autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OBADANJA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • PLUS ULTRA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SJEĆANJA
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • SVJETLOPIS
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Kralj. Blijedi Kralj.

Autor: Vladimir Cvetković Sever / 10.01.2016. Leave a Comment

Iako je 007 u liku Daniela Craiga išao od uspjeha do uspjeha, obnovljeni je serijal dosad mijenjao puteve kojima ih je dostizao. “Spectre” izvodi stvar na čistac bravuroznom pričom u kojoj sve maske moraju pasti

Iako je 007 u liku Daniela Craiga išao od uspjeha do uspjeha, obnovljeni je serijal dosad mijenjao puteve kojima ih je dostizao. “Spectre” izvodi stvar na čistac bravuroznom pričom u kojoj sve maske moraju pasti

Sam Mendes je u jednom nedavnom intervjuu priznao dvije stvari za koje sam dugo slutio da su točne: prvo, da prilikom koncipiranja Skyfalla uopće nije pazio na zadatosti serijala o Jamesu Bondu uspostavljene u prethodna dva nastavka s Danielom Craigom, te drugo, da je upućen ne samo u dvadeset filmova koji su prethodili aktualnoj Craigovoj eri, nego i u jedanaest romana i dvije zbirke pripovijedaka Iana Fleminga iz kojih potječu prava na sve filmske Bondove.

Prvi faktor nije bio poguban po Skyfall, ali osujetio ga je: Casino Royale i Zrno utjehe namučili su se oko oblikovanja novog filmskog Bonda u čovjeka mnogo sličnijeg Flemingovu predlošku nego što je bio lik kojeg su na velikom platnu dotad tumačili Pierce Brosnan, Timothy Dalton, Roger Moore, George Lazenby, pa dobrim dijelom i Sean Connery. Dobrim dijelom zanemarivši put koji je Craigov Bond ondje prošao, Skyfall je udario u tangencijalno istraživanje prošlosti lika kao siročeta koji je u britanskoj Tajnoj službi pronašao surogatnu obitelj, a u liku M-a surogatnog roditelja. Onako kako su Casino i Zrno opisali put Bondove involucije iz čovjeka sposobnog za ljubav u kamenog mizantropa otpornog na sentimentalnost, Skyfall ga je poveo na put razaranja svake spone s odrastanjem i obiteljskom baštinom. Dramatično, da; hvalevrijedno, svakako; ali uglavnom nevezano uz kontinuitet priče koji je dotad bio ključna odlika novog doba Bonda.

Što je možda najgore, način na koji je Mendes uobličio taj film otkrio je veliku sklonost prema oslanjanju na lake štake površne atraktivnosti agenta 007, onoga koji ljubi i ubija, onoga kojeg obožava svaki snob i razmaženi đilkoš svijeta. Sve ono čega se Craigov Bond dotad ustručavao vratilo se u serijal – a manjkava i šupljikava dramaturgija Johna Logana samo je istaknula razinu do koje su ti oslonci služili kao nadomjestak za očekivanu pripovjednu ozbiljnost.

U isti mah ozbiljan poput dosadašnja četiri Craigova Bonda, “Spectre” je i neočekivano duhovit film. Za razliku od autoironičnog parodiranja u koje je slijed prvih dvadeset filmova prečesto zalazio, humor u 24. Bondu izvrsno je odmjeren

U isti mah ozbiljan poput dosadašnja četiri Craigova Bonda, “Spectre” je i neočekivano duhovit film. Za razliku od autoironičnog parodiranja u koje je slijed prvih dvadeset filmova prečesto zalazio, humor u 24. Bondu izvrsno je odmjeren

Ipak, u godini obilježavanja pola stoljeća filmskog Bonda te su se mane doživjele kao prednost, kao hommage onom liku na kojem su odrasli cijeli naraštaji, pa je Skyfall postao najgledaniji nastavak serijala još od Thunderballa, filma nastalog u zenitu pomame za bondovskim “Kiss Kiss Bang Bang” životnim stilom. Ali ako je Craigovo nasljeđe ikada mislilo imati smisla, moralo je u idućem filmu retroaktivno uspostaviti kontinuitet tog trećeg s prethodna dva, izvesti poveliki retcon u kojemu će pripovijest o Silvi imati smisla u kontinuitetu šire priče o Vesper.

Spectre radi doslovce to – što je samo po sebi već velik razlog za hvalu, jer na kraju Skyfalla uopće nije bilo izvjesno želi li serijal dovršiti sve što je prethodno započeo. Jasno, takvu dužnost prema tuđem nasljedstvu Mendes je mogao odraditi lijevom rukom, kroz usputnu repliku ili jetku dosjetku. Odluka da se Spectre veže uz kontinuitet jednako intenzivno kao što ga se Skyfall odrekao u dobroj će mjeri uvjetovati reakciju na Mendesov novi film. Oni kojima je Bond sinonim za sve osim karakterne drame – odnosno, svi koji su stasali uz prijašnje Bondove i nisu dosad shvatili da smo s Craigom krenuli ne od nule, nego od nule-nule – morat će negodovati.

Ako vam je pak drago sve što se u Bondu dobilo tek s Craigom, Spectre vam se ne može ne svidjeti, a lako je moguće da će vas oduševiti. A budući da je umnogome dorađenije djelo od ishitrenog i montažno osakaćenog Zrna utjehe, te da odrađuje sve ono što je Skyfall zanemario, zaključak da je riječ o drugom najboljem filmu o ovom Bondu nameće se sâm od sebe. Ne, teško da će ikad išta više biti tako dobro kao Casino Royale, film naspram kojega cijeli svi prethodnici djeluju u većoj ili manje nedorečeno, ali razlog tome je dobrim dijelom izvanfilmski.

Daniel Craig se nakon ovog filma možda neće vratiti ulozi: zato je užitak gledati do koje mjere uživljeno prolazi kroz priču koja ga odvodi ne tek u središte, nego i u samo izvorište urotničke hobotnice po kojoj je film naslovljen

Daniel Craig se nakon ovog filma možda neće vratiti ulozi: zato je užitak gledati do koje mjere uživljeno prolazi kroz priču koja ga odvodi ne tek u središte, nego i u samo izvorište urotničke hobotnice po kojoj je film naslovljen

Kod Craigove se inkarnacije Bonda, naime, upravo sve vrti oko autorskih prava. Najmanji je još problem taj što studio Sony zaključno s ovim filmom ima distributersku ekskluzivu. Nije sporno ni to što produkcijska kuća Eon pokriva glavninu budžeta unaprijed, prodavanjem filma kao najpoželjnije reklame za promociju luksuznih brendova: nakon pola stoljeća, to je očekivana rutina. Ne, ovdje mislim na pitanje posjedovanja prava na djela Iana Fleminga.

Casino Royale ne bi se bio pojavio 2006. godine da se tek tada nije riješilo pitanje prava na prvi roman o Bondu. Sve dotad, službeni se serijal nije mogao prihvatiti te priče – otud apsurdna “ekranizacija” predloška s Davidom Nivenom, Woodyjem Allenom i Orsonom Wellesom iz šezdesetih. Nakon Casina, postojao je samo još jedan djelić slagalice oko Flemingove ostavštine čija su prava bila negdje drugdje: Thunderball, priča koja je počela kao predložak za film prije nego što je postala roman, tako da prava na nju nagodbom nisu ušla među ostatak – otud jedva manje apsurdni Nikad ne reci nikad iz osamdesetih.

Cijela se zbrka riješila tek u studenom 2013., godinu dana nakon premijere Skyfalla. Kao što je taj film čekao da MGM izađe iz stečaja, tako je i Spectre bio potpuno preoblikovan nakon što se MGM domogao prava na sve što iz Thunderballa proizlazi – prije svega, na organizaciju koja se u knjigama zvala S.P.E.C.T.R.E., kao skraćenica, a ovdje se zove tek “Spectre”, kao utvara, ali nakon toga i na njezinog zagonetnog vođu, onoga koji je odavno prerastao u najgori kliše.

Odluka da se ti elementi uključe u radnju ovog filma bila je vjerojatno neizbježna zbog sadržaja prvih dvaju nastavaka Craigovog obnovljenog serijala. Ondje uvedeni Quantum bio je prva velika zločinačka organizacija u serijalu o Bondu još otkako je Connery trajno ostavio šešir na uredskom stalku pri neslavnom izlasku u filmu Dijamanti su vječni. Čim su prava na Spectre postala dostupna, Quantum je postao njegova podružnica. A Mendesova polovica tetralogije odjednom je u jednom filmu morala odraditi posao za dva.

Utvare prošlosti poput Mistera Whitea iz filmova “Casino Royale” i “Zrno utjehe” progone “Bonda” kroz film “Spectre”. Jednako je upečatljiv način na koji se redatelj Sam Mendes nosi s nasljeđem prošlosti filmskog i književnog Bonda

Utvare prošlosti poput Mistera Whitea iz filmova “Casino Royale” i “Zrno utjehe” progone “Bonda” kroz film “Spectre”. Jednako je upečatljiv način na koji se redatelj Sam Mendes nosi s nasljeđem prošlosti filmskog i književnog Bonda

Koje li razlike ulaznih vrijednosti u odnosu na prijašnje ere Bonda! I kojeg li izazova! Ali Craig je dosad već izdašno dokazao da se upravo pred takvim mukama pokazuje kao junak, a ovaj put – ne samo kao glumac, nego kao i koproducent filma – na plećima iznaša sve što mu je na njih složena povijest navalila. Spectre ovaj potencijalni problem pretvara u svoju najveću prednost: ne samo da sad na raspolaganju ima obilje pripovjedne građe, nego je u svakoj instanci može spregnuti s bogatom poviješću Bondova lika, sada raspoloživom u cijelosti.

Ključni potez koji Mendes u ovakvoj prilici povlači je uspostavljanje obiteljske spone između Bonda i njegovog antagonista. Svaka sličnost sa Silvom vrlo je vjerojatno namjerna: samo, dok se tamo mračna isprepletenost teatralnog hakera i Tajne službe razobličila s vremenom, tu nam je od samog početka jasno da su James Bond i Franz Oberhauser u nekakvom srodstvu. Svi potezi koje je Spectre vukao kroz prethodna tri filma (da, odjednom je i Silva bio njihov član, iako nije sasvim jasno kako) bili su usmjereni na Bonda kao čin intimne vendete.

Je li tu riječ o pukom smanjivanju svijeta u kojem se ove priče odvijaju – svođenju globalnih potencijala radnje na obiteljsku sapunicu? Usudio bih se reći da nije, iako se sâm Fleming libio takvih previše urednih zaokruživanja. Craigov skup filmova bit će zbog ovoga cjelina: posve je cjelovit i sada, nakon četiri, dok mogući peti nastavak ima odakle crpsti nadahnuće. Velika je i dramski slasna ironija da je najveća prijetnja Bondu izrasla upravo iz njega samoga, upravo zbog onih izvrsnosti kojima se od djetinjstva odlikovao. Spectre ne zalazi preduboko u taj vid novog zapleta, ali iz prizora u prizor razvija kako horizontalni zaplet, tako i vertikalne implikacije po likove sa širokim konotacijama. A Mendesova režija u svim je tim prilikama krajnje suptilna.

Léa Seydoux kao dr. Madeleine Swann vjerojatno je jedina glumica našeg vremena koja bi uvjerljivo mogla parirati Evi Green kao Vesper Lynd. Već samo zbog nje “Spectre” je nezaobilazan i prijemčiv za mnoga gledanja i iščitavanja

Léa Seydoux kao dr. Madeleine Swann vjerojatno je jedina glumica našeg vremena koja bi uvjerljivo mogla parirati Evi Green kao Vesper Lynd. Već samo zbog nje “Spectre” je nezaobilazan i prijemčiv za mnoga gledanja i iščitavanja

Suptilnost u Bondu? Naravno: oduvijek je bila odlika Flemingova pisma, a provlači se u većoj ili manjoj mjeri i kroz filmove otkako je Craiga. Zbog nje su tihi dijelovi opet zanimljiviji od akcije – ali ne zato što se akcija ne bi trudila biti inovativna i usađena u likove. Štoviše, budući da je tek Spectre kompletirao aktualnog Bonda, a ponovno ekraniziranje prethodnih priča ne dolazi u obzir na iole doslovan način, ovom prilikom nas Craig vodi u obilazak najboljeg od ostavštine.

Imamo tu tako veliku igru mačke i miša na latinoameričkom festivalu, prizor kakav je Fleming jako volio zato što ga je često promatrao na Jamajci. Ovaj se zbiva na Dan mrtvih u samom Ciudad de Méxicu, te Mendesu daje kako priliku za velike redateljske bravure, tako i za likove koji utjelovljuju utvarnu temu priče – maskiranog kostura s plakata i Blijedoga Kralja u središtu zavjereničke hobotnice. Tu je i potjera vrhunskim automobilima kroz spektakularno okružje – u ovom slučaju Rim, uključujući i rubove samog Vatikana, kako i dolikuje priči o sjedištima velike zakulisne moći. Doživljaj ne bi bio potpun kad se ne bismo popeli na alpske vrhunce (gdje je jedan drugi Oberhauser, Hannes, u Flemingovu kanonu uočio Bonda skijati) uz nimalo slučajne asocijacije na Piz Gloriju, mjesto gdje je onaj bivši Bond susreo kako svog najvećeg neprijatelja, tako i svoju pravu životnu ljubav dok je bio na zadatku U Tajnoj službi Njezinog Veličanstva.

Samo malo: potjera na festivalu, posjet Latinskoj Americi i Austriji, potonji odlazak u pustinju uz zadržavanje vrhunskog stila – Spectre je u istoj mjeri obilazak udarnih točaka prijašnjih filmova koliko i razrada motiva Craigovog Zrna utjehe korištenjem punog dramaturškog arsenala. Tom dojmu u priličnoj mjeri doprinosi i analogna fotografija Hoytea van Hoyteme, daleko prigušenija od digitalnog rada Rogera Deakinsa na Skyfallu i sumjerljiva radu Roberta Schaefera na Zrnu. (Za razliku od svog svilenog rada na Interstellaru, doduše, van Hoytema nije rabio IMAX kamere za sekvence prilagođene tom formatu, pa je razlika u gledateljskom dojmu između velikog i golemog platna zanemariva.) Samo, Bond se ne ponavlja: Spectre ostavlja dojam četvrtog stavka velike simfonije u kojemu zadani lajtmotivi i ideje idu prema velikom vrhuncu.

Radnja Craigovih Bondova u konačnici se uvijek vodila za spas njegova srca. “Spectre” ga uništava temeljitije nego ijedan od prethodnih triju filmova, te mu daje priliku da ga ponovno pokrpa i zasluži

Radnja Craigovih Bondova u konačnici se uvijek vodila za spas njegova srca. “Spectre” ga uništava temeljitije nego ijedan od prethodnih triju filmova, te mu daje priliku da ga ponovno pokrpa i zasluži

Ostavljeni dojam bio bi snažniji kad bi aktualni skladatelj Thomas Newman bio na visini zadatka. Kao da nije bilo dovoljno što nam je Spectre dao jednu od najneugodnijih Bondovih pjesama u povijesti, Newman dojam glazbene lijenosti pojačava gotovo potpunim recikliranjem onih svojih malobrojnih akcijskih ideja iz Skyfalla, dok se u koherentnosti novog dijela partiture snalazi tek malo bolje nego ondje. Na svu sreću, klasična tema Johna Barryja (pardon, Montyja Normana) uvijek je tu da pripomogne, tako da Newmanov rad ovdje ostaje jedino upadljivo krivinašenje.

Šteta je, stoga, što se skladateljska dužnost za Spectre nije vratila Davidu Arnoldu, koji je tako umješno znao naglasiti sve ono što Craigov stvrdnuti eksterijer ne može. To je najuočljivije kroz sve ono neizrečeno što tu postoji kako između Bonda i Oberhausera, tako i između Bonda i doktorice Madeleine Swann – žene koja bi mu nakon dugogodišnjeg lutanja pustopoljinama srca mogla vratiti sposobnost za intimnost, ako već ne i ljubav. Spectre je u ovom pogledu još jednom britanski suzdržan, što posve odgovara cijelom tonu priče, ali oprostit će vam se ako s krajem filma ne osjetite ono što racionalno inače znate iz radnje, a i iz asocijacije na Prousta.

Povrh svega, Spectre odlično radi ono u čemu su briljirali i Casino i Zrno prije njega – čak i kad pojavno asocira na karikiranu megalomaniju minulih dana, film prijetnju svojih zlikovaca drži u okvirima uvjerljivosti više nego ijedan konkurent unutar žanra. Nakon manipuliranja burzama i resursima, zločinačka organizacija ovdje proteže svoje pipke prema tu možda najrelevantnijoj temi našeg vremena – nekontroliranom zadiranju obavještajnih agencija u privatnost građana – i upreže je na niz dovitljivih načina u zamašnjak radnje. Dovitljiv i domišljen, brutalan i bravurozan, Spectre je film koji svoj vrhunski status unutar serijala ne zaslužuje inercijom, nego izvanredno umješnim iskorištavanjem cijeloga skupa sretnih okolnosti u kojima je nastao.

“Skyfall” u isti mah tvori veliki finale Craigove ere i ono najbolje u žanru koji danas vrvi vrsnim pretendentima. Filmski James Bond više nije na izdisaju, kao toliko puta dosad: sada je glavno pitanje kako dalje, i može li uopće bolje

“Skyfall” u isti mah tvori veliki finale Craigove ere i ono najbolje u žanru koji danas vrvi vrsnim pretendentima. Filmski James Bond više nije na izdisaju, kao toliko puta dosad: sada je glavno pitanje kako dalje, i može li uopće bolje

Sve su dosad labave narativne niti sada zavezane; Craigov Bond nakon Spectrea slobodno može ući u povijest, ako želi. Povrh svega, čini se da serijal sljedećim filmom mijenja dom, jer Sonyjev ugovor s Eonom ovime ističe. Sve je zrelo za okretanje novog lista ako Craig zaista ostane na tetralogiji; a ako je tako, ova četiri filma ostat će kako primjer načina na koji se jedna vremešna i naoko potrošena franšiza može spasiti od ishlapjelosti, tako i cjelina kojoj unutar žanra špijunskog trilera dosad jednostavno nikad nije bilo ravne.

Još tekstova ovog autora:

  • Preveliki da propadnu
  • Exsultate justi
  • Sila se nudi
  • Za Lisu
  • Exsultate justi
  • Uzurpiranje revolucije
  • Kralj. Blijedi Kralj.
  • Važno je imati žicu
  • Grimizna glina
  • Čovjek koji je pao na Mars

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: CSI: MULTIPLEX Tagged With: Casino Royale, Craig, CSI: Multiplex, Sam Mendes, Skyfall, Spectre, Vladimir Cvetković-Sever, Zrno utjehe

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2023 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT