalijenili i izgubili motivaciju
  • I ne radi se samo o prekidu trudnoće!

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE) Tagged With: Ann Bogart, Christian Juslin, Elina Garanča, Finska, Giuliano Carmignola, Ivan Matetić Ronjgov, Karita Mattila, Karol Szymanowski, Klimt, Mahler, Maida Hundeling, Rijeka, Savonlinna Opera Festival, Šostakovič, Tomislav Fačini, Ville Matvejeff, Zajc

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2023 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT