autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Ljubljana i njen festival nisu nikakva čarolija ili fatamorgana

Autor: Branimir Pofuk / 30.06.2021. Leave a Comment

Branimir Pofuk

Branimir Pofuk

Veliki maestro Valerij Gergijev i njegov proslavljeni Orkestar Marijinskog teatra iz Sankt Peterburga otvorit će 1. sprnja 69. izdanje Ljubljanskog festivala. A to će biti tek prva od prvorazrednih glazbenih svečanosti koje se u Ljubljani i ovog ljeta nude sve do početka rujna.

Svjetska operna diva Elina Garanča već sljedeće večeri nastupa kao Carmen. Slijede Ana Netrebko, Jonas Kaufman, Sonja Jončeva. Sve prva svjetska pjevačka liga. I k tomu još i legenda Domingo. Bit će tamo i prva dama pijanističkog svijeta Martha Argerich, a pred kraj ponovo stiže i jedan od najboljih svjetskih orkestara amsterdamski Concertgebouw. Domaće i međunarodne produkcije opera, baleta i mjuzikla, komorni koncerti i recitali, dramske predstave, izložbe…

Ljubljanski festival je nedavno svoj ovogodišnji program predstavio i u Zagrebu, u predvorju male dvorane Lisinskog. Domaćin Dražen Siriščević nimalo nije skrivao divljenje i najpozitivniju moguću zavist dok je svog ljubljanskog kolegu, direktora Ljubljanskog festivala Darka Brleka predstavio kao kapetana svemirskog broda, kakvim se nama iz Zagreba s pravom čini najveća kulturna manifestacija u susjednoj Sloveniji i ovom dijelu Europe.

Diznilend, zvjezdarnica, čudo u susjedstvu… nizao je Siriščević pohvale Brlekovom festivalu. Ne, nije nipošto neprilično tako nazvati festival kojem je Darko Brlek na čelu već 29 godina.

Za svoju strategiju Brlek je znao oduševiti i ljubljanske gradonačelnike. Aktualni Zoran Janković jednom mi je sam ispričao kako je rezanje silnih troškova tog festivala bila jedna od prvih stvari koje je, postavši gradonačelnik, bio odlučio učiniti

Pa ipak, nakon završene press-konferencije, dok smo razgovarali o tužnoj činjenici da zagrebački glazbeni hram do daljnjeg ostaje zatvoren za glazbenike i publiku jer obnova nakon potresa još nije ni počela, Darko Brlek mi je rekao: “Baš vam zavidim na Lisinskom, Slovenija nema takve dvorane”. I dodao nešto meni još važnije: “Zagreb bez Lisinskog nije grad”. Iz njegovih usta u Tomaševićeve uši.

Ne želim pretenciozno nuditi vlastite savjete novom gradonačelniku. Ima on i ostalih, ipak neću reći većih, ali barem jednako velikih briga. On je gradonačelnik u zemlji koja se čitava navikla prolaziti pokraj ruševina i uz njih živjeti kao da su prirodom dane. Širom Hrvatske razasute su još uvijek ratne i poratne ruševine i paljevine.

Igrom slučaja, upravo nakon predstavljanja Ljubljanskog festivala u Lisinskom, ugledao sam i zagrebačkog gradonačelnika kako na biciklu prolazi svakodnevnom rutom od Gradskog poglavarstva uz ruševinu u Paromlinskoj koja se nekada zvala Zagrebačka banka.

Što se mene tiče, ja je i dalje tako zovem i uopće me ne zanima kome su je prodali. A ta ruševina nije posljedica ratnog, nego nekog drugog razaranja i nebrige. Ne moram ja ukazivati gradonačelniku Tomaševiću na tu rugobu postapokaliptičnog izgleda. Ima i on oči.

I upravo on će, eventualno, morati inozemnim gostima svog ureda objašnjavati kako je moguće da usred hrvatske metropole tako nešto stoji već godinama, a sada čini dio vrlo simboličnog vizualnog trojstva: spomenik Tuđmanu – Oltar domovine – ruševina. A pored nje još i onaj napušteni stambeni blok u Paromlinskoj 15-17 koji ne samo da izgleda, nego i doslovno smrdi poput ostavljene lešine otvorene utrobe i rasutih crijeva.

Usred pandemije i nakon potresa, ali i nakon nepogoda i štetočina koje Hrvatsku pustoše od početka njenog osamostaljenja, kad je o ljetnoj kulturnoj ponudi riječ, zagrebačka realnost su 40. Večeri na Griču koje također počinju 1. srpnja u atriju Klovićevih dvora komornim koncertom Zagrebačkih solista i sjajnog pijanista Lovre Marušića.

Taj će zagrebački festival trajati dva tjedna u kojima će se održati još šest koncerata redom vrsnih domaćih umjetnika, sve do rusko-zagrebačkog pijanista Andreja Gunjina i pariško-europskog ansambla Dialogos pod vodstvom naše i svjetske Katarine Livljanić. Svaka usporedba s Ljubljanom je nemoguća i suvišna.

Miljenko Jergović je nedavno lijepo i točno napisao da bi velika greška nove zagrebačke vlasti bila ne uvidjeti, a kamoli prebrisati i sve ono dobro što je Milan Bandić učinio za zagrebačku kulturu. Na primjer, na polju u kojem sam najupućeniji, to je bilo veliko ulaganje u Zagrebačku filharmoniju kroz gotovo podvostručen broj umjetničkih radnih mjesta u orkestru.

No, s druge strane, već bi se moglo raspravljati jesu li dio te pozitivne baštine bile i one, koliko god raskošne i svim posjetiteljima besplatne, glazbene svečanosti na Tomislavcu posljednjih predpandemijskih godina. Ipak je to bila improvizacija, a ozbiljni festivali su ozbiljne institucije.

Ono što se nama čini čudom u Ljubljani nije nastalo od danas do sutra, istaknuo je Darko Brlek koji je napravio festival veći od Ljubljane i čitave Slovenije. Zato ga i dolazi predstaviti u Zagreb. Ali i u Klagenfurt i Trst, jer to je prostor na čiju publiku računa i odakle sve ljudi zbog sjajnih koncerata u Ljubljanu doista i dolaze. A neki se i nastane.

Ljubljanski festival je nedavno svoj ovogodišnji program predstavio i u Zagrebu, u predvorju male dvorane Lisinskog. Domaćin Dražen Siriščević nimalo nije skrivao divljenje i najpozitivniju moguću zavist dok je svog ljubljanskog kolegu, direktora Ljubljanskog festivala Darka Brleka predstavio kao kapetana svemirskog broda, kakvim se nama iz Zagreba s pravom čini najveća kulturna manifestacija u susjednoj Sloveniji i ovom dijelu Europe

Za svoju strategiju Brlek je znao oduševiti i ljubljanske gradonačelnike. Aktualni Zoran Janković jednom mi je sam ispričao kako je rezanje silnih troškova tog festivala bila jedna od prvih stvari koje je, postavši gradonačelnik, bio odlučio učiniti.

A onda je upoznao Darka Brleka koji ga je znao uvjeriti da to nije trošak, nego investicija itekako isplativa ne samo u financijskoj dobiti, nego i u kvaliteti života i neprestanom podizanju privlačnosti Ljubljane i vlastitim stanovnicima i gostima sa svih strana.

Ravnatelju Lisinskog Siriščeviću i svim ostalim ravnateljima hrvatskih kulturnih institucija i festivala samo preskoči srce i zastane dah kada čuju da je budžet Ljubljanskog festivala četiri milijuna eura. Ali, zato Brlek sa svojom sjajnom ekipom još toliko zaradi prodajom ulaznica i od sponzora koji su mu vjerni između ostalog i zbog transparentnosti poslovanja.

Treba ponoviti i to da slovenska država za Ljubljanski festival ne daje ni centa, a da je Ljubljana grad čija uprava, na čelu s onim istim Jankovićem koji je te “troškove” nekada mislio srezati, za kulturu izdvaja čak 13 posto gradskog proračuna. Jer na kulturu više ne gleda kao na trošak, nego kao na investiciju, uključujući i ozbiljnu infrastrukturu, Cankarjev dom koji radi i ljeti i veliku ljetnu pozornicu na Križankama koja se upravo obnavlja i modernizira.

Stoga, Ljubljanski festival nije neka kratkotrajna improvizacija ili čudom nastala fatamorgana. Ljubljana je sa svojim festivalom poput grada na gori koji svijetli nadaleko svojim primjerom i poziva nas k sebi.

(Prenosimo iz Večernjeg lista gdje je kolumna naslovljena: Ljubljana i njen festival nisu nikakva čarolija ili fatamorgana, nego grad na gori čiji primjer svijetli nadaleko i zove nas k sebi).

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, PREKO PAYPAL-A, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA I PRECIZNE UPUTE KLIKNITE OVDJE.

Još tekstova ovog autora:

  • Andrej Plenković i HNK Zagreb
  • Debakl u Afganistanu: sve je služilo nezasitnom profitu
  • Pogorelić protiv pandemije zaborava umjetnosti i ljudskosti
  • “Misa Mediterana” je blasfemija i dekadencija. Ali ne škodi
  • Oplakati sve mrtve je ljudski, a biti radostan božanski
  • Good Fest u Drnišu: prilika da (opet) budemo ljudi
  • Utrka milijardera u svemiru
  • Nigdje se publiku i umjetnike ne maltretira kao u Hrvatskoj
  • Srećom, život i svijet nisu tako jednostavno crno-bijeli
  • Vojni neboder “Vukovar” kao otirač i kamuflaža HDZ-a

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: KONTRAPUNKT Tagged With: Branimir Pofuk, čarolija, fatamorgana, Kontrapunkt, Ljubljana, Valerij Gergijev

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

PROČITAJTE U TJEDNIKU NOVOSTI:

  1. Čas autonomije

    Čas autonomije

    zoran-daskalovic
  2. Posvađani blizanci

    Posvađani blizanci

    marinko-culic
  3. Emil Matešić: I Haški tribunal može biti umjetničko nadahnuće

    Emil Matešić: I Haški tribunal može biti...

    ana-grbac

Novosti | Arhiva

Drago Pilsel Argentinski roman

Partnerska organizacija:

SNV

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJA:

novosti Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2022 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT