autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • KULT NEREAGIRANJA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OBADANJA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • PLUS ULTRA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SJEĆANJA
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • SVJETLOPIS
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZLATNI REZ
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Kinezi i mi: današnji neandertalci zovu se Jure i Mate

Autor: Ante Tomić / 09.02.2019. Leave a Comment

AUTOGRAF Ante Tomić 4Nema vjerojatno žene koja nije doživjela takvo iskustvo, da je muškarac kriknuo, pao po njoj, zastao nekoliko trenutaka da uhvati zraka, a onda se otkotrljao na svoju stranu kreveta i objavio: “Ja sam gotov, a ti?”

Užasno je frustrirajuće kad se ovako nešto dogodi. Sudjelujete li u nekakvom složenom poslu, svi njegovi dijelovi moraju biti usklađeni, usporedno se razvijati i u pravom trenutku spajati. Pravovremenost je vrlo važna.

Sprema li kuharica lazanje, neće raditi bešamel kad joj treba još sat za ragu. Kirurg neće rezati dok anesteziologinja ne uspava pacijenta. Prednji će vezni uzalud dodavati naprijed ako mu napadač nije istrčao na centaršut. Džaba se flautistica i klarinetist trude ako se fagotist nešto zamislio.

Svi u momčadi, ekipi, posadi, jedinici, klubu, zboru, orkestru, gostionici, bolnici, tvornici i radionici moraju djelovati usuglašeno. Svaki se kotačić u mehanizmu mora okretati ravnomjerno, a ne da je jedan brži, a drugi zaostaje, kao što je slučaj s pelješkim mostom, kojega će Kinezi, već se sada zna, napraviti mjesecima prije nego što naši naprave pristupne ceste.

Radovi na pristupnim cestama oduljit će se kao doktorat Brune Esih. Građevinsko poduzeće otići će u stečaj, napušteni bageri zahrđati, radničke se barake nakriviti i srušiti, a Jure i Mate svejedno će sjediti na dva glatka kamena u divljini kraj Komarne, spokojno žvakati tirolsku salamu u četvrti polubijelog kruha, zalijevati zalogaje nekakvom pivskom pišalinom iz plastične dvolitrenke i gledajući u daljini most s kojim nikako da se spoje ovako mudrovati:“Gledaj ti, žuta rasa! Sriću in đava odnijo, svima će nan doć glave!”

Kad se kopno i poluotok napokon spoje, imat ćemo jednu veličanstvenu građevinu, ali će nam zadovoljstvo ipak izmaknuti.

“Mi smo gotovi, a vi?” kazat će strani partneri, a mi ćemo, ubogi, preko krša gledati cestu na stupovima preko mora, poput pasa pred izlogom mesnice. Objekt naše žudnje bit će tako blizu, a tako daleko.

Ali, zapravo, bolje nismo ni zaslužili.

Zamislite Kineze, kakva je to golema civilizacija, kakva zastrašujuća sila i pamet. Dugačke čelične pilote, stupove na kojima će ležati pelješki most, oni su već počeli donositi na gradilište.

Nešto takvo dosad smo samo gledali na National Geographicu: napravili su pilote na drugome kraju svijeta, iskovali i zavarili u nekom pogonu tisućama milja od nas, ukrcali na specijalni teretni brod negdje u Hangzhou i plovili s njima kroz monsunske oluje oko Vijetnama, Kambože i Malezije, beskrajnim Indijskim oceanom, pa u Arapsko more, Adenski zaljev, Crveno more, preko Sueza su ušli u Mediteran i, napokon, došli do Jadrana.

Donijeli su prije desetak dana prvih dvadeset četiri od sto četrdeset osam pilota. Zabit će ih u morsko dno, kroz sloj žitkog mulja koji je na mjestima viši od sedamdeset metara, i ispuniti milijunima kubika betona, da bi na to položili most između Komarne i Brijeste.

Pedeset metara iznad površine mora povezat će dvije obale s gotovo dva i po kilometra široke, višetračne ceste, dok će nekakvi naši Jure i Mate, koji imaju tehnološki neusporedivo jednostavniju zadaću, koji su na tvrdoj zemlji, na svome, svetom hrvatskom tlu, i samo ga moraju malo poravnati i asfaltirati, za to vrijeme jedva početi s poslom.

Prema planu, Jure i Mate trebaju završiti nekoliko mjeseci nakon Kineza, ali znate kakvi su Jure i Mate. Ljeti će im biti vruće, zimi hladno, s jeseni će ih omesti kiša, a u proljeće peludna groznica, i nekoliko mjeseci rastegnut će se na nekoliko godina.

Svi u momčadi, ekipi, posadi, jedinici, klubu, zboru, orkestru, gostionici, bolnici, tvornici i radionici moraju djelovati usuglašeno. Svaki se kotačić u mehanizmu mora okretati ravnomjerno, a ne da je jedan brži, a drugi zaostaje, kao što je slučaj s pelješkim mostom, kojega će Kinezi, već se sada zna, napraviti mjesecima prije nego što naši naprave pristupne ceste

Radovi na pristupnim cestama oduljit će se kao doktorat Brune Esih. Građevinsko poduzeće otići će u stečaj, napušteni bageri zahrđati, radničke se barake nakriviti i srušiti, a Jure i Mate svejedno će sjediti na dva glatka kamena u divljini kraj Komarne, spokojno žvakati tirolsku salamu u četvrti polubijelog kruha, zalijevati zalogaje nekakvom pivskom pišalinom iz plastične dvolitrenke i gledajući u daljini most s kojim nikako da se spoje ovako mudrovati:

“Gledaj ti, žuta rasa! Sriću in đava odnijo, svima će nan doć glave!”

I, znate što, gotovo biste se složili s njihovim rasističkim zapažanjima. To kako su Kinezi stručni, organizirani, odgovorni i marljivi, kako su u svakom mogućem smislu nadmoćni hrvatskim radnicima i inženjerima, vjerojatno ima nekakav biološki razlog za to.

Razlika je prevelika da bi se objasnila odgojem, kulturom, socijalnim i političkim prilikama. Kinezi su jednostavno novi oblik života, neusporedivo napredniji od nas.

Znate kako znanstvenici nagađaju da su neandertalce istrijebili homo sapiensi, superiorna nova vrsta čovjeka.

Moguće je da se to ponovno događa, samo što se neandertalci danas zovu Jure i Mate.

(Prenosimo s portala Slobodne Dalmacije).

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

  • Nepismene poruke potencijalnih ubojica političara
  • Zamalo je krunidba propala, ali se pojavio on, Grlić Radman!
  • Lidija Bačić bila bi uspješnija ministrica od Branka Bačića
  • Plenković živi isključivo od plaće? Ha, ha, ha, ha, ha…
  • Želim živjeti u zemlji u kojoj će čistačice uzimati dva soma
  • DORH-ov idiotizam koji će dugo biti teško nadmašiti
  • Prelake i bespomoćne žrtve Maje Đerek
  • Zašto naše übermensche vrijeđaju narodnjaci?
  • Dan kada sam počeo cijeniti lezbijke i transrodne osobe
  • Maji Đerek na isto dođe antikvarijat ili fast food

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: VLAŠKA POSLA Tagged With: Ante Tomić, Esih, Kinezi, neandertalci, Pelješki most, Vlaška posla

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2023 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT