autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • EJRENA
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PARRHēSIA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • PISMA S TREĆIĆA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POROK PRAVDE
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • TERRA SEXUALIS
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • Ex libris D. Pilsel
    • OGLEDI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • ISTOČNO OD RAJA
    • BEZ RIJEČI
    • Moderna vremana info
    • SCRIPTA MANENT
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
  • DEMOCROACIA <br>Drago Pilsel
    DEMOCROACIA
    Drago Pilsel
  • POGLED S LIJEVA <br> Nela Vlašić
    POGLED S LIJEVA
    Nela Vlašić
  • KONTRAPUNKT <br> Branimir Pofuk
    KONTRAPUNKT
    Branimir Pofuk
  • PRESUMPCIJA UMNOSTI <br> Marko Vučetić
    PRESUMPCIJA UMNOSTI
    Marko Vučetić
  • GLOBALNI KAOS<br>Damir Grubiša
    GLOBALNI KAOS
    Damir Grubiša
  • VLAŠKA POSLA <br> Ante Tomić
    VLAŠKA POSLA
    Ante Tomić
  • VRIJEME I VJEČNOST <br> Peter Kuzmič
    VRIJEME I VJEČNOST
    Peter Kuzmič
  • ADVOCATA DIABOLI<br> Anna Maria Grünfelder
    ADVOCATA DIABOLI
    Anna Maria Grünfelder

U Hrvatskoj dominira kršćanstvo fundamentalističkog tipa

Autor: Marko Vučetić / 07.01.2020. Leave a Comment

Marko Vučetić

Marko Vučetić

Katolička crkva u Hrvatskoj u mnogim segmentima iskazuje nemoć za uspostavljanjem dijaloga, a samim time i prihvaćanjem tolerancije, kao nužne razvojne faze suživota u hrvatskom društvu.

Mogućnost za dijalog i toleranciju, kada je riječ o pripadnicima Katoličke crkve, smatra Željko Mardešić, nestaje pod pritiskom dvaju nekršćanskih identiteta koji se predstavljaju kao kršćanski: sekularizacijsko kršćanstvo nejasnog, nedovoljno definiranog sadržaja u kojemu nije moguće jasno izreći u što takav vjernik vjeruje i, s druge strane, kršćanstvo fundamentalističkog tipa, u kojemu je jasan, do militantnih granica, sadržaj u koji se vjeruje, ali nije jasna vjera kojom se vjeruje, te se, umjesto ljubavi, mira, otvorenosti, dijaloga i sućuti, kršćanstvo deformira borbenim elitizmom koji pokorava svijet.

U hrvatskom društvu, kao nositelj onoga što bi kršćanstvo navodno trebalo biti, u javnom diskursu, po društvenim mrežama i u političkim tijelima dominira kršćanstvo fundamentalističkog tipa.

U hrvatskom društvu, kao nositelj onoga što bi kršćanstvo navodno trebalo biti, u javnom diskursu, po društvenim mrežama i u političkim tijelima dominira kršćanstvo fundamentalističkog tipa

Ono, u militantnoj formi, nameće inkvizicijski model susreta s drugim koji ili treba prihvatiti njihovu militantnu perverziju kršćanskih sadržaja kao političkih sadržaja i političkih sadržaja kao kršćanskih sadržaja, ili se treba ukloniti s javne pozornice jer pronosi demonske sadržaje.

Kršćanski fundamentalizam ima problem s razumijevanjem prava žena i djece koja se nalaze u Istanbulskoj konvenciji ili s ljudskim likom migranata koji pripadaju nekoj drugoj religiji, kulturi i tradiciji.

Njihov bog je ogorčeni bog, on neposlušne, krive ljude, u opravdanom, svetom gnjevu, s neopisivom radošću žrtvuje i zbog njih se sasvim sigurno niti u najluđoj zamisli ne bi utjelovio.

Njihov bog nije Bog, on je samo zajednički naziv za mnoge oblike sadizma koji motivira takve sadističke, fundamentalističke vjernike da pronađu operativne modele proboja sadizma u povijest i društvo. I što je najtragičnije, kada je Hrvatska u pitanju, redovito ih pronalaze.

Kršćanski fundamentalizam, dakle, predstavlja opasnost i za kršćanstvo i za društvo, jer se usvaja ogorčeno, reduktivno znanje borbenog predznaka, u smislu da je ono što se zna, makar na pojmovnoj razini izraženo u formi istine, ali ta istina nije istina kršćanstva, nije ni istina o kršćanstvu, ali jest istina o onima koji su okupirali, zlorabili i deformirali kršćanstvo.

Kršćanski fundamentalizam počiva na rušenju razlike između istine i smisla istine, a budući da bez smisla, istine nema, jer istina otkriva smisao, onda ni kršćanski fundamentalizam, budući da ne sadrži smisao kršćanstva, ne može sadržavati ni istinu kršćanstva, pa je samim time kršćanski fundamentalizam protukršćanska stvarnost.

On je, nadalje, i protudruštvena stvarnost jer ne želi društvo različitosti, jednakosti i suživota, nego se zalaže za društvo u kojem je dopušten i moguć samo jedan način života, i to onaj perverznog kršćanskog fundamentalizma, a sve ostalo je izloženo svetom progonu.

Kršćanski fundamentalisti, specifično hrvatskog tipa, Republiku Hrvatsku promatraju kao oltar ili žrtvenik. U takvoj Hrvatskoj život mogu slaviti i pravo na javni život mogu imati samo oni koji pristaju uz perverzne sadržaje kršćanskog fundamentalizma, svi ostali trebaju biti žrtvovani.

Za razliku od kršćanstva fundamentalističkog tipa, sekularizacijsko kršćanstvo nije militantno prema drugima, ono druge zapravo i ne primjećuje, budući da počiva na nastanku novog oblika vjernika, a to je vjernik koji sam, vlastitim snagama određuje što je sadržaj vjere kojim vjeruje, pa takav vjernik nema problema s vjerom, ali ima problem s crkvenošću te je, da bi premostio konflikt, pretvara u individualiziranu crkvenost.

Sekularizacijsko kršćanstvo, kako to primjećuje Željko Mardešić, putem upada u deformirani individualizam, ne vidi nelogičnost da jedna stvarnost sebi određuje ciljeve koji toj stvarnosti ne pripadaju

Neprirodni spoj sekularnosti i individualiziranje crkvenosti rezultira nastankom do krajnjih granica individualizirane vjere u kojoj se očituje sva snaga individualizma kao takvog.

No, iako nije u svojoj osnovi militantno, sekularizacijsko kršćanstvo očituje deformiranost kada razvija tendenciju pomirivanja nepomirljivih stvarnosti, onih stvarnosti koje sekularizacija razdvaja – crkvenih i svjetovnih.

Sekularizacijsko kršćanstvo, kako to primjećuje Željko Mardešić, putem upada u deformirani individualizam, ne vidi nelogičnost da jedna stvarnost sebi određuje ciljeve koji toj stvarnosti ne pripadaju.

Konkretno, deformirani individualizam ne vidi nikav problem da sakralno djelovanje bude vođeno profanim ciljevima, a to su najčešće politički ciljevi, jer je politika, kao unutarsvjetska distribucija moći i materijalnih dobara, bliska religiji koja distribuira dobrotu i moć eshatološke zbilje.

Kada se u nekom egzistentnom individualitetu ili čovjeku izgubi razlika razumijevanja profanog i sakralnog, nestaje i profanost i sakralnost, a ostaje usamljeni i nelogični individualitet.

Sekularizacijsko kršćanstvo stvara nered na individualnoj razini, dok kršćanski fundamentalizam stvara nered na društvenoj razini pa je samim time i opasniji.

Patologija kršćanskog fundamentalizma, na specifični hrvatski način, dolazi do izražaja u nerazumijevanju onoga što društvo i država jest.

Kršćanski fundamentalisti u prostoru hrvatske politike neizostavno zastupaju tzv. suverenističke stavove. Budući da je suverenizam ”šira” stvarnost od kršćanskog fundamentalizma, jasno je i da svi predstavnici tzv. hrvatskog suverenizma nisu ujedno i kršćanski fundamentalisti, moguće je da suverenisti pripadaju nekim drugim vjeroispovijestima kao i da uopće nisu religiozni.

Sama ova činjenica, da su svi kršćanski fundamentalisti ujedno i tzv. hrvatski suverenisti, ali i da svi tzv. hrvatski suverenisti nisu kršćanski fundamentalisti, ne remete sveti logički nered u glavama kršćanskih fundamentalista pa da zaključe kako religijski sadržaji nisu relevantni za definiranje političkih stavova i za pripadanje određenim politikama.

Kršćanski fundamentalisti smatraju da Republika Hrvatska pripada njima, a svi oni koji ne misle tako su, ni manje ni više, sukladno svetosti logičkog nereda u njihovim glavama, zapravo komunisti

Ne, kršćanski fundamentalisti smatraju da Republika Hrvatska pripada njima, a svi oni koji ne misle tako su, ni manje ni više, sukladno svetosti logičkog nereda u njihovim glavama, zapravo komunisti.

Posebna forma bezumlja kršćanskih fundamentalista i tzv. hrvatskih suverenista očituje se u nerazlikovanju osobne egzistencije od postojanja države.

Oni, naime, smatraju da se država nalazi u njima i da oni kada misle sebe, ujedno misle i državu. Oni su država. Jesu, ali samo ako se država poima kao svetost logičkog nereda. Oni su tada, zapravo, carstva.

Svi ostali znaju da je država prostor između ljudi, da država nije u ljudima, nego da država dolazi do izražaja u onome ”između”. Država to ”između” definira tako da bude poticajno za ljude, da bude nenasilno i da bude humano.

Ljudi to znaju, a carstva svetosti logičkog nereda to nikada neće znati, shvatiti, a ni prihvatiti. Takva hrvatska carstva su u dušama kršćanskih fundamentalista i u glavama hrvatskih suverenista.

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

  • Hoćemo li ostati u bezosjećajnom jazu, ovisi jedino o nama
  • Naša država je bezosjećajni prostor za iživljavanje
  • Zdravko Mamić, nas je podsjetio da živimo u antidržavi
  • Da se ideja nacije ostvari, skinimo maske nacionalistima
  • Milanović propagira korupciju kao borbu za legalnost
  • Smrt lopova u Hrvatskoj je spektakularna smrt
  • HDZ je nastao kao pokret političkih konvertita, i ostao je
  • Kalmeta u ovoj kampanji sada radi sve što ja želim da radi
  • Zadar je danas utvrda nihilističke utopije
  • Svodnicima Domovinskog rata trebaju novi branitelji

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print
  • Email

Filed Under: PRESUMPCIJA UMNOSTI Tagged With: fundamentalizam, Katolička crkva, Marko Vučetić, Presumpcija umnosti, Željko Mardešić

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

OBAVEZNA LEKTIRA

Nepoznati odgovor na krize: ekofeminizam

Nepoznati odgovor na krize: ekofeminizam

Piše: Suzana Marjanić i Goran Đurđević

Ex libris D. Pilsel

Viktor Ivančić: Radnici i seljaci

Viktor Ivančić: Radnici i seljaci

Piše: Katarina Luketić

SCRIPTA MANENT

Kontroverze hrvatske povijesti 20. stoljeća

...

Ne reci da nemamo ništa

...

Bjeguni

...

Vladar sjena

...

Pavao

...

PROČITAJTE U TJEDNIKU NOVOSTI:

  1. Slučaj doktora Dragomira

    Slučaj doktora Dragomira

    boris-dezulovic
  2. Farsa

    Farsa

    marinko-culic
  3. Pošto predsjednik Vrhovnog suda?

    Pošto predsjednik Vrhovnog suda?

    boris-dezulovic

Novosti | Arhiva

KRONIKA SNV-a

  1. Matematika i potresi

    Matematika i potresi

    goran-gazdek
  2. Sjeme za banijske njive

    Sjeme za banijske njive

    vladimir-jurisic
  3. Ponovno rođen

    Ponovno rođen

    vladimir-jurisic

Kronika SNV-a | Arhiva

SNV – VIJESTI I NAJAVE

  1. Otvorena Banijska kuća

    Otvorena Banijska kuća

    28.01.2021.
  2. Donacije za Banijce i Banijke pogođene potresom

    Donacije za Banijce i Banijke pogođene potresom

    05.01.2021.
  3. Važni kontakti za pomoć u okviru akcije “Banija je naša kuća”

    Važni kontakti za pomoć u okviru akcije “Banija je...

    05.01.2021.

SNV VIJESTI i NAJAVE | Arhiva

Drago Pilsel: Argentinski roman

Drago Pilsel: Argentinski roman

Partnerska organizacija:

SNV

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJA:

Večernji list Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2021 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju. Slažem se
loading Cancel
Post was not sent - check your email addresses!
Email check failed, please try again
Sorry, your blog cannot share posts by email.