autograf.hr

novinarstvo s potpisom

  • Naslovnica
  • Kolumne
    • 2. STRANA MOZGA
    • 45.PARALELA
    • ADVOCATA DIABOLI
    • ALLEGRO BARBARO
    • Arhiva – VRIJEME SUODGOVORNOSTI
    • A/TEOBLOGIJA
    • BALKANSKI AMBASADOR
    • BELEŽNICA
    • BEO DIJAGNOZE
    • BEZ ŠALABAHTERA
    • BEZIMENE PRIČE
    • BITI ILI NE BITI
    • BUDIMO PAMETNI
    • CITADELA
    • CRNA OFCA
    • CSI: MULTIPLEX
    • DEMOCROACIA
    • DISIDENCIA CONTROLADA
    • DRITO!
    • EJRENA
    • EKUMENA
    • FILIPIKE
    • ESHATON
    • GLOBALNI KAOS
    • HASHTAG BOSNA
    • HERETIČKI PABIRCI
    • HOMO VITRUVIUS
    • HORIZON CROATIA
    • IMAM PRAVO
    • IMPRESIJE I VARIJACIJE
    • INTER(N)ALIA
    • ISTOČNO OD RAJA
    • IŠAH
    • IZ PRIJESTOLNICE (KULTURE)
    • IZ ZEMLJE SNOVA
    • IZVJESNA ZAJEDNICA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • KONTRAPUNKT
    • KOZMOPOLITEIA
    • KULT NEREAGIRANJA
    • LJUBLJANSKI ZVON
    • LJUDSKO PRAVO
    • LJUTA PAPRIKA
    • MAŠKARADA
    • MILLENIUM
    • MNEMOZOFIJA
    • NA KAUČU
    • NA KRAJU PAMETI
    • NADA I ODGOVORNOST
    • (NE)MIRNA BOSNA
    • NEVINOST BEZ ZAŠTITE
    • NEZDRAVO DRUŠTVO
    • NIJE DA NIJE
    • NJEGOVIM STOPAMA
    • OBADANJA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • ODJECI VLADANJA
    • OKLOP OD PAPIRA
    • OPRAVDANO ODSUTAN
    • OPSERVATORIJ SARAJEVO
    • PANDECTA
    • PANORAMSKE PERSPEKTIVE
    • PARRHēSIA
    • PISMA S TREĆIĆA
    • PLUS ULTRA
    • POBRATIMSTVO LICA
    • POGLED S LIJEVA
    • POLITIKE SUOSJEĆANJA
    • POLUPJESNIK I BOLESNIK
    • POROK PRAVDE
    • PRAŠKA PRIZMA
    • PRAVIČNA BUDUĆNOST
    • PRESUMPCIJA UMNOSTI
    • PRIJE POVRATKA
    • PRODUŽECI
    • PROMETEJEVE FIGURE
    • QUIETA MOVERE
    • RAZUM I OSJEĆAJI
    • REALISTIČNA UTOPIJA
    • REI SOCIALIS
    • RELACIJE NEODREĐENOSTI
    • REVOLUCIJA NJEŽNOSTI
    • REZOVI I MIRENJA
    • ROGOBORENJA
    • ROMANIN PETERAC
    • RUBNI ZAPISI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • S PUPKA SVIJETA
    • [email protected]
    • SIZIFOVE POSLANICE
    • SJEĆANJA
    • SLOBODNI ZIDAR
    • SOFIJINA KATEDRA
    • SUBOTOM UZ KAVU
    • SUNCEM U ČELO
    • ŠTO ZNAM, TO I VIDIM
    • SVJEDOČANSTVO
    • SVJEDOK SVJETLA
    • SVJETLOPIS
    • TERRA SEXUALIS
    • UMJESTO ZABORAVA
    • UNDER COVER
    • USTAVNI REFLEKTOR
    • UVIK KONTRA
    • UZVODNO PLIVANJE
    • VITA CROATIVA
    • ŽIVJETI U HRVATSKOJ
    • VLAŠKA POSLA
    • VOANERGES
    • VRIJEME I VJEČNOST
    • ZIMSKO LJETOVANJE
    • ZONA SUMRAKA
  • OSVRT
  • ODJECI
  • INTERVJU
  • ORBI ET POPULIS
  • Kultura
    • BEZ RIJEČI
    • CSI: MULTIPLEX
    • CSI Vladimira C. Severa
    • DRITO!
    • EX LIBRIS D. PILSEL
    • ISTOČNO OD RAJA
    • KNJIGE I DRUGI DOJMOVI
    • Moderna vremana info
    • OBAVEZNA LEKTIRA
    • OD KNJIGE DO KNJIGE
    • OGLEDI
    • RUTA BORISA PERIĆA
    • SCRIPTA MANENT
    • ZIMIN NOĆNI IZBOR
  • ABRAHAMOVA DJECA
  • FELJTON
  • Tko smo
    • O nama
    • Impressum
    • Kontakt
    • Etički kodeks
  • Prijava
Ukrajina zastava

UKRAJINA ČIM PRIJE U EUROPSKU UNIJU!!

EU zastava

Kako je Thompson završio među mrziteljima Hrvatske

Autor: Branimir Pofuk / 17.01.2018. Leave a Comment

Branimir Pofuk aaPrilično sam siguran da bi mi, kao i mnogim drugim gledateljima, promaklo “Ministarstvo ljubavi” emitirano neku večer u programu Hrvatske radiotelevizije, da nije bilo cirkusa koji je oko tog filma Pave Marinkovića povelo nekoliko žena, predstavnica udruga udovica poginulih hrvatskih branitelja i nekih drugih braniteljskih udruga.

One su cirkus započele, uz svesrdnu medijsku i logističku podršku nacionalističke televizijske ikone, stručnjaka za domovinu, naciju, hrvatstvo, rat, heroje, heroin i heroine. Ali, asistiralo im je samo vodstvo HRT-a, kao i jedno državno ministarstvo i njegov ministar.

Tako je došlo do vrhunca tragikomedije ispred zgrade HRT-a, gdje su udovice u večeri emitiranja filma na cesti ispred porte organizirale izvanrednu press-konferenciju na kojoj su tražile od javnosti da ih podrži u nastojanju da “zaustave blaćenje Domovinskog rata i Hrvatske”.

“Unatoč tome što su odgovorni na HRT-u upozoreni kako komedija Ministarstvo ljubavi izruguje i vrijeđa nas udovice, djecu, naše ubijene muževe, Domovinski rat i Hrvatsku, odlučili su ga prikazivati večeras”, rekla je njihova predstavnica. I onda vapijući uputila pitanje samom premijeru Plenkoviću: “Tko uopće vlada u Hrvatskoj?”

“Unatoč tome što su odgovorni na HRT-u upozoreni kako komedija Ministarstvo ljubavi izruguje i vrijeđa nas udovice, djecu, naše ubijene muževe, Domovinski rat i Hrvatsku, odlučili su ga prikazivati večeras”, rekla je njihova predstavnica. I onda vapijući uputila pitanje samom premijeru Plenkoviću: “Tko uopće vlada u Hrvatskoj?”.

Ta zbunjenost i pitanje tko tu uopće vlada sasvim je razumljivo.

Jer njima se, s razlogom, učinilo da one i oni, njihovi drčni muški podupiratelji, vladaju u Hrvatskoj nad svime što se po njihovom slobodnom dojmu, sudu i rasuđivanju tiče Domovinskog rata, poginulih i preživjelih branitelja, dostojanstva i tako dalje, da ne ponavljamo sve njihove već dobro naučene floskule.

Ako je išta u Hrvatskoj svedeno na otrcanu floskulu onda su to tekovine, vrijednosti, svetinje, žrtve i sve ostalo vezano uz Domovinski rat, upravo zahvaljujući ovakvim grupicama koje se u javnosti nameću kao predstavnici, čuvari i glasnogovornici svega hrvatskog.

Dakle, kada je pet žena tjedan dana ranije, na dan prvog zakazanog i u programu najavljenog emitiranja “Ministarstva ljubavi”, došlo pred HRT, onda ih je rukovodstvo HRT-a primilo i umirilo informacijom da te večeri taj film Hrvatska neće gledati.

I doista, prikazani su “Glembajevi” s izlikom da je film izvanredno uvršten u program u počast preminulog hrvatskog redatelja i scenografa Željka Senečića.

HRT inače mnogo brže reagira na smrti zaslužnih umjetnika. Od Senečićeve smrti do ovog televizijskog odavanja počasti prošla su ovaj put čak četiri dana. U svakom slučaju, dobro im je došlo.

Ali, tek tada je krenulo kukavno i kukavičko sprdanje vrhuške HRT-a s vlastitom kućom, programom, gledateljima, autorima filmova i samim udovicama.

Naime, u istom udarnom terminu, u četvrtak navečer, u 21 sat, HRT je u svom programu za sljedeći tjedan već bio najavio film “Ustav Republike Hrvatske” redatelja Rajka Grlića i scenarista Ante Tomića.

Meni je sasvim razumljivo da u glavama nekih velikih zaštitnika ratnih udovica i svih hrvatskih svetinja vlada zbrka i pomutnja. Pogotovo onih koji su, poput Đure Glogoškog ili Mladena Pavkovića, svoju viziju hrvatske države kreirali još dok su bili aktivni i vrijedni članovi Saveza komunista Hrvatske i Jugoslavije

Ali, tog četvrtka kada je skinuto “Ministarstvo ljubavi”, nestao je s programa i “Ustav RH”, čije je mjesto u programu zauzeo “Kiklop”, još jedan Vrdoljakov filmski klasik nastao prema velikom djelu hrvatske književnosti.

Premda nitko iz ekipe tog filma nije umro.

Onda se, nekoliko dana kasnije, na program za taj četvrtak vratilo odgođeno “Ministarstvo ljubavi”, a u termin tjedan dana kasnije “Ustav RH”, da bi na kraju krojači programa na sam dan emitiranja bez objašnjenja ispremetali večernji program i “Ministarstvo ljubavi” iz termina u 21 sat pomaknuli dva i pol sata kasnije.

Dakle, do udovica i njihovog domoljubno-filmskog ukusa čas se drži, čas ne.

A onda je ministar branitelja Tomo Medved, kako je sama predstavnica udovica ispričala ispred porte HRT-a, primio njihovu delegaciju i navodno “pismeno uputio zahtjev svim odgovornima s HRT-a da se film ne prikazuje”.

Zbog toga je slijedilo obraćanje premijeru: “Tražimo od vas objašnjenje tko to na HRT-u ne želi poslušati riječ i apel našeg ministra hrvatskih branitelja. Tko to ima jaču i veću moć od ministra vaše i naše vlade, ako je ministar na sastanku zajedno sa svim udrugama iz rata tražio u pisanom obliku da se poražavajuća komedija ne prikazuje na javnoj televiziji, a koju i mi financiramo iz proračuna”.

Meni je sasvim razumljivo da u glavama nekih velikih zaštitnika ratnih udovica i svih hrvatskih svetinja vlada zbrka i pomutnja. Pogotovo onih koji su, poput Đure Glogoškog ili Mladena Pavkovića, svoju viziju hrvatske države kreirali još dok su bili aktivni i vrijedni članovi Saveza komunista Hrvatske i Jugoslavije.

Naravno da je iz te perspektive neshvatljivo da na javnoj televiziji nitko ne drži do pismenog naputka (molbe ili naredbe, svejedno) jednog ministra. U njihovo vrijeme, kukala bi majka urednika koji bi se oglušio o direktivu šefa SUBNOR-a.

Za hajku na ekipu “Ministarstva ljubavi” krivo je i kukavno vodstvo HRT-a  (…) One su cirkus započele, uz svesrdnu medijsku i logističku podršku nacionalističke televizijske ikone, stručnjaka za domovinu, naciju, hrvatstvo, rat, heroje, heroin i heroine. Ali, asistiralo im je samo vodstvo HRT-a, kao i jedno državno ministarstvo i njegov ministar

Oni su upravo ono za što optužuju sve koji ih kritiziraju: mentalne karijerističke i oportunističke komunjare.

Na čitav taj udovičko-heroinski cirkus oko jednog bezazlenog filma ne bi se trebalo ni obazirati kada bi to bio usamljen slučaj. Međutim, to gaženje po polju kulture i umjetnosti s braniteljsko-domoljubnih pozicija postaje trend.

I to vrlo opasan.

Te male grupacije šire bez ikakve zadrške gnjusne laži i raspiruju mržnju protiv svakog tko nije po njihovom estetskom ili etničkom ukusu.

Sve odreda udovice u filmu Pave Marinkovića su likovi koji osvajaju simpatije gledatelja, a meta njegove satire je upravo bešćutna birokratska država bezobzirna prema svima, pa i ratnim udovicama.

Ali, nema smisla njima išta objašnjavati. Oni su po kratkom postupku sve koji su sudjelovali u stvaranju “Ministarstva ljubavi” već proglasili velikosrpsko-četničkim mrziteljima svega hrvatskog.

No, čitajući popis tih mrskih neprijatelja kukavički su prešutjeli jednog kojem je na odjavnoj špici upućena posebno istaknuta zahvala što je za potrebe filma ustupio pjesmu “Vjetar s Dinare”, gospodina Marka Perkovića Thompsona.

Cirkus u režiji udovica i heroina.

(Prenosimo iz Večernjeg lista).

Još tekstova ovog autora:

  • Andrej Plenković i HNK Zagreb
  • Debakl u Afganistanu: sve je služilo nezasitnom profitu
  • Pogorelić protiv pandemije zaborava umjetnosti i ljudskosti
  • “Misa Mediterana” je blasfemija i dekadencija. Ali ne škodi
  • Oplakati sve mrtve je ljudski, a biti radostan božanski
  • Good Fest u Drnišu: prilika da (opet) budemo ljudi
  • Utrka milijardera u svemiru
  • Nigdje se publiku i umjetnike ne maltretira kao u Hrvatskoj
  • Srećom, život i svijet nisu tako jednostavno crno-bijeli
  • Vojni neboder “Vukovar” kao otirač i kamuflaža HDZ-a

» Svi tekstovi ovog autora

Share this:

  • LinkedIn
  • Facebook
  • Twitter
  • Print

Filed Under: KONTRAPUNKT Tagged With: Branimir Pofuk, Domovinski rat, Glembajevi, HRT, Kiklop, Kontrapunkt, ministar, ministarstvo, Ministarstvo ljubavi, SUBNOR, Tomo Medved, trend, Ustav Republike Hrvatske, Vjetar s Dinare

Leave a Reply Cancel reply

You must be logged in to post a comment.

DNEVNI TWEEt DRAGE PILSELA

MOLIMO VAS DA PODRŽITE AUTOGRAF UPLATOM PREKO PAYPAL-A:

ARHIVA – VRIJEME SUODGOVORNOSTI

VRIJEME SUODGOVORNOSTI - ostale emisije

Facebook

Facebook

Želite li primati naš newsletter?

Upišite svoj e-mail i pratite najnovije aktualnosti!

Postanite podupiratelj našega portala. Vi ste dokaz da možemo stvarati bolje društvo i da ponekad valja htjeti i nemoguće kako bismo dosegnuli moguće.

Molimo vas da pomognete Autograf.hr uplatom priloga na naš račun (kliknite ovdje).
Hvala vam!

VIDEO: VRIJEME SUODGOVORNOSTI

Drago Pilsel Argentinski roman

ZAHVALJUJEMO SE POTPORI REDAKCIJE:

Slobodna Dalmacija

UPUTE

Pravila komentiranja
Pravila prenošenja sadržaja
Donacije i sponzorstva
Impressum
Kontakt

Copyright © 2023 | AUTOGRAF.HR | Izrada portala : Poslovna učionica d.o.o. | Tehnička podrška: 234 d.o.o. i Online Press d.o.o. | Log in

Mrežne stranice www.autograf.hr koriste kolačiće ("cookies") za napredniju funkcionalnost stranica, ugodnije posjetiteljevo iskustvo, te prikaza web bannera i drugih oglasa. Postavke korištenja kolačića možete kontrolirati i odrediti u vašem pregledniku mrežnih stranica ("web browser"). Ako se slažete s korištenjem kolačića na mrežnim stranicama www.autograf.hr molimo kliknite "Slažem se". Posjet i pregled mrežnih stranica na www.autograf.hr moguć je i bez korištenja kolačiča, no tada neće biti isporučene neke funkcionalnosti kojima kolačići upravljaju.
Slažem se
Polica privatnosti i kolačića

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT