Film ”Dnevnik Diane Budisavljević” ulazi u nastavni kurikulum – koliko vam kao autorici znači to priznanje?
Iz autorskih cipela, za mene je najveće veselje da je srednjoškolcima taj film iznimno zanimljiv, i kao umjetnički film i kao povijesni sadržaj. O tome svjedoči i nagrada srednjoškolskog žirija na Zagreb Film Festivalu, a i sama sam bila na nekoliko školskih projekcija i razgovora s učenicima. Zapravo su me pozitivne reakcije i ohrabrile da film predložimo Ministarstvu znanosti i obrazovanja da ga razmotre za kurikulum. Teško bih podnijela da je djeci nešto nametnuto samo zbog teme, a da ih film smara.
Uživala sam biti na projekcijama na kojima učenici za cijelog filma ne bi pogledali na mobitel i točno sam mogla vidjeti kako nakon par minuta šuškanja potpuno utonu u njega i s velikom ga pažnjom gledaju do kraja.
Kako je metodički zamišljeno da se tema obrađuje u predmetnoj nastavi?
Metodička priprema koju smo izradili nosi naslov ”Dnevnik Diane Budisavljević i period Drugog svjetskog rata u Hrvatskoj”. Nastavna jedinica i film trebali bi upotpuniti znanje učenika srednjih škola o zbivanjima za vrijeme Drugog svjetskog rata u Hrvatskoj, s naglaskom na Akciju Diane Budisavljević, humanitarne i građanske akcije, te otvoriti prostor za konstruktivan razgovor i promišljanje učenika o tim zbivanjima.
Nakon obrade ove nastavne jedinice i odgledanog filma, učenici će se moći prisjetiti kronoloških podataka i događaja vezanih uz početak Drugog svjetskog rata u Hrvatskoj i osnivanje NDH; imati priliku saznati tko je Diana Budisavljević; navesti i objasniti barem tri razloga zašto su ustaše progonili Židove, Srbe, Rome i druge društvene skupine
Angažirali smo profesoricu povijesti Tenu Banjeglav koja je uz konzultacije s povjesničarom Silvestrom Miletom, koji je vodio višegodišnje istraživanje za film, osmislila kako ga uklopiti u nastavu.
Mnogo su nam pomogle reakcije profesora i učenika koji su već vidjeli film, a njih je više od 5.000, te reakcije koje smo dobili na stručnom skupu profesora povijesti ”Poučavanje i učenje o holokaustu i sprečavanju zločina protiv čovječnosti”, održanom u siječnju 2020. u Slavonskom Brodu u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje.
Koji su osnovni ciljevi i ishodi učenja na primjeru konkretnog filma i teme?
Nakon obrade ove nastavne jedinice i odgledanog filma, učenici će se moći prisjetiti kronoloških podataka i događaja vezanih uz početak Drugog svjetskog rata u Hrvatskoj i osnivanje NDH; imati priliku saznati tko je Diana Budisavljević; navesti i objasniti barem tri razloga zašto su ustaše progonili Židove, Srbe, Rome i druge društvene skupine; primijeniti znanje o rasnim zakonima i progonima u nacističkoj Njemačkoj na situaciju u NDH; vrednovati važnost Akcije Diane Budisavljević za spašavanje pravoslavnih žena i djece; razviti svijest o postojanju ustaških i drugih logora u njihovoj blizini; dodatno razviti kritičko mišljenje; razviti empatiju prema žrtvama i toleranciju prema različitostima; razviti svijest o važnosti aktivnog građanstva; biti motivirani da i sami budu aktivniji građani.
(Prenosimo s portala Novosti).
UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.
Još tekstova ovog autora:
- Škarama na predrasude
- Negativnosti u izvještaju Vijeću Europe
- Manjine su žrtve samovolje pojedinaca
- Zanemaren manjinski i klasni moment
- Zaboravljena preporuka
- Dom je naš!
- Godišnjica uništenja
- Progutan vrebački Društveni dom
- Zadovoljstvo je pomoći
- Biciklom za minimalac
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.