autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • KULT NEREAGIRANJA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OBADANJA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • PLUS ULTRA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SJEĆANJA
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • SVJETLOPIS
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Zašto je dobro da Bojan Glavašević postane ministar kulture

Autor: Emir Imamović / 03.08.2016. Leave a Comment

Emir Imamović

Emir Imamović

Nakon što je objavljeno da je Bojan Glavašević, nekadašnji pomoćnik Freda Matića u Ministarstvu branitelja i omiljena meta Đure Glogoškog, Josipa Klemma i ostalih kampera iz Savske, mogući SDP-ov kandidat za ministra kulture, u dijelu takozvane kulturne ili kulturnjačke javnosti pojavili su se i oni što ih jako smeta činjenica da potencijalni Hasanbegovićev nasljednik nije iz famozne struke i ne pripada kulturnoj sceni, niti na njoj nešto predstavlja.

Kada već zbog riječkih obaveza ne može Ivan Šarar, Bojan Glavašević najbolje je što socijaldemokrati, u slučaju izborne pobjede, naravno, mogu učiniti za ovdašnju, masakriranu kulturu, a sve ono što mu se ubraja u mane zapravo su prednosti.

Manje od dva mjeseca prije izbora dio te nekakve kulturne javnosti ponavlja navlas istu grešku kao onda kada je rečeno kako će HDZ imenovati dr. Zlatka Hasanbegovića.

I tada je, pamtite, pa nije bilo davno, prvo kao problem isticano to što zagrebački povjesničar nije iz famozne struke i ne pripada kulturnoj sceni, niti na njoj nešto predstavlja. Još mu je prigovarano da, eto, nije najobrazovaniji za resor što mu je povjeren i da nije čest posjetitelj kulturnih događaja.

Kada već zbog riječkih obaveza ne može Ivan Šarar, Bojan Glavašević najbolje je što socijaldemokrati, u slučaju izborne pobjede, naravno, mogu učiniti za ovdašnju, masakriranu kulturu, a sve ono što mu se ubraja u mane zapravo su prednosti

Sve je, naravno, bilo krivo: ne postoji, naime, struka ministarska, ni fakultet za obnašanje te funkcije, koja je primarno politička – ministar, da pojasnimo poznato, nadzire stručne službe dok provode njegov i stranački politički program – kao što dr. Hasanbegović nije neobrazovan i nije baš da je propustio ama baš svaku predstavu, filmsku premijeru ili koncert.

Neke jest sigurno, a na nekima se, kao i mnogi, samo što to neće priznati jer misle da će ispasti glupi, dosađivao do granice bola.

Prvi i jedini problem s odlazećim ministrom bio je i ostao taj što on svoju ideološku ostrašćenost i nakaradni revizionizam ne može podčiniti poslu, kažimo tako, korektnoga birokrata, pa je odluke donosio ponajprije motiviran konzervativno-revolucionarnim žarom, a tek onda sviješću i potrebom sustavnog uređenja hrvatske kulture.

Ne postoje, niti su ikad postojali, nekakvi posebni formalni uvjeti – položen psiho-test, recimo – za biti ministar bilo čega, pa i kulture, ali postoje suštinski razlozi zbog kojih je važno da se na tu dužnost imenuje netko tko zaista ne pripada kulturnoj sceni, nije s njom povezan profesionalno, interesno ili obiteljski.

Bojana Glavaševića, sudeći prema ne dugoj, ali vidljivoj političkoj karijeri, nije lako ni impresionirati ni zastrašiti. A budući da, također, nije neobrazovan – lingvist je i sociolog – i nije, to ni blizu, nedovoljno pametan da ne razumije razliku između izvrsnosti i izdrkavanja pod egidom umjetnosti

Uz to, što bi rekao Edo Maajka, bitno je, mala, bitno, da ne živi u prošlosti i ne misli kako su “naši” 1945. samo ustuknuli pred partizanima; da je, u prijevodu, nepokolebljivi antifašist kojeg ne boli suočavanje s činjenicama iz bilo kojeg dijela hrvatske prošlosti te da nema iluzija o NDH-a kao nekakvoj posljedici povijesnih težnji Hrvata za vlastitom državom.

(Uzgred rečeno, koja bi to budala težila za državom u kojoj će Šibenik ili Split ustupiti za Kakanj i Novu Bilu?!)

Pola onoga što je učinio, Zlatko Hasanbegović je mogao napraviti upravo zahvaljujući kontinuiranom, sustavnom neredu koji je zatekao i izostanku bilo kakve čvršće financijske, zakonske, pa i institucionalne strukture u ovdašnjoj kulturi, čijem je establišmentu počesto odgovaralo upravo nerješavanje problema, naravno, sve dok nisu bili izravno ugroženi.

Poderao bi, nakon neprofitnih medija, udruga, raznih festivala i  Zareza, Hasanbegović i Hribarov HAVC kao Bugarin tuku, samo da je imao viška živaca i manjka domoljublja, da je umjesto razine hrvatstva u toj važnoj, dobro ustrojenoj, ali zauzetoj agenciji krenuo demontirati klanovske sheme dodjele novca.

Bojana Glavaševića, sudeći prema ne dugoj, ali vidljivoj političkoj karijeri, nije lako ni impresionirati ni zastrašiti. A budući da, također, nije neobrazovan – lingvist je i sociolog – i nije, to ni blizu, nedovoljno pametan da ne razumije razliku između izvrsnosti i izdrkavanja pod egidom umjetnosti, nemogućnosti funkcioniranja jugoslavenski formatiranih festivala u promijenjenim okolnostima ili pogubnosti prepuštanja domaće umjetnosti isključivo tržištu, ima sasvim dovoljno razloga za vjerovati da bi mogao i decentralizirati i, što je još važnije, deprivatizirati domaću kulturu u kojoj se, kažimo tako, premali broj istih ljudi kreće i djeluje u svim pravcima, sektaški čuvajući stečene pozicije i boreći se za navodne, univerzalne principe sve do prvog, osobnog interesa.

Bojan Glavašević je, ili može biti, začetnik kadrovskog refresha SDP-a, ali i otjelotvorenje promjena odnosa te stranke prema kulturi

Upravo, dakle, to što je neka vrsta outsidera, što ga ne obvezuju prijateljstva, emocije ili nekakva dugovanja prema bilo kome, bavio se on nakladništvom, organiziranjem koncerata ili filmskom, odnosno teatarskom produkcijom, može biti ključno u Glavaševićevu sudaru s onim što će, imenuju li ga, zateći.

A zateći će, osim Hasanbegovićeve štete: klijentelizam, neodgovornost i nered svake vrste, plus radikalne desničare koji ga ne trpe i jednako isključive, uglavnom salonske i trendovske ljevičare koji malo toga razumiju o i u politici, ali se ne libe biti avansno kritični i zabrinuti iz potpuno pogrešnih razloga.

Ujedno, Bojan Glavašević je, ili može biti, začetnik kadrovskog refresha SDP-a, ali i otjelotvorenje promjena odnosa te stranke prema kulturi, koju su socijaldemokrati često doživljavali kao igračku koalicijskih partnera ili ono nešto čime se bavi bliža rodbina stranačkih dužnosnika, pa dok su svi oni mirni, nema, eto, ni neke potrebe da se popravlja ono što jedva, s mukom, kao funkcionira, iako zapravo temeljito propada i postaje samo sebi svrha.

(Prenosimo s portala Forum.tm).

Još tekstova ovog autora:

  • Viktor Ivančić: ”Robi K. progovara protuhrvatskim jezikom”
  • Karikaturalni sportski nacionalizam
  • A sad, isto! SDP RH kao SDP BiH
  • Papa u velegradu
  • Daytonski sporazum za Grčku
  • Incidentno novinarstvo
  • Ubojstvo u Mariboru
  • Mišo Nejasmić: ”Najveći problem je izostanak politika prema knjizi”

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: OSVRT Tagged With: Bojan Glavašević, Edo Maajka, Emir Imamović, HAVC, Ivan Šarar, Kakanj, kultura, SDP, Šibenik, Split, Zlatko Hasanbegović

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2023 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT