autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Treba ukinuti Srbiju

Autor: Boris Dežulović / 12.09.2015. Leave a Comment

Boris Dežulović

Boris Dežulović

U svojoj prošlonedeljnoj kolumni u zagrebačkom Jutarnjem listu moj drugar, hrvatski novinar i humorista Ante Tomić, napisao je uspelu kozeriju o lažnom glamuru instant selebritija, sa glavnim junakom Božidarom, hrvatskim misterom turizma, i njegovih dvoje cimera, Jadrankom i Viktorom – prvom pratiljom Mis bikini Alpe Adria i finalistom takmičenja Hrvatska traži zvijezdu – koji turobnu sledeću sezonu dočekuju sa strepnjom dubljom od nade. ”Ne prime li bar jedno od nas u Farmu”, objavio je Božidar užasnutim supatnicima, ”ja ne znam kako ćemo preživjeti zimu.”

Koliko sutradan, tiražne beogradske novine objavile su bedan plagijat Antine kolumne, humoresku ”Rijaliti sirotinja” o televizijskom selebritiju Mikiju i dve njegove kolegice, Maji i Zorici, koji ”ne mogu bez rijalitija, jer jedino tamo imaju sigurnu zaradu”.

Miki, Maja i Zorica, koji su proteklih godina učestvovali na ukupno šesnaest rijalitija, zarađujući u proseku oko hiljadu evra mesečno, nalaze se među milionima nesrećnika što su se i ovoga leta, u času najdubljeg beznađa, prijavili u rijaliti šou Farma na TV Pinku.

Miki, Maja i Zorica, koji su proteklih godina učestvovali na ukupno šesnaest rijalitija, zarađujući u proseku oko hiljadu evra mesečno, nalaze se među milionima nesrećnika što su se i ovoga leta, u času najdubljeg beznađa, prijavili u rijaliti šou Farma na TV Pinku

Problem s kozerijom o Mikiju, Maji i Zorici nije, međutim, to što je reč o lošem plagijatu, nego to što je reč o novinskom članku napisanom po istinitom događaju: ono što je u Hrvatskoj zajebancija iz Tomićevih kozerija, u Srbiji je, jebiga, surova realnost. Rijalnost, izvinjavam se.

Život oponaša umetnost – rekao bi drugi jedan moj drugar, Oskar Vajld – i Ante bi to mogao da doživi kao retku čast i kompliment, prvo i najviše društveno priznanje njegove pisanije kao umetnosti, samo kad život u toj analogiji ne bi bila Srbija. Ante Tomić, jebiga, nikad nije imao sreće sa književnom kritikom.

U stvarnoj, fizičkoj Srbiji, naime – znam, znam, ”stvarna Srbija” je klasični oksimoron, nešto je ili Srbija, ili stvarnost, ne postoji nešto kao srpska stvarnost, ali koristim taj kolokvijalni termin zarad lakšeg snalaženja u priči – u stvarnoj dakle Srbiji Miki, Maja i Zorica zaista fizički postoje i, ako je verovati bulevarskoj štampi, zaista su slavni.

Iako nema materijalnih dokaza i živih svedoka, Maja Nikolić i Zorica Marković navodno su pevačice, dok je glavni junak Miroslav Miki Đuričić – seljak iz Kupinova sa osam razreda osnovne škole – čuveni profesionalni rijaldžija, čovek koji već dobrih desetak godina živi isključivo od učestvovanja u televizijskim rijaliti programima, od Velikog brata do kojekakvih njegovih radioaktivnih mutacija, poput takmičenja Plesom do snova.

Originalna Tomićeva priča završava tako da bezdušni producenti Farme odbiju Božidara, Viktora i Jadranku, pa oni u času najdubljeg beznađa reše da opljačkaju banku, završivši iza rešetaka, kao zvezde Rajfajzenovih sigurnosnih kamera. Srbija, međutim, nije Hrvatska, takva priča u Srbiji ima srećan kraj, pa na njenom kraju u šestu sezonu Farme uzmu đuture i Mikija i Maju i Zoricu

Njegova radna knjižica hronika je kolokvijalne ”stvarne Srbije”: nakon šta je dva puta učestvovao u Velikom bratu – i oba puta pobegao iz kuće – treći put pozvan je u VIP izdanje toga rijalitija, sad već kao istinski selebriti i autentična zvezda, uz Nenada Čanka i Jelenu Karleušu.

Takav se Miki Đuričić, eto, potkraj ovoga leta obreo u srpskom prevodu Tomićeve kozerije, pa poseo za sto Maju i Zoricu, i ozbiljnim glasom im saopštio ono šta su i same sa strepnjom slutile. ”Ako barem jedno od nas ne prime u Farmu”, objavio im je Miki, ”ja ne znam kako ćemo preživeti zimu.”

Originalna Tomićeva priča završava tako da bezdušni producenti Farme odbiju Božidara, Viktora i Jadranku, pa oni u času najdubljeg beznađa reše da opljačkaju banku, završivši iza rešetaka, kao zvezde Rajfajzenovih sigurnosnih kamera. Srbija, međutim, nije Hrvatska, takva priča u Srbiji ima srećan kraj, pa na njenom kraju u šestu sezonu Farme uzmu đuture i Mikija i Maju i Zoricu.

Još jednu zimu imaće oni tako tri obroka dnevno, krov nad glavom i naslovnice bulevarske štampe, a posle zime… o tome će da misle kad dođe vreme. Dalje od zime u stvarnoj Srbiji razmišljaju samo Vidovita Zorka i Aleksandar Vučić.

Koncept rijalitija u Srbiji je tako zamenio istorijski narodni koncept šinjela i mantije: nekad se jedno dete davalo u vojsku, a drugo u popove, jer je to sirotinjskoj sofri značilo dvoja gladna usta manje. Danas sirotinja decu daje u selebritije – jedno u Zvezde Granda ili Pinkove zvezde, drugo u Velikog brata ili Farmu. Ili u Parove, ili u Hotel Maldivi, kako koga dopadne koji rod i koja vojna pošta.

Koncept rijalitija u Srbiji je tako zamenio istorijski narodni koncept šinjela i mantije: nekad se jedno dete davalo u vojsku, a drugo u popove, jer je to sirotinjskoj sofri značilo dvoja gladna usta manje. Danas sirotinja decu daje u selebritije – jedno u Zvezde Granda ili Pinkove zvezde, drugo u Velikog brata ili Farmu. Ili u Parove, ili u Hotel Maldivi, kako koga dopadne koji rod i koja vojna pošta

Ko nema sreće da ga prime, ne sme od sramote da se vrati kući: jektičavi nesrećnici iz Vlasotinca i Vladičinog Hana sa dijagnozom ”nesposoban za rijaliti” kume i mole dežurne oficire na kapijama u Košutnjaku i Lisovićima, jer ne smeju ocu na oči. ”Ko nije za Farmu, nije ni za ženu.”

Nije dakle problem što su srpski rijalitiji stvarnost – prema nekim stručnjacima za vanjski svet, izgleda da reč ”rijaliti” na engleskom jeziku čak i znači ”stvarnost”.

Problem je što je ta stvarnost srpska: Veliki brat, Farma, Parovi, Hotel Maldivi i sličan neopevani televizijski treš danas funkcioniše onako kako su krajem šezdesetih i početkom sedamdesetih godina prošlog veka funkcionisali filmovi jugoslovenskog crnog talasa, pljujući društvu u lice necenzurisanu istinu o njemu.

Kad u Survajveru onemoćala modna kreatorka Kristina Bekvalac u času beznađa zavapi ”Ja sam gladna!”, to je, jebiga, čisti crni talas. A kad manekenka Jelena u Farmi popizdi pa kaže ”Ja sam vaša gospodarica!”, te reči imaju snagu one kultne replike Dragana Nikolića, gangstera Stiva koji na kraju Jovanovićevog filma ”Mlad i zdrav kao ruža” publici u oči kaže: ”Ja sam vaša budućnost!”

Kad se tako među starletama, manekenima, kreatorkama, pevačima i ostalom srpskom selebričadi u Hotelu Maldivi nađe izvesni Rajko, belosvetski kriminalac sa petnaest godina zatvorskog staža, u Farmu uz fanfare uđe sam Kristijan Golubović, zvezda beogradskog asfalta, a Parovima u goste stigne glavom i bradom – dobro, glavom – vojvoda Vojislav Šešelj, to je, jebiga, Srbija. Ne mora da vam se svidi, verovatno i neće, ali to je Srbija. Zemlja u kojoj slavni i neslavni preživljavaju zime u rijalitijima.

I kad Šešelj uđe u jedno od tih rijaliti prihvatilišta za gladne selebritije, priznajući da ”ne gleda vijaliti pvogvame, ali da kao političav ima obavezu da dođe među učesnike, jev i oni su svpski bivači”, on zapravo svojim očajnim radikalima u času najdubljeg beznađa kaže: ”Ne pvime li bav jedno od nas u Favmu, ja ne znam kako ćemo pveživeti izbove”

I kad Šešelj uđe u jedno od tih rijaliti prihvatilišta za gladne selebritije, priznajući da ”ne gleda vijaliti pvogvame, ali da kao političav ima obavezu da dođe među učesnike, jev i oni su svpski bivači”, on zapravo svojim očajnim radikalima u času najdubljeg beznađa kaže: ”Ne pvime li bav jedno od nas u Favmu, ja ne znam kako ćemo pveživeti izbove.”

Zato su dirljivi pokušaji da se zaustavi novi srpski crni talas, tačnije crni cunami što se ove zime oteo kontroli, nakotivši rijalitije po daljinskim upravljačima – od inicijative da se dodatno oporezuju televizijske kuće koje ih emituju, do peticije za potpuno ukidanje rijalitija – spektakularno promašili ceo fudbal. Namera je dobra, ali pretpostavka kriva – treba, jebiga, ukinuti Srbiju.

Rijalitiji sa gladnim selebritijima nisu, naime, sramota Srbije, nego njen do sad najrijalističniji i najtačniji opis: slavna i gladna.

(Prenosimo s portala Novosti).

Još tekstova ovog autora:

  • Haos u kafani “Kod Herodota”
  • Blitvari i Scouseri
  • Finsko pitanje u BiH
  • Genocidnost palanke
  • Croatian Independent Army
  • Čekajući drugi broj
  • Nevjerojatna priča gospodične Ane
  • Karniše za željeznu zavjesu
  • Pet minuta do sudnjeg dana
  • Svjetski domovinski rat

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: OSVRT Tagged With: Ante Tomić, Boris Dežulović, Božidar, Hrvatska, Jadranka, Maja, Miki, osvrt dana, realnost, rijaliti program, selebretije, Srbija, stvarna Srbija, stvarnost, televizija, Viktor, Zorica

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

PROČITAJTE U TJEDNIKU NOVOSTI:

  1. Čas autonomije

    Čas autonomije

    zoran-daskalovic
  2. Posvađani blizanci

    Posvađani blizanci

    marinko-culic
  3. Emil Matešić: I Haški tribunal može biti umjetničko nadahnuće

    Emil Matešić: I Haški tribunal može biti...

    ana-grbac

Novosti | Arhiva

Drago Pilsel Argentinski roman

Partnerska organizacija:

SNV

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJA:

novosti Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2022 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT