autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Zašto Zvonko Bušić nije plesao kao Travolta u Studiju 54?

Autor: Ante Tomić / 17.03.2018. Leave a Comment

AUTOGRAF Ante Tomić 4Ne razumijem”, reče mi prijatelj, “kad je oteo putnički avion, kako je on mislio bacati letke iz njega?” “Možda je kontao da će mu stjuardesa otvoriti prozor?” predložim ja.

Gledamo se u nedoumici. I danas, više od četrdeset godina od slavnog domoljubnog podviga kad je Zvonko Bušić s dvojicom zemljaka i svojom mladom američkom suprugom oteo američki Boeing 727 na letu od New Yorka u Chicago, da bi iznad Londona i Pariza bacao letke s upozorenjem na težak položaj njegova naroda u komunističkoj Jugoslaviji, mnogo je toga nejasno.

Za početak, kako je on zapravo mislio otvoriti avionsku kabinu pod tlakom na šest ili sedam hiljada metara visine? Ja sam tako nešto vidio samo u jednom filmu s Nicolasom Cageom i čini mi se dosta strašno.

Kapitalističke novine su 1976. godine često i s veseljem objavljivale antikomunističke sadržaje. U američkim listovima s velikom se naklonošću pisalo o brojnim neprijateljima istočnoeuropskih režima, o Czeslawu Miloszu, Aleksandru Solženjicinu, Milanu Kunderi, Jerzyju Kosinskom, Leszeku Kolakowskom, Milovanu Đilasu… Niste baš morali otimati avion da bi vam urednici prihvatili članak s opisima komunističke tiranije

Nitko zdrave pameti ne bi otvorio avion na šest hiljada metara.

Pa ni drugi zahtjev otmičara, da New York Times, Washington Post, Chicago Tribune, Los Angeles Times i Herald Tribune objave njihov proglas za slobodu, ne djeluje osobito razumno.

Kapitalističke novine su 1976. godine često i s veseljem objavljivale antikomunističke sadržaje. U američkim listovima s velikom se naklonošću pisalo o brojnim neprijateljima istočnoeuropskih režima, o Czeslawu Miloszu, Aleksandru Solženjicinu, Milanu Kunderi, Jerzyju Kosinskom, Leszeku Kolakowskom, Milovanu Đilasu… Niste baš morali otimati avion da bi vam urednici prihvatili članak s opisima komunističke tiranije.

Nevolja je vjerojatno da hrvatski antikomunisti nisu imali, kao što ni danas nemaju, pameti i stila da bi dobacili do uglednije štampe. Ono što je pisao Zvonko Bušić jedva bi ušlo i u list župe Svih svetih u Zmijavcima, a o opusu Gojka Šuška, kojemu je esejistički vrhunac bio kad je u Ottawi na mrtvoj svinji napisao Tito, da i ne govorimo.

Napokon, najgore od svega, ona Bušićeva bomba u sandučiću na kolodvoru koja je ubila policijskog službenika Briana Murraya i teško ranila trojicu njegovih kolega, koji je bio smisao te svinjarije?

Zacijelo se Zvonko Bušić i sam to pitao, imao je vremena, dulje od tri desetljeća godina u zatvoru mogao je u miru razmisliti koji mu je… oprostite na izrazu, ali to se naprosto ne može drugačije kazati: dakle, koji mu je kurac bio da stavlja nekakvu amatersku bombu u sandučić? Zašto je nije napravio od brašna i vode, od pire krumpira, od dječijeg pudera ili plastelina samo da izgleda kao eksploziv?

Kasnije je na suđenju kazao kako nikoga nije želio ubiti, kajao se zbog Murreyeve smrti, i ja mislim da je to bilo iskreno.

Zvonko Bušić nije bio nikakav opaki terorist, nije imao loše namjere. Ono što je učinio bilo je samo nepromišljeno, idiotski, slaboumno, tragikomično glupo. Uništio je vlastiti život, a drugima nije učinio baš nikakvu uslugu.

Za početak, kako je on zapravo mislio otvoriti avionsku kabinu pod tlakom na šest ili sedam hiljada metara visine? Ja sam tako nešto vidio samo u jednom filmu s Nicolasom Cageom i čini mi se dosta strašno

Šta je uopće nekome u Hrvatskoj 1976. značilo da je jedan naš iz Gorice kod Gruda u New Yorku oteo avion?

Od čega je on zaista oslobađao Hrvate koji su tih godina useljavali u stanove u Travnom ili Splitu 3, otplaćivali Opel Kadetta, gradili vikendicu u Žaboriću i pušili Kent?

Hrvatima je, nemojmo se lagati, uglavnom bilo dobro i nastojanja nacionalističkih ekscentrika i lunatika samo su ih zbunjivala. Većini njih, uključujući Zdravka Tomca i Slavena Leticu, Jugoslavija je bila sasvim ugodna zemlja. Bila je odlična još dobrih deset godina, sve dok Slobodan Milošević nije krenuo praviti sranja.

Istina, nisi mogao pjevati “Ustani, bane”, ali zašto bi, zaboga, itko pjevao “Ustani, bane”? Evo, na primjer, kad su u rujnu 1976. takozvani hrvatski borci za slobodu oteli Boeing 727, na vrhu Billboardove ljestvice je stajala “You Should Be Dancing” od Bee Geesa, sto milijuna puta bolja pjesma od “Ustani, bane”.

Da je Zvonko Bušić imao pameti, trebao je povesti svoju Julienne u Studio 54 i plesati na Bee Geese raskopčane košulje, golih prsa kao John Travolta, umjesto da se s bombama ukrcava u nekakve putničke avione.

Kad pomislim šta se sve nudilo Zvonku Bušiću u New Yorku 1976. godine, meni se lagano zamanta.

Da je Zvonko Bušić imao pameti, trebao je povesti svoju Julienne u Studio 54 i plesati na Bee Geese raskopčane košulje, golih prsa kao John Travolta, umjesto da se s bombama ukrcava u nekakve putničke avione

Da sam bio na njegovu mjestu, sram me je priznati, ja se mjesecima ne bih sjetio ni Hrvatske ni Jugoslavije. Ja bih želio upoznati Andyja Warhola, čekao bih Johna Lennona ispred zgrade Dakota da mi se potpiše na ploču Plastic Ono Banda, odlazio bih u CBGB na koncerte Ramonesa i Talking Headsa i godinama kasnije, kad bih se vratio u svoje selo, u hladovini pod murvom mališanima pobožnim šapatom pričao:

“Ej, dico, kad Tom Verlaine iz Televisiona šćapi gitaru…”

“Je li Telecaster?” upitao bi neki dječak.

“Jazzmaster”, ispravio bih ga. “Fender Jazzmaster, moj brajo.”

Život Zvonka Bušića na mnogo je načina mogao bolje ispasti. Da je sabranije odlučivao, bio oprezniji, razboritiji, sve je moglo biti ljepše i ljudskije, i pravo me rastuži da njemu ni trideset godina u zatvoru nije bilo dovoljno da to shvati, da je čovjek i umro ništa ne kontajući, a činjenica da se ovdje i danas, u ožujku 2018. slavi njegov kretenski zločin, čini ovu našu zemlju zapravo potpuno beznadnom.

(Prenosimo s portala Slobodne Dalmacije).

 

Još tekstova ovog autora:

  • Tužan je Kerumov kraj. Na koncu je spao na – influencera
  • “Radovane, u vražju mater, pa šta ti radiš”, psuje Plenković
  • Zašto hrvatski gej ne bi volio janjetinu i slušao Thompsona?
  • Nama upravljaju propalice koji bi jeli kruva bez motike
  • Neka se djeca sama bore za vrtić igrajući ”najbrži prst”
  • Ćorušić je pobačaj obavio slučajno. Tako i više stotina puta
  • Tuđmanovci kao Topalovići u “Maratonci trče počasni krug”
  • Kukavni liječnici i Beroš: sve samo da udovolje Crkvi
  • Pijani HDZ-ovac razotkriva: Hrvatska živi u strahu
  • Desničari ne znaju više ”tko je njihov, a tko je naš”

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: VLAŠKA POSLA Tagged With: Ante Tomić, Chicago Tribune, Fender Jazzmaster, Herald Tribune, John Travolta, Kent, Los Angeles Times, New York Times, Slobodan Milošević, Studio 54, Telecaster, Tito, Tom Verlaine, Vlaška posla, Washington Post, Zvonko Bušić

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

PROČITAJTE U TJEDNIKU NOVOSTI:

  1. Čas autonomije

    Čas autonomije

    zoran-daskalovic
  2. Posvađani blizanci

    Posvađani blizanci

    marinko-culic
  3. Emil Matešić: I Haški tribunal može biti umjetničko nadahnuće

    Emil Matešić: I Haški tribunal može biti...

    ana-grbac

Novosti | Arhiva

Drago Pilsel Argentinski roman

Partnerska organizacija:

SNV

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJA:

novosti Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2022 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT