autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • Allegro barbaro
    • A/TEOBLOGIJA
    • Beležnica
    • Beo dijagnoze
    • CSI: Multiplex
    • Democroacia
    • Globalni kaos
    • Imam pravo
    • Impresije i varijacije
    • Istočno od raja
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • Iz zemlje snova
    • Kontrapunkt
    • Kozmopoliteia
    • Ljubljanski zvon
    • Ljuta paprika
    • Millenium
    • Na kraju pameti
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (Ne)mirna Bosna
    • Nije da nije
    • Od knjige do knjige
    • Odjeci vladanja
    • Oklop od papira
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • Parrhēsia
    • Pisma s Trećića
    • Pogled s lijeva
    • Porok pravde
    • Polupjesnik il bolesnik
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • Prije povratka
    • Produžeci
    • Quieta movere
    • Razum i osjećaji
    • Revolucija nježnosti
    • Romanin peterac
    • Ruta Borisa Perića
    • Subotom uz kavu
    • Terra Sexualis
    • Under cover
    • Uvik kontra
    • Vita Croativa
    • Vlaška posla
    • Vrijeme i vječnost
    • Zimsko ljetovanje
  • Osvrt dana
  • Odjeci
  • Intervju tjedna
  • Orbi et populis
  • Kultura
    • Obavezna lektira
    • Zimin noćni izbor
    • Ruta Borisa Perića
    • Ex libris D. Pilsel
    • Književni ogledi
    • CSI: Multiplex
    • CSI Vladimira C. Severa
    • Istočno od raja
    • Bez riječi
    • Moderna vremana info
    • Scripta manent
  • Abrahamova djeca
  • Feljton
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
  • DEMOCROACIA <br>Drago Pilsel
    DEMOCROACIA
    Drago Pilsel
  • IMAM PRAVO <br>Ivica Grčar
    IMAM PRAVO
    Ivica Grčar
  • KONTRAPUNKT <br> Branimir Pofuk
    KONTRAPUNKT
    Branimir Pofuk
  • POROK PRAVDE <br> Josip Kregar
    POROK PRAVDE
    Josip Kregar
  • GLOBALNI KAOS<br>Damir Grubiša
    GLOBALNI KAOS
    Damir Grubiša
  • VLAŠKA POSLA <br> Ante Tomić
    VLAŠKA POSLA
    Ante Tomić
  • VRIJEME I VJEČNOST <br> Peter Kuzmič
    VRIJEME I VJEČNOST
    Peter Kuzmič
  • PARRHESIA <br> Jadranka Brnčić
    PARRHESIA
    Jadranka Brnčić

Kulturna tema postane zanimljiva tek onda kada nastupa policija

Autor: Branimir Pofuk / 28.11.2018. Leave a Comment

Branimir Pofuk aaEnrico Onofri je čudesan čovjek i glazbenik. Jedan je od najtraženijih i najslavnijih svjetskih violinističkih virtuoza specijaliziranih za sviranje barokne glazbe na baroknoj violini na barokni način, strastveno i ekstravagantno.

Muzikolozi koriste termin “povijesno obaviještena interpretacija“, dakle u skladu sa spoznajama do kojih se došlo pomnim istraživanjem ranijih epoha.

Publika ima drugi kriterij: glazba i glazbenici koji je sviraju ili ih dirnu, potresu i oduševe, ili pak tonovi, ma kako točno bili odsvirani, prođu kroz uši bez ikakvog traga u sjećanju ili na duši, vjerovali u nju ili ne.

Maestro Onofri spada u one prve. Već njegova pojava, fakirski mršava figura obrijane glave s velikim ušima i još većim i vrlo prodornim očima na uskom licu, uzbuđuje i uznemiruje čovjeka. A kada zasvira, prstima i gudalom sije i žanje vjetar.

Ako vam je Hrvatski glazbeni zavod zaista važan pođite tamo na koncert Enrica Onofrija (…) Enrico Onofri je čudesan čovjek i glazbenik. Jedan je od najtraženijih i najslavnijih svjetskih violinističkih virtuoza specijaliziranih za sviranje barokne glazbe na baroknoj violini na barokni način, strastveno i ekstravagantno

Enrico Onofri svirao je u svojoj već prilično dugoj karijeri na svim značajnim, slavnim i prestižnim svjetskim pozornicama, najprije kao koncertni majstor fantastičnog ansambla Il gardino armonico, a potom s vlastitim i tuđim ansamblima, te kao solist. Podjednako je tražen i kao pedagog. Njegovi majstorski tečajevi su poput kombinacije duhovnih vježbi, filozofskog seminara i kondicijskih priprema za posvećenike barokne violine.

Što se tiče nastupa tog strastvenog virtuoza, hrvatska publika je povlaštena. On je bliski istinski prijatelj Hrvatskog baroknog ansambla i njegove direktorice i umjetničke voditeljice Laure Vadjon, violinistice koja je svojim vlastitim umijećem, u koji je uložila godine svog života, velikog rada i predanosti, stekla međunarodni ugled i brojne slične prijatelje.

Stoga će Enrico Onofri 25. studenog, još jednom biti gost (kolumna je objavljena u subotu 24.11. op.Autografa) u koncertnom ciklusu Hrvatskog baroknog ansambla koji se već devetnaestu godinu zaredom održava u najstarijoj zagrebačkoj koncertnoj dvorani, posvećenom prostoru Hrvatskoga glazbenog zavoda.

U najavi koncerta piše: “Uvijek rado viđen gost Hrvatskog baroknog ansambla Enrico Onofri za novi susret sa zagrebačkom publikom priprema program koji istražuje različite aspekte fascinacije baroknih, ali i klasicističkih autora temom noći. U rasponu od Biberova ‘Noćobdije’ pa sve do Mozartove ‘Serenate notturne’, K. 239, Onofri će pokazati kako, barem u osamnaestom stoljeću, glazbena noć može biti i sve samo ne mračna.“

Hrvatski barokni ansambl ima svoju vjernu publiku, gotovo sljedbu koja redovito puni veliku dvorau Hrvatskoga glazbenog zavoda na svakom njihovom koncertu, a Onofri je samo jedan od majstora svjetskog kalibra koji u nju, zahvaljujući suradnji s našim ansamblom i Laurom Vadjon, redovito svraća i rado se vraća.

Novinske kolumne obično nisu mjesto za najave ovakvih koncerata ili bilo kojih drugih kulturnih događanja. Umjetnicima je, zapravo, sve teže dobiti ikakvo mjesto u hrvatskim medijima za najave ovakvih glazbenih svečanosti, a još teže za osvrte, a kamoli ozbiljne kritike.

Gospodin Đurić posljednjih dana svako malo spomene neke strateške partnere i potencijalne investitore, ali nikom živom, pa ni ministrici kulture kad ga je o tome pitala, ne želi odati tko su zapravo oni i koji je i kakav njihov interes za zgradu u Gundulićevoj 6

Upravo zato u ovoj kolumni, koja i svoje ime duguje glazbi, i to u prvom redu baroknoj koja je umijeće kontrapunkta dovela do savršenstva, najavljujem koncert Hrvatskog baroknog ansambla sa slavnim gostom i dragim prijateljem Enricom Onofrijem.

Najavljujem taj koncert i zato da barem dio medijske pažnje koju je najprije prošlog ljeta, a onda ponovo ovih dana dobio Hrvatski glazbeni zavod kao institucija u kojoj je razložno i mudro upravljanje posljednjih mjeseci zamijenio kaos, i Hrvatski glazbeni zavod kao zgrada iznimno velike vrijednosti na tržištu nekretnina i na listi želja potencijalnih investitora i poduzetnika.

Ovaj tjedan smo ponovo vidjeli najefikasniji način na koji je u Hrvatskoj moguće neku kulturnu temu dovesti na naslovne stranice portala i u televizijske termine ipak nešto atraktivnije od kulturnih vijesti odgurnutih duboko u noć.

Kultura je većini medija i urednika najatraktivnija ako se u nju umiješa policija.

Tako je bilo i s Hrvatskim glazbenim zavodom kada su prije nekoliko dana snage reda pozvali članovi Ravnateljstva Hrvatskoga glazbenog zavoda kojima je bilo onemogućeno da uđu u zgradu te ustanove jer im je to zabranio Predsjednik HGZ-a, donedavno u kulturnim i umjetničkim krugovima potpuno nepoznati gospodin, odvjetnik i violinist amater Niko Đurić.

Taj se gospodin proslavio idejom o prodaji zgrade HGZ-a, cijele ili jednog njenog dijela, kako bi se toj povijesno važnoj ustanovi osigurala budućnost. Premda je najprije želio sve to prikazati kao slučajni posjet nekog slučajnog prolaznika koji se, eto, s ulice došao raspitati kakva je to zgrada, čega sve u njoj ima ili nema i što bi se sve u njoj moglo napraviti, gospodin Đurić posljednjih dana svako malo spomene neke strateške partnere i potencijalne investitore, ali nikom živom, pa ni ministrici kulture kad ga je o tome pitala, ne želi odati tko su zapravo oni i koji je i kakav njihov interes za zgradu u Gundulićevoj 6.

Ono u čemu je Niko Đurić nažalost u pravu, jest to da sve do te njegove bombe o kupoprodaji nečega što se jednostavno prodati ne smije, nikoga nije bilo previše briga što se zbiva s Hrvatskim glazbenim zavodom i kakva mu je budućnost nakon što je veći dio zgrade ostao prazan jer je Muzička akademija napokon odselila u vlastitu zgradu

Ono u čemu je Niko Đurić nažalost u pravu, jest to da sve do te njegove bombe o kupoprodaji nečega što se jednostavno prodati ne smije, nikoga nije bilo previše briga što se zbiva s Hrvatskim glazbenim zavodom i kakva mu je budućnost nakon što je veći dio zgrade ostao prazan jer je Muzička akademija napokon odselila u vlastitu zgradu.

Nisu se oko te budućnosti pretrgli ni prethodni sastavi Ravnateljstva, a način poslovanja već dulje vrijeme rastjeruje glazbenike više nego što ih privlači.

Zbog toga je HGZ još prije tri godine napustio festival Zagreb Kom, jedna od najboljih stvari koja se tamo ikada održavala, dok je Lauri Vadjon mnogo lakše u HGZ dovesti svjetsku zvijezdu poput Onofrija nego naći zajednički jezik s poslovnim tajnikom i predsjednikom ustanove oko uvjeta, cijena i tehnikalija korištenja dvorane.

Upravo zato vratimo se onom najbitnijem. U HGZ-u ove nedjelje 25.11. navečer svira Enrico Onofri s Hrvatskim baroknim ansamblom. Ako ste zabrinuti za ovu kulturnu ustanovu, onda vam je u prvom redu mjesto u publici na ovom i sličnim koncertima.

(Prenosimo iz Večernjeg lista).

 

UKOLIKO VAM SE TEKST DOPADA I VOLITE NEZAVISNO I KVALITETNO NOVINARSTVO, VI MOŽETE PODRŽATI AUTOGRAF PA I NAJMANJOM MOGUĆOM UPLATOM NA NAŠ RAČUN, POZIVOM NA BROJ 060 800 333 ILI SLANJEM SMS PORUKE NA 647647 UZ KLJUČNU RIJEČ DEMOS. HVALA! ZA VIŠE INFORMACIJA KLIKNITE OVDJE.

 

Još tekstova ovog autora:

  • Priču o Golom otoku još nismo zaključili kao ni onu o Jasenovcu
  • Suze Ivana Repušića dirigirajući Himnu slobode u Lisinskom
  • Čudo je čak i to kad se biskupi i episkopi ponašaju kršćanski
  • Toranj zagrebačke katedrale napokon je postao svjetionik
  • Optužba za izdaju Plenkoviću je doletjela poput jeke šatoraša
  • Čovićev recept za pomirenje: i njihovi su ratni zločinci heroji
  • Borba protiv fanatizma počinje obračunom s fanatikom u sebi
  • Sudobnosno pitanje Goebbelsove tajnice za Novu godinu
  • Buljan je vrh europskog teatra, a Hasanbegoviću je nepoželjan
  • Život je lijep i čudesan kako pokazuje djelo Prerada Detičeka

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print
  • Email

Filed Under: Kontrapunkt Tagged With: Branimir Pofuk, čovjek, Enrico Onofri, glazba, glazbenik, Hrvatski barokni ansambl, Hrvatski glazbeni zavod, Il gardino armonico, Kontrapunkt, muzikolozi, Niko Đurić, policija, publika, Vadjon, Zagreb Kom

  • DEMOCROACIA <br>Drago Pilsel
    DEMOCROACIA
    Drago Pilsel
  • IMAM PRAVO <br>Ivica Grčar
    IMAM PRAVO
    Ivica Grčar
  • KONTRAPUNKT <br> Branimir Pofuk
    KONTRAPUNKT
    Branimir Pofuk
  • POROK PRAVDE <br> Josip Kregar
    POROK PRAVDE
    Josip Kregar
  • GLOBALNI KAOS<br>Damir Grubiša
    GLOBALNI KAOS
    Damir Grubiša
  • VLAŠKA POSLA <br> Ante Tomić
    VLAŠKA POSLA
    Ante Tomić
  • VRIJEME I VJEČNOST <br> Peter Kuzmič
    VRIJEME I VJEČNOST
    Peter Kuzmič
  • PARRHESIA <br> Jadranka Brnčić
    PARRHESIA
    Jadranka Brnčić

Odgovori Otkaži odgovor

Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (Kliknite ovdje).
Veliko vam hvala!

Ex libris D. Pilsel

Židovski heretik, nezakonito dijete, buntovnik Isus Krist

Židovski heretik, nezakonito dijete, buntovnik Isus Krist

Piše: Miljenko Jergović

SCRIPTA MANENT

Skica u ledu

...

Zakoni granice

...

Marko Polo – Putovanje koje je promjenilo svijet

...

Putovanje po Istočnoj Europi

...

Zamrznuto vrijeme

...

PROČITAJTE U TJEDNIKU NOVOSTI:

  1. Proširili smo polje borbe

    Proširili smo polje borbe

    boris-postnikov
  2. Viva l’Istria Croata!

    Viva l’Istria Croata!

    boris-dezulovic
  3. United States of Yugoslavia

    United States of Yugoslavia

    nenad-jovanovic

Novosti | Arhiva

SNV – VIJESTI I NAJAVE

  1. Srpsko veče 2019.

    Srpsko veče 2019.

    07.01.2019.
  2. Parastos za žrtve pakračkog kraja

    Parastos za žrtve pakračkog kraja

    31.12.2018.
  3. Tražimo osudu revizionizma

    Tražimo osudu revizionizma

    01.12.2018.

SNV VIJESTI i NAJAVE | Arhiva

Antifašistička liga RH

  1. 80. godišnjica Kristalne noći: i Hrvatska ima Goebbelsa

    80. godišnjica Kristalne noći: i Hrvatska ima...

    21.11.2018.
  2. Napad na zastupnike SDSS-a je nastavak fašizacije RH

    Napad na zastupnike SDSS-a je nastavak fašizacije...

    28.09.2018.
  3. Poklonili smo se borcima sa Sutjeske

    Poklonili smo se borcima sa Sutjeske

    20.05.2018.

Antifašistička liga RH | Arhiva

Drago Pilsel: Argentinski roman

Drago Pilsel: Argentinski roman

Partnerska organizacija:

SNV

ZAHVALJUJEMO SE

potpori redakcija : Večernji list Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2019 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju. Slažem se
loading Cancel
Post was not sent - check your email addresses!
Email check failed, please try again
Sorry, your blog cannot share posts by email.